Jäsenen Zuikkis uusimmat tuotokset

  1. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Isommalla vastuksella eli siis +18C lämpötilalla? :) Hyvä kun huomautit verkkokaupasta, oli näköjään uusi PHP-versio tuonut mukanaan uusia yhteensopimattomuuksia. :) Nyt pitäisi toimia kun testailin.
  2. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Hmm, kävin ajelulla kun piti poikaa kuskata. Minusta lämppäri toimii ihan samalla lailla kuin +21C huijauksellakin. Kylmällä autolla lähdettiin, 20-22C pyynnillä aika maltillisesti lämmitti ja puhallusta vain 1 palkki. Mutta 23C pyyntiä niin sähkölämmitys pomppasi tappiin ja puhallinkin...
  3. Z

    PHEV Box - fully electric drive

    Se on siis ihan tuo PHEVboxin säätöohjelma, löytyy tuolta evtun-sivustolta. Kise79, mullakin on tuo eka arvo 37, mutta kick-arvot on 90,95. Saatko sitä täystehomoodiin enää ollenkaan tuolla 100,100-asetuksella? Tossahan siis idea että kun pedaalin painaa sen kickdown-kynnyksen yli, rytkähtää...
  4. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    No mä askartelin äsken parin metrin johdon missä säädettävä potikka ja katkaisija päässä, että voi vauhdissa säätää. :) Katkaisijalla katkaistaan johto kokonaan, niin hyvin vauhdissa päivittyy lukemat tauluun kun hetken käy pimeänä. 17C:llä tuntui toimivan ihan hyvin, ei lähtenyt...
  5. Z

    PHEV Box - fully electric drive

    Nyt kun Pehvanlämmittimellä sai lämppärin aiheuttaman ICE-käynnistelyn kuriin, alkoi kiinnittää enemmän huomiota kaasupolkimeenkin. Mullahan on PHEVbox ollut jo vuoden verran. Joskus viime kesänä sitä säätelin että on parametrit kalibroitu niin että kaasun voi huoletta tällätä pohjaan...
  6. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Joo tutulta kuulostaa nämä. Ja kyllähän se aina turha kylmäkäynnistys tuntuu niin typerältä, jos muuten selkeästi pääsisi sähköllä koko matkan.
  7. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    No joo, menee hiukan jo aiheen ohi, tarpeetontahan näitä kikkailuita on enää muistella. :) Yritin itse joskus jotain logiikaa pähkäillä tuohon polttiksen käynnistymiseen enkä kyllä mitään keksinyt. Kuitenkin niin että infernaalisella esilämmityksellä täyssähköajo onnistui, ainakin jos alkuun...
  8. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Tuossa alkuperäisessä viestissä siis puhut lämmönpyynnöstä kuitenkin. Sitä yritin tuossa ihmetellä että minun matematiikalla -5C + 15C = 10C ja lämmönpyyntiä ei pysty asettamaan noin alas.
  9. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Nyt on kyllä jotain vikaa tuossa logiikassasi, tai sitten en vaan ymmärrä sitä. :) Entäs jos kabiinissa olisi +10C ja ulkona -13C, nyt eroa tuleekin 23C niin silloinko polttomoottori käynnistyy? Silloinhan esilämmityksestä olisi vain haittaa? Mites nyt sitten pehvanlämmittimen kanssa, sisällä...
  10. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    On siinä joku muu logiikka, 15C yli ulkoilman tarkoittaisi ettei pakkasella pystyisi ajamaan sähköllä ollenkaan kun puhallinta ei saa alle 15C? Itsekin kyllä pääasiassa sähköllä ajelin jo ennenkin modausta. Lämppärissä muuten 15C (tasan) tarkoittaa että ei lämmitetä ollenkaan, pelkkä puhallus...
  11. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Hyllyssä ei ole enää, mutta ehkä jo loppuviikosta tulee lisää.
  12. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Mulla on nykyisin pyynti 23C ja Auto päällä, puhaltaa ja lämmittää minusta sopivasti. Voisi kyllä joo kokeilla että mikä on pienin huijattu lämpötila millä toimii. :) Minulla ilman anturia polttomoottori pauhasi koko ajan. Mutta silloin auto oli seissyt 0C lämpötilassa koko päivän, eli...
  13. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Aa joo, en osaa yhdistää asiakkaiden nimiä fooruminimimerkkeihin. :) Mulla on itselläkin vielä tuo alkukuvien muovipussiviritys paikallaan, hyvinhän se toimii sekin. En usko että tuohon tarvii kytkintä. Kammo homma vetää johto siististi etupuskurista kabiiniin asti? Taas jos kytkimen jättää...
  14. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Liitin liukuu pituussuunnassa siitä valkoisesta kiinnikkeestä irti, kiinnike jää paikalleen. Liittimen lukitusklipsi menee anturin neliskanttisesta kolosta läpi. Vertaa siihen irtoanturiin..
  15. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Juu, rouvakin oli sitä mieltä että ihan kuin uusi auto alla, oli ilmeisesti vähän leipääntynyt näihin ohjeistuksiin miten ajetaan taloudellisesti. :D Esilämmityksen merkityskin aika paljon pienempi kuin ennen, tosi nopeasti lämpenee vaikka lähtee kylmällä autolla liikkeelle. Ekan erän...
Ylös Bottom