Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Pumpun perässä Mitsun logo ja varaosanumeroita:
UC-T
62H9
0111
Pumppu irroitettu Honda moottoripyörästä vm.91. Pumpun tuotto hiipunut ja Hondalta ei saa varaosana. Pumppu varmaankin ollut samanikäisissä Mitsuissa käytössä, yritin googlata noilla varaosanumeroilla, mutta en löytänyt.
Vs: Carisma 1.6 - 98 tyhjäkäyntiongelma
Ongelma ratkaistu laittamalla kaasuläpän molemmilla puolilla oleviin huotinletkuihin t-haara. T-haarojen väliin letku, letkuun magneettiventtiili. Termostaattikopan päälle 60 asteinen (kiinteäsäätöinen) termostaattikytkin. Virta megneettiventtiiliin...
Vs: Carisma 1.6 - 98 tyhjäkäyntiongelma
Kaasuläppä on putsattu, ne letkulähdöt pitää vielä tarkistaa. Ongelma on kylmänä käynnistäminen...ei pysy käynnissä. Kuumana käy nätisti (n. 1000 r/min), mutta jos laitat ilmastoinnin ja takalasinlämppärin päälle tyhjäkäynti laskee 500-600 r/min...
Vs: Carisma 1.6 - 98 tyhjäkäyntiongelma
No niin nyt on palattu melkeen lähtökuoppiin. Tyhjäkäynti noin 900 r/min lämpöisenä, kylmänä n. 400 r/min ja sammuu kun polkaisee kaasua ja kierrokset palaa tyhjäkäynnille.
"Uudella" ECU:lla ajettu n. 400 km, eikä säätö muutu miksikään. Säädin...
Vs: Carisma 1.6 - 98 tyhjäkäyntiongelma
Vastaan itselleni. Vaihdoin vielä tyhjäkäyntimoottorin uuteen...ei vaikutusta. Vika oli ECU:ssa. Uusi ECU paikalleen, niin alkoi pelittää.
Uudella ECUlla kierrokset aluksi n.3100 !, annoin käydä muutaman minuutin kierrokset laski 2000. Sitten...
Ongelmana liian korkea tyhjäkäynti. Käy n.1300 tyhjäkäyntiä. Kaasuläppäkotelo irroitettu autosta, purettu tyhjäkäyntimoottori irti kotelosta, moottori mitattu ehjäksi. Kaasuläppä putsattu. Aikaisempi omistaja ruuvaillu läpän säätöä ja tyhjäkäyntiruuvia. Yritetty "opettaa" tyhjäkäyntiä. Lämmöt...