Hakutulokset

  1. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Nyt on mainostuslupakin maksettu, että saa varmaan linkatakin. :) Nämä menee nykyään kyllä siihen tahtiin että en kehtaa vielä enempää mainostaa. :) saatavuusongelma tuossa liittimessä kun kiinalaiset vielä corona-lomalla. Pikalinkki suoraan tuotteeseen: http://z-power.fi/phev
  2. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Hmm olikos siinä sähköisesti lämpiävä tuulilasi? Sehän on kyllä hyvinkin mahdollista että se toimii vain kylmällä, eli siis ei toimi enää. :( eipä tämmöinen tullut mieleen. Tuo kylmyys on kyllä isompi mysteeri. Näkyykös monitoiminäytöllä että sähkölämmitin ottaa tehoa kumminkin? Mulla ainakin...
  3. Z

    PHEVin bensan vanhenemisen aikaraja

    Juu siksi tuo pakkokäyttö toki onkin. Säästäväinen tankkaa vaan sen 15 litraa ja ajelee taas uudet 3kk. :)
  4. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Juuri on paketti postissa, saan tänään nuo lähtemään.
  5. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Kyllä ecollakin käynnistää polttomoottorin cruisella.. MY2014 minullakin. Minusta eco vaikuttaa pelkästään kaasupolkimeen, cruise polkee ihan samaan malliin. On varmaan vähän reittivalinnoista kiinni. Me asutaan tässä Messilän laskettelurinteiden juurella, mihin vaan lähteekin niin ekana...
  6. Z

    PHEVin bensan vanhenemisen aikaraja

    En tiedä kumpi tieto on oikein, mutta kuulemma takakontin +12V akusta kun irroittaa johdot hetkeksi niin laskuri nollautuu. :)
  7. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Luulen että siinä silti tuo ongelma että ei voi vauhdissa laittaa päälle, vaan pitää sammutella. Tuo bensa-anturin huijaus varmaan estää tuon pakkopolttismoodin, auto ilahtuu että nyt on tullut bensaa tankkiin kun bensamittari näyttää taas lukemia.. :)
  8. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Semmoinen ohje kansainvälisellä foorumilla oli, että konehuoneen sulakerasiasta bensapumpun sulake irti. Auto yrittää startata polttista muutaman kerran, mutta luovuttaa ja sen jälkeen ei enää edes yritä uudestaan, vaan tyytyy sähköajoon. Mutta tuossa oli aika isoja ongelmia minkä vuoksi en ole...
  9. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Tuohan se olisi hienoin, jos saisi jotenkin napin taakse koko polttiksen. Äsken just kävi, vaikka ilmastointilaite ja kaasupoljin muokattu, niin cruise älypäänä veti ylämäkeen semmoisella voimalla että lähti polttomoottori käyntiin..
  10. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    On nimenomaan vesikiertoinen. Eli sähkövastus lämmittää vettä ja sitten se kierrättää sitä siellä normaalissa lämppärikennossa, missä polttomoottorinkin vesi kiertää. Mutta siellä on ilmeisesti jotain venttiilejä välissä että esilämmitystä käyttäessä vesi ei juurikaan kierrä konehuoneen puolelle..
  11. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Ei ole kyllä noin yksinkertaista. Nimimerkki Beavis tuossa kirjoitti tyhjentävästi. Esim siinä on eroa että onko esilämmitetty vai ei.. Minullahan oli phevboxin iceheaterstop aiemmin. Se huijaa sisälämpöanturia niin että sisällä on aina vähintään 13C. Silloinhan teorian mukaan polttomoottorin...
  12. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Höh! Pistä vaan aparaatti takaisin, voin palautella rahat. Missähän vuosimallissa se on muuttunut? Ei taida muut olla kuin 2013-2016 -vuotisiin testanneet..
  13. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    PHEVbox toimii kyllä tuohon, tosin siinäkin on omat puutteensa..
  14. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Isommalla vastuksella eli siis +18C lämpötilalla? :) Hyvä kun huomautit verkkokaupasta, oli näköjään uusi PHP-versio tuonut mukanaan uusia yhteensopimattomuuksia. :) Nyt pitäisi toimia kun testailin.
  15. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Hmm, kävin ajelulla kun piti poikaa kuskata. Minusta lämppäri toimii ihan samalla lailla kuin +21C huijauksellakin. Kylmällä autolla lähdettiin, 20-22C pyynnillä aika maltillisesti lämmitti ja puhallusta vain 1 palkki. Mutta 23C pyyntiä niin sähkölämmitys pomppasi tappiin ja puhallinkin...
  16. Z

    PHEV Box - fully electric drive

    Se on siis ihan tuo PHEVboxin säätöohjelma, löytyy tuolta evtun-sivustolta. Kise79, mullakin on tuo eka arvo 37, mutta kick-arvot on 90,95. Saatko sitä täystehomoodiin enää ollenkaan tuolla 100,100-asetuksella? Tossahan siis idea että kun pedaalin painaa sen kickdown-kynnyksen yli, rytkähtää...
  17. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    No mä askartelin äsken parin metrin johdon missä säädettävä potikka ja katkaisija päässä, että voi vauhdissa säätää. :) Katkaisijalla katkaistaan johto kokonaan, niin hyvin vauhdissa päivittyy lukemat tauluun kun hetken käy pimeänä. 17C:llä tuntui toimivan ihan hyvin, ei lähtenyt...
  18. Z

    PHEV Box - fully electric drive

    Nyt kun Pehvanlämmittimellä sai lämppärin aiheuttaman ICE-käynnistelyn kuriin, alkoi kiinnittää enemmän huomiota kaasupolkimeenkin. Mullahan on PHEVbox ollut jo vuoden verran. Joskus viime kesänä sitä säätelin että on parametrit kalibroitu niin että kaasun voi huoletta tällätä pohjaan...
  19. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    Joo tutulta kuulostaa nämä. Ja kyllähän se aina turha kylmäkäynnistys tuntuu niin typerältä, jos muuten selkeästi pääsisi sähköllä koko matkan.
  20. Z

    Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

    No joo, menee hiukan jo aiheen ohi, tarpeetontahan näitä kikkailuita on enää muistella. :) Yritin itse joskus jotain logiikaa pähkäillä tuohon polttiksen käynnistymiseen enkä kyllä mitään keksinyt. Kuitenkin niin että infernaalisella esilämmityksellä täyssähköajo onnistui, ainakin jos alkuun...
Ylös Bottom