Outlander 2gen takajousitus

Vs: Outlander 2gen takajousitus

https://www.google.fi/search?q=mitsubishi+outlander+2011+suspension&client=ms-android-sonymobile&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiYj5OK6LDWAhXlO5oKHe3MBjEQ_AUICSgB&biw=360&bih=512#imgrc=RGgZRFdYqTqiTM:
 
Vs: Outlander 2gen takajousitus

Kuukauden taistelun tuloksena, nyt on Outlanderissa uuden iskarit ja takajouset.
Takajouset oli tässä autossa tosiaan mcpherson tyyppiset, eli jousi iskarin ympärillä.
Ilmeisen harvinaista, koska kaikki autot mitä olen parkkipaikoilla ja autoliikkeissä nähnyt, on ollut toisenlaiset!

Ratkaisu oli siis tällaiset:
Etuiskarit: KYB 339081 ja 339080
Takaiskarit: KYB 341454 2kpl. (näitä ei mikään varaosakirja tms ehdottanutkaan tähän autoon)
Takajouset: Lesjöfors HD 4259245

Nyt perse on noin 4cm ylempänä, kuin ennen remonttia.
takaiskarit oli suht ok, mutta etutolpat oli sököt. Kilometrejä 270tkm. Outlander 2012 170hv diesel.
 
Vs: Outlander 2gen takajousitus

Varmistetaas ennenku painetaan tilausnappia eli siis näillä jousilla saa outlanderin persuksen ryhtiinsä?

https://www.autonvaraosat24.fi/lesjofors/7448859
 
Täällä myös vaihdettu -07 2.0 DID Outlanderiin takajouset ja -iskarit. Korotusta tuli n. 6 cm suojankaaresta vanteeseen mitattuna (n. 16>22 cm).
Jouset: https://spareto.com/products/lesjofors-coil-spring/4215635
Iskarit: https://spareto.com/products/kamoka-shock-absorber/20349244
IMG_20200813_121146.jpgIMG_20200813_220720_1.jpgIMG_20200813_121156.jpgIMG_20200813_220729_4.jpg
 
Ensi tuntuma muutaman päivän ajoilla ilman isoja kuormia tuntuu ihan hyvältä. Huomattavasti parempi kuin ennen vaihtoa. Aiemmin löi hidastetöyssyissä herkästi pohjaan, mutta nyt ei enää samaa ongelmaa. Ja perän nousun huomaa heti kuskinpenkille istuessakin ja näyttäähän tuo nyt ihan autolta
 
Ensi tuntuma muutaman päivän ajoilla ilman isoja kuormia tuntuu ihan hyvältä. Huomattavasti parempi kuin ennen vaihtoa. Aiemmin löi hidastetöyssyissä herkästi pohjaan, mutta nyt ei enää samaa ongelmaa. Ja perän nousun huomaa heti kuskinpenkille istuessakin ja näyttäähän tuo nyt ihan autolta
No hyvä homma. Häätyypä laittaa itellekki to do listalle tämä (y) Itellä sama homma että hidastetöyssyssä pohjaa herkästi, varsinki jos kuormaa yhtään. :sneaky:
 
Taas on jouset vaihdon tarpeessa. Tuntuu olevan antautuvaa /pehmeää metallia nuo takajouset.
Pitänee ostaa tuon Heavy versiot.
 
Toinen takajousi oli poikki.
Nyt on alla keskikovat versiot jousista ( Löfors tms ).
 
Ja kalliimman setin halutessaan voi saada helposti 100e lisää menemään ostamalla samat osat jostain muualta ;) Toki minulla ei pitkän ajan kokemusta näistä osista ole...
Tätä keskustelua käytin apuna osia valitessani: https://bbs.io-tech.fi/threads/hyvaet-ja-huonot-varaosamerkit.25095/

...ja nuo extra heavy duty jouset, koska tulee vedettyä myös asuntovaunua.

Viikonloppuna tuli tehtyä ensimmäinen reissu vaunun kanssa uusilla jousilla. Perä pysyi ryhdissään, ku laitoin vaunun perään. Ja kyllä oli hyvä vetää, ei perä niiaillut ylimääräisiä ajossakaan. (y)
 
Takaisin
Ylös Bottom