SIgma Diamante 1992 vm 24v automat lämpötilaongelmia

diamantemitsu

Member
Liittynyt
12 Elokuu 2007
Ko auto kuumenee erityisesti nyt kuumalla siten,että aina kun tulee ajosta pulputtaa kuin kiehuisi ja paisuntasäiliön ylivirtausputkesta tunkee nestettä ulos!
Paisuntasäiliöön tulee myös öljynsekaista möhnää!
Lämpömittari toimii ajossa ihan ok ja siinä pysyäytysvaiheessakaan ei nouse normaalia korkeammalle!
Mistähän oireet johtuisivat!
Diamantemitsu
 

diamantemitsu

Member
Liittynyt
12 Elokuu 2007
Kansipahvi menossa?
Joo!
Niin vähän uumoilee!
On tohon vanhukseen kova ja kallis homma!
Takimmaisessa kanteen tehtiin kannen tiivisteet vaihto 4-5 vuotta sitten!
Kai on alettava etumaisesta tutkimaa,vai voiko jollain todeta kummassa on?
Mun auto on Unkarissa ja käytössä vain muutamia viikkoja!
Malli on Diamante joka on Amerikan malli ja ei viitsis viedä romikseenkaan kun on ruosteeton ja kaikki
Laitteet toimii vielä muuten!
Saksaa olis koko kone 120tkm ajettu ehkä 600-800€
Oisko koko vaihto järkevämpää?
Millainen on koneen kokonaistoimittaja homma verrattuna kansi remonttiin!
Korjaamo tuntihinta on Unkarissa 20€,ei merkkiliike!
Diamantemitsu
 

diamantemitsu

Member
Liittynyt
12 Elokuu 2007
Joo!
Niin vähän uumoilee!
On tohon vanhukseen kova ja kallis homma!
Takimmaisessa kanteen tehtiin kannen tiivisteet vaihto 4-5 vuotta sitten!
Kai on alettava etumaisesta tutkimaa,vai voiko jollain todeta kummassa on?
Mun auto on Unkarissa ja käytössä vain muutamia viikkoja!
Malli on Diamante joka on Amerikan malli ja ei viitsis viedä romikseenkaan kun on ruosteeton ja kaikki
Laitteet toimii vielä muuten!
Saksaa olis koko kone 120tkm ajettu ehkä 600-800€
Oisko koko vaihto järkevämpää?
Millainen on koneen kokonaistoimittaja homma verrattuna kansi remonttiin!
Korjaamo tuntihinta on Unkarissa 20€,ei merkkiliike!
Diamantemitsu
Vähän kirjoittaja muuttele tekstiä
Koneenvaihto/ kokonaistoimittaja?
Kilsoja on 260 t mailia eli yli 350tkm,
 

diamantemitsu

Member
Liittynyt
12 Elokuu 2007
Vähän kirjoittaja muuttele tekstiä
Koneenvaihto/ kokonaistoimittaja?
Kilsoja on 260 t mailia eli yli 350tkm,
Hei
Ajattelin kokeilla Holtsin lohkonpaikkaus ainetta!
Missäspäin on termostaatti,kun se pitää irroittaa aineen läpiajoa varten!
Yleensä ylävesiletkussa,muuta näytti laipan kovin pieneltä ja alavesiletkussa taas
Näytti joku murikka olevan!Oiskona siinä?
Mitäs tapahtuu jos jättää sen termostaatin kokonaan pois,kun täällä Unkarissa ajellaan vain kesä,oloissa ja
Lämmintä ei tarvita autoon!moottori saa siis käydä kylmempänäkin!
Diamantemitsu
 

diamantemitsu

Member
Liittynyt
12 Elokuu 2007
Hei
Ajattelin kokeilla Holtsin lohkonpaikkaus ainetta!
Missäspäin on termostaatti,kun se pitää irroittaa aineen läpiajoa varten!
Yleensä ylävesiletkussa,muuta näytti laipan kovin pieneltä ja alavesiletkussa taas
Näytti joku murikka olevan!Oiskona siinä?
Mitäs tapahtuu jos jättää sen termostaatin kokonaan pois,kun täällä Unkarissa ajellaan vain kesä,oloissa ja
Lämmintä ei tarvita autoon!moottori saa siis käydä kylmempänäkin!
Diamantemitsu
Hei
Menee näköjään yksinpuheluksi!
Huuhtelin syyleriä ja systeemiä runsaalla vedellä ja öljyn sekaista vettä ja möhnää tuli reilusti.
Poistin termostaatin,joka aukesi kehittäessä kattilassa vasta n. 100C'
Laitoin Holtsin mömmöt sisään ja aloitan koe ajot!
Syylerin korkin tiivisteet olivat öljyssä,joten hommaan uudet tai uuden korkin,ennen ajelua!
Missähän päin on lämpömittarin anturi .kun se koko ongelman aikana ei nousut yli puolenvälin!
Diamantemitsu
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Lämpömittarin anturi löytyy todennäköisesti termostaattikotelolta. On kyllä ihmeainetta. Kerrohan sitten miten käy ja kuinka kauan pysyy ehjänä sun ajoilla.
 

diamantemitsu

Member
Liittynyt
12 Elokuu 2007
Lämpömittarin anturi löytyy todennäköisesti termostaattikotelolta. On kyllä ihmeainetta. Kerrohan sitten miten käy ja kuinka kauan pysyy ehjänä sun ajoilla.
Hei
Nyt on ajeltu muutama lähireissu ilman ongelmia!
Lämmöt ovat pysyneet normaalina!Tosin ulkolämpötilan ovat olleet 15-18 C tasolla!
Katsastettu jälleen kahdeksi vuodeksi täällä Unkarissa!
Ajelen vain lyhyitä joten nyt ei porise eikä öljyä tule paisuntasäiliöön!
Tämä nyt lyhyellä kokemuksella!
Toivottavasti toimii edelleen!
Vaihdan vielä vesien tilalle pakkasnestettä 50/50
Diamatemitsu
 
Ylös Bottom