Pajero 2.8 95 autom.ylivaihde

einola

New Member
Liittynyt
7 Syyskuu 2018
No niin,arvoisa herraskansa,nyt tarvitaan joukkuehenkeä koska on olemassa ehkä yksi paikka josta vikaa ei ole vielä haettu! Aloitetaan näin että auto tuli minulle alkukesästä ja edellinen sanoi että kylmänä löi pitkän puun pesään mutta heti lämmettyä pudotti kolmoselle,itsellä on pari kertaa potkassut aamukylmänä ylivaihteen kyllä päälle ja heti koitettuani pienentää kylkinappulasta on pienentänyt ja suurentanut.Nythän täytyy todeta että kun ei ole perhana ollu niitä kylmiä aamuja 2 aamua 4:jään kuukauteen(+6,edellinen tarkoitti pakkaskelejä).Jatketaan etiäpäin,eli sähkö kulkee laatikon solenoidin ja releen välillä keppi on ollut kädessä ja mitattu että voima jatkaa kyllä etiäpäin valokin toimii taulussa.NYT herää kysymys ? ylävesiletkun saapuessa kannen etu-osaan käsittääkseni kaksi jihtoinen anturi on lämpömittarille mutta minkä v...n takia eteenpäin tultaessa on sininen liitinanturi no ilmeisesti manuaaleissa kyllä mutta tämä kolmas vielä mustalla liittimellä,eli olisko nyt joku haju että näistä yx johtosista-antureista maadottamalla ohjais jotenkin solenoidin relettä... ,kiitollisena odottaen kokemuksianne.Tiesin kyllä ostaessani että itse laatikossa ei vika ole,kolmas automaatti pajero ja neljä kovalaatikkoista,niin tämähän on "tuotu"joskus mutta 333t menty ja pirusti on nappuloita!
 

einola

New Member
Liittynyt
7 Syyskuu 2018
No niin,arvoisa herraskansa,nyt tarvitaan joukkuehenkeä koska on olemassa ehkä yksi paikka josta vikaa ei ole vielä haettu! Aloitetaan näin että auto tuli minulle alkukesästä ja edellinen sanoi että kylmänä löi pitkän puun pesään mutta heti lämmettyä pudotti kolmoselle,itsellä on pari kertaa potkassut aamukylmänä ylivaihteen kyllä päälle ja heti koitettuani pienentää kylkinappulasta on pienentänyt ja suurentanut.Nythän täytyy todeta että kun ei ole perhana ollu niitä kylmiä aamuja 2 aamua 4:jään kuukauteen(+6,edellinen tarkoitti pakkaskelejä).Jatketaan etiäpäin,eli sähkö kulkee laatikon solenoidin ja releen välillä keppi on ollut kädessä ja mitattu että voima jatkaa kyllä etiäpäin valokin toimii taulussa.NYT herää kysymys ? ylävesiletkun saapuessa kannen etu-osaan käsittääkseni kaksi jihtoinen anturi on lämpömittarille mutta minkä v...n takia eteenpäin tultaessa on sininen liitinanturi no ilmeisesti manuaaleissa kyllä mutta tämä kolmas vielä mustalla liittimellä,eli olisko nyt joku haju että näistä yx johtosista-antureista maadottamalla ohjais jotenkin solenoidin relettä... ,kiitollisena odottaen kokemuksianne.Tiesin kyllä ostaessani että itse laatikossa ei vika ole,kolmas automaatti pajero ja neljä kovalaatikkoista,niin tämähän on "tuotu"joskus mutta 333t menty ja pirusti on nappuloita!
 

einola

New Member
Liittynyt
7 Syyskuu 2018
No niin,vastaanpa itse kun ei apuja löytynyt.Ylivaihde todellakin oli olemassa ja löytyi välittömästi kun vaihtoi sen etummaisen kaiken pienimmän lämpö-anturin,nyt toimii moitteetta niin kylmänä kun kuumanakin!
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Hienoa että sait vaihteiston kuntoon ja jaoit tiedon myös muille.
 
Ylös Bottom