Hakutulokset

  1. M

    Outlander phev akun kunto

    Täällä yksi verrokki MY19. Ajettu 72500km ja akku 79.6% kunnossa. DBCAM tehty 26 tkm:ssa ja siitä akun kunto tippunut 9% (vähän reilun kahden vuoden aikana).
  2. M

    Kysymys PHEVin moottorin käynnistymisestä

    Jyväskylän Deltassa ainakin minun my-19:iin tehtiin tuo toimenpide, kun BMU softaan tuli se päivitys. Tietty Kuopiosta / Iisalmesta vähän matkaa. Ja tuo toimenpide taitaa vaatia aika pitkän ajan - mulla oli auto siellä yön yli. Kumma jos eivät Kuopion Deltassa tuota osaisi tehdä - samaa puljua...
  3. M

    Outlander PHEV kabiinin lämmitys

    Joo… tuota kosteuden menoa eristeen sisään mietin itsekin. Pitääpä pohtia, miten tuon voisi tehdä järkevästi.
  4. M

    Outlander PHEV kabiinin lämmitys

    Onko kukaan muuten eristellyt niitä kuskin puolella, auton alla olevia sähkölämmittimen letkuja/putkia? Ainakin omassa my19 saksan versiossa ne menee sellaisenaan ajoviimalle alttiina n. 50cm pätkän. Jos laittelisi solukumia niiden ympärille. Vähän on huono tuo lämpiäminen sähköllä ajaessa...
  5. M

    Sähköajo pakkasella

    Ajamisen aloittaminen EV:llä kylmässä kelissä taitaa tosiaan näillä onnistua vain lämpimästä tallista lähdettäessä. Tein itse vähän testiä kuluneella viikolla. Mulla on työmatkaa yhteen suuntaan reilu 15km. Ilman EV-mahdollisuutta, normal-modella, auto vei noin 8l/100km polttoainetta, eikä...
  6. M

    Remote control

    Mulla siis auto on M19, ja ajoneuvon softaversio 0.060.0.3.0.000, eli on eri, kuin sulla. Oliko nuo sun kuvakaappaukset samaan autoon, mutta eri luureilla - ios ja android? Kävin just autossa katsomassa, miltä tuo toiminto siellä näyttää, ja siellä samaan tyyliin se on, eli useampi ajastus...
  7. M

    Remote control

    Mulla on ainakin tuollainen oikeanpuoleisen kuvan ajastus omassa iPhone 11:ssä. 5 kpl ajastuksia, jotka jokaisen saa toistettua vaikka joka päivä. Remoten versio 3.1.1 ja IOS beta 15.2
  8. M

    Esilämmitys päälle manuaalisesti ?

    Tämän ketjun kahdeksas viesti antaa ymmärtää, ettei toimisi enää 2017 ja sitä uudemmissa. Itse ratkaisin tämän kuuluvuusongelman WiFi range extenderillä. Extenderi sellaiseen paikkaan, mistä hyvä kuuluvuus auton WiFiin. Sitten vain konffataan yhteys kuntoon extenderin ja auton välillä ja...
  9. M

    MMCS ja kulutusnäytöt

    En löytänyt aiempaa keskustelua tuon multimediayksikön kulutusnäytöistä tai niiden "virheistä". Itsellä on 2019 Outlander PHEV, ja olen tottunut seuraamaan kulutuksia tyyliin litraa per 100 km jne. Tämä asetus toki Mitsusta löytyy, mutta kaikki näytöt on tehty tyyliin km/l. Eli mitä isompi...
  10. M

    Kauko-ohjain temppuilee

    Jos jatkaa oikuttelua, niin tarkastapa myös akun plus-kenkä. Mulla oli juuri tuollaisia ongelmia, eli oli hetkiä, jolloin ovet eivät meinanneet avautua oikein mitenkään. Otin miinusnavan irti, puhdistin sen ja hetken toimi ihan ok. Sitten tuli lisää oireita, eli sähköjä ei tullut kojelautaan...
  11. M

    PHEV jarrujen kilahdus

    Sain omasta autostani tuon kilahtelun loppumaan, kun laitoin jarruihin tarkoitettua kuparitahnaa kaikkiin paikkoihin, joissa jarrupala (poislukien kitkapinta tietty) on kosketuksissa johonkin. Myös niiden peltilisujen ja palojen väliin. Tein tämän viime keväänä renkaanvaihdon yhteydessä...
  12. M

    Keskustelua ajoakun kunnosta

    No niin... eilen haettu auto takas ajoon JKL Daltalta. Tehtiin BMU päivitys sekä DBCAM. Maanantaina päivällä auto sinne, yön yli purku / lataus ja eilen aamusella oli valmis noudettavaksi. Ajoakun kapasiteetti kasvoi 35.9 --> 40.8 Ah. Kuulema jo aika monta vastaavaa päivitystä siellä tehneet ja...
  13. M

    Keskustelua ajoakun kunnosta

    Onko kellään tarkempaa tietoa tästä BMU päivityksestä? Saksankielisellä foorumilla oli puhe tällaisesta: "Am 22.07.2020 wurde das BMU Software Update aufgespielt (Handbuch Technik (HBT) Gruppe 54 / Nr. 379 für MJ 2019 - betrifft Fahrzeuge Produktion ca. 09/2018 bis 03/2020. " Ja lukemani...
  14. M

    Outlander PHEV sähköjen totaalinen häviäminen

    En tiedä löytyikö ongelma, mutta yhden selkeän epäkohdan korjasin. Otin takakontista sen muovikaukalon irti, jotta pääsin mittaamaan akun jännitettä latauksen aikana ja ilman. Latausjännite oli hyvä, mutta auton ollessa irti laturista, jännite oli n. 12.45V (hieman alhainen mielestäni). Mutta...
  15. M

    Outlander PHEV sähköjen totaalinen häviäminen

    Nollaako tuo akun irroittaminen vikamuistin? Sitä en halua, josko siellä olisi jotain, joka johtaisi oikeaan suuntaan vianhaussa. Jos siis joku komponentti on oikeasti vikaantunut.
  16. M

    Outlander PHEV sähköjen totaalinen häviäminen

    Ei vikavaloja tai ilmoituksia. Akku on alkuperäinen (4/2019 käyttöönotettu), ei pitäisi mielestäni vielä olla vaihtokuntoinen, mutta voihan se olla. Ihan, kuin auto boottaisi itsensä tms. Toivottavasti vikakoodeja löytyisi, kun vika on aika harvoin tapahtuva. 3-4 kertaa parin kuukauden aikana.
  17. M

    Outlander PHEV sähköjen totaalinen häviäminen

    Onko kellään ideaa, mikä voisi olla vikana PHEV 2019:ssä? Seuraavanlainen oire: Auton sammuttamisen jälkeen häviää kaikki sähköt. Mittaristo pimeä, keskuslukitus ei toimi, sisävalot ei toimi, takaluukku ei aukea, ... Auto kuin ilman akkua. Sitten hetken päästä kaikki toimii taas, kuten...
  18. M

    Mitsubishi Phev 1500w ac-invertterin jälkiasennus?

    Piti oikein katsoa noita PHEV esitteitä, eikä tuota AC ulostuloa näytä esitteissä tosiaan tunnu olevan. Omassa tuo varuste kuitenkin on - pistorasiat kontissa sekä keskikonsolin takaosassa. Lisäksi EV-remotella on tullut laiteltua latausajastusta, sisätilan esilämmitystä yms. Muuten Instyle...
  19. M

    Mitsubishi Phev 1500w ac-invertterin jälkiasennus?

    Mulla ainakin löytyy molemmat. Tosin auto on Saksan tuonti. 2019 vuosimalli.
  20. M

    Outlander PHEV talvikäyttö

    Omasta kokemuksesta, kun omaani muutama kuukausi sitten olin osatamassa, voin sanoa (autoliikkeen myyjän kommentti), että vaikka ilmoituksessa olisi maininta polttoainakäyttöisestä lisälämmittimestä, saattaa se kuitenkin tarkoittaa sähköistä lämmitintä. Kuulemma ilmoitussovelluksessa ei ole...
Ylös Bottom