Hakutulokset

  1. J

    1991 Galant GLSi polttoainevuoto

    Ratkaisu tähän ongelmaan oli porata pumpun laippaan uudet reiät ja porata tankin vastalaipan läpi ja kierteyttää siihen M5 pinnapultit, joissa tietenkin bensan kestävä O-rengastiiviste tankin puolella ja kierteessä myös polttoaineen kestävää tiivisteliimaa. Tällä tavoin tuo laippa saatiin...
  2. J

    1G DSM (1990-1994) AWD Eagle, Talon, Laser, Galant VR4 bensapumpun laipan pinnapulttien korjaussarja

    Hinta 70 euroa + postit. Sijaitsee Seinäjoella. p. 040 777 1032 salimaki@elisanet.fi 1G DSM (1990-1994) AWD (Mitsu Eagle, Talon, Laser, Galant VR4) bensatankin polttoainepumpun laipan pinnapulttien korjaussarja ja laipan tiiviste. Olemattoman pienet pinnapultit ruostuvat ja katkeavat avatessa...
  3. J

    -91 Galant GLSi EXE takalasin ja peilien lämmitys ei toimi.

    Tämän ongelman ratkaisin johdottamalla suoraan akulta virran kuskin jalkatilan sulakerasialle ja käytin kojelaudan katkaisijaa releen ohjaukseen ja jatkoin sieltä takalasinlämmittimen johdoille. Takalasinlämmitin pelittää taas kuten pitääkin. Jopa se viiveohjaus joka katkaisee virran muutaman...
  4. J

    1991 Galant GLSi polttoainevuoto

    Tankin päältä alkoi vuotaa bensaa ulos ja eikun tankki irti ja katsomaan mikä on vuodon syy. No tankissahan on se fuel pump assemby eli kiinnityslaippa ja siinä teline missä tuo polttoainepumppu on kiinnitettynä. Kuten kuvistakin näkyy, on laipasta läpi tuleva lähtöputki syöpynyt pilalle ja...
  5. J

    1991 Galant GLSi seisontajarrun ongelma.

    Jarrut tulivat kuntoon uusilla satuloilla, levyillä ja jarrupaloilla. Satulat tilasin Rockautosta.
  6. J

    1991 Galant GLSi seisontajarrun ongelma.

    Njoo, olen kallistumassa samaan päätelmään.
  7. J

    1991 Galant GLSi seisontajarrun ongelma.

    Njoo siis ihan kädessä mulla tuo jarrusatula on ja sitä käsijarruvipua ihan käsin vääntelen. Ei ole nyt vaijerissa vika.
  8. J

    1991 Galant GLSi seisontajarrun ongelma.

    Takajarruista kuului jarruttaessa ryminää ja purkasin ne. No levyt ihan lopussa ja palat sai heittää roskiin myös. Ostin uudet levyt ja palat sekä korjaussarjan satulaan. Putsasin kaikki osat hyvin ja kasasin satulaan takaisin. Nyt vasemman satulan kanssa on käsijarrumekanismiin liittyvä...
  9. J

    -91 Galant GLSi EXE takalasin ja peilien lämmitys ei toimi.

    Tilanne on se että 20A sulake palaa ilman mitään varsinaista kuormaa heti kun kytkee lämmitysreleen päälle. Lähtevien johtojen liitin ei edes ole kiinni sulakerasiassa. On tämä saatana työmaa.
  10. J

    -91 Galant GLSi EXE takalasin ja peilien lämmitys ei toimi.

    Purkasin johdotuksia lisää ja mittailin että kaikki varsinaiset lämmittimiä syöttävät johdot ovat ok. Mittasin jännitelinjan maata vasten ja johtavuuden linjojen päistä. Lisäksi löysin sulakerasian liittimen josta linjajohdot lähtevät. Kaikki kunnossa, mitään oikosulkua ei johdoista löydy...
  11. J

    -91 Galant GLSi EXE takalasin ja peilien lämmitys ei toimi.

    Otin etuoven irti ja läpiviennin kohdalla oli useista johdoista murtunut eriste, joten ne pitää korjata. Sen sijaan en löytänyt peilin lämmitysjohdoista mitään oikosulkuun viittaavaa. Otin sen kuskin jalkatilan sulakeboksin kokonaan pois ja jopa avasin sen, mutta mitään vikaa ei löydy lootasta...
  12. J

    -91 Galant GLSi EXE takalasin ja peilien lämmitys ei toimi.

    Mittailin peilien vastukset ja ne ovat noin 5,5 ohmia joten luultavimmin ovat ehjät. Mittasin myös peilivastuksia syöttävät johdot ja apukuskin puolella on 12,5 ohmia, mutta kuskin puolen pelin johdossa on 0 ohmia. Vaikuttaa että siellä on oikosulku. Kokeilin lämmitystä ilman peilejä ja sulake...
  13. J

    -91 Galant GLSi EXE takalasin ja peilien lämmitys ei toimi.

    Takalasin ja peilien lämmitys ei toimi. Polttaa heti 20A sulakkeen. Olen testannut katkaisijan ja releen, ne toimivat. Jossain on ilmeisesti oikosulku. Mistähän tuota nyt olisi viisasta alkaa selvittämään? Olisiko hyviä vinkkejä tai onko tullut vastaan tällainen tilanne?
  14. J

    1990 Galant 2.0 EXE HB E33A jätti tielle.

    Palataanpa hieman tähän remppaan vielä koska siinä tuli yksi mutka matkaan johtuen siitä, että en ottanut dampperin kiinnityspulttien kiristysmomentteja selville kun vaihdoin sen. Sain hankittua Japanista uuden jakohihnan ylemmän suojakotelon ja sitten käytettynä Itävallasta sen alemman kotelon...
  15. J

    1990 Galant 2.0 EXE HB E33A jätti tielle.

    Joo alkuperäinen on. MD125890.
  16. J

    1990 Galant 2.0 EXE HB E33A jätti tielle.

    Tähän liittyen vielä. Kampuran värinänvaimenninhihnapyörän sisä- ja ulko-osan välinen kumi oli halkeillut ja tuumin että vaihdan sen. Ei meinannut löytyä edes tarvikeosaa ebay-myyjien peruessa kilpaa tilauksiani. Alkoi näyttää huonolta. Päätin kokeilla vielä yhtä Megazip-nimistä liikettä joka...
  17. J

    1990 Galant 2.0 EXE HB E33A jätti tielle.

    Olipas ahdasta kääntää tuo hihnapyörä oikein päin, tilaa ei ollut juuri nimeksikään. Pulttien laitto meinasi tökkiä mutta sain apukäsiä. Nyt on linjassa. edit: Kaikki toimii jälleen kuten pitääkin. Olihan tämä pitkänsitkeä projekti mutta nyt kelpaa taas ajaa.
  18. J

    1990 Galant 2.0 EXE HB E33A jätti tielle.

    Joo, ei tärise enää ;) Paitsi että hokasin asentaneeni vesipumpun akselin ulomman hihnapyörän väärin päin vaikka kuinka tarkistelin että miten päin se oli. Voi nyt stna! On tämä sitkeä remontti.
  19. J

    1990 Galant 2.0 EXE HB E33A jätti tielle.

    No eihän se ihan oikeassa asennossa ollut, tappi ei mennyt kuin 20-25 mm sisään reikään. Öljypumpun akselia käänsin kierroksen myötäpäivään niin johan meni tappi syvälle reikään. Nyt se on oikeassa asennossa, niputan läjään tässä kun ehdin.
  20. J

    1990 Galant 2.0 EXE HB E33A jätti tielle.

    Nojoo tämä selvensi asiaa, ajoitan limpun uusiksi. Vahva veikkaus on että ei ole nyt kohdalla. ;)
Ylös Bottom