Hakutulokset

  1. S

    lancer farkku 2005 takalasin lista

    Kysyisin nyt tämmöistä, jos joku tietää. On alkanut tulla ruosterokkoa pariin kohtaan tuohon otsikon auton takaluukkuun, aivan ikkunan alareunaan (peltiin). Tässä voi olla alkuunpaneva tekijä, kun tuo luukku on viitisen vuotta sitten mällätty peruuttamalla, oiottu ja maalattu. Mutta nyt parista...
  2. S

    2005 2.0 lancer ja käynnistys piuhasta

    Tähän asti on Lancerini toiminut moottorinohjaukseltaan kuin kello. Oli kylmä tai kuuma, kesä tai talvi, lämmityspiuhasta tai ilman. Tässä parina päivänä ilmeni seuraavaa: kun auto on ollut 1,5-2 tuntia lämmityspiuhassa ja ulkolämmöt nollan tuntumassa, on käynnistyminen rykivää ja meinaa...
  3. S

    lancer ja pissapoika (jäätynyt?)

    Moro! Tuossa pakkasten tultua karahti Lancerista -05 pissapoika jäähän, kun olin huolimattomuuttani pitänyt nesteet liian laimeina. Nyt, pakkasen lauhduttua tuonne 6-7 asteen lukemiin lisäilin raakaa nestettä säiliöön ja pidin autoa pari tuntia lämpimässä (juuri plussalla) tallissa, sekä annoin...
  4. S

    lancerin bensatankin ruostuminen (2003-2007, HUOMIO!)

    Moi! Omistan Lancer-farkun vm. 2005, ja tuossa auton alla jarrutöissä möyriessäni huomasin, kuinka bensatakin sivut ovat hiekkasuihkun hakkaamina ruosteessa. Tarkempi tutkimus osoitti, että tankki on hilseilevässä ruosteessa saumansa yläpuolelta ainakin auton takaa (takapalkin etupuolelta)...
  5. S

    lancer cs9W (2005) vetonivelen kumin vaihto

    Moikka! Tuli tuossa vaihdeltua etujoustintukiin natisevat kääntölaakerit uusiksi, ja tämä remppa onnistui hyvin. Nyt vain kävi niin, että asennuksessa ilmeisesti joustintuen alapää raapi vähän ulompien vetonivelten suojakumeja, ja reikähän tuli niin että rasvat roiskuu ulos. Mitenkäs tuo kumin...
  6. S

    lancer 2003-2008 kokemuksia

    Ihan tässä mielenkiinnosta vain kysäisisin, millaisia kokemuksia ihmisillä on noista otsikon Lancereista näin jo enemmän maailmaa nähneinä. Itsellä on vm.2005 2,0 farkku, jota aion vielä pitää toistaiseksi. Kilometrejä nyt 137 tuhatta, takuuaikanahan siis pääasiassa korjattiin noita natisevia...
  7. S

    lancerin kahinat ym.

    Jeps! Nyt onkin tää mun Lancer farkku 2,0 (2005) toiminut pitkään niin, ettei ole tarvinnut kuin tankata, pestä ja vaihtaa öljyjä silloin tällöin. On hienoa, että on olemassa näin huolettoman toimintavarmoja autoja. Kulutuskaan ei ole kuin siinä 7,5 sadalla näin kesäkautena. Ostamani Barum...
  8. S

    kesärenkaat lanceriin (05)

    Heippa! Nyt olisi projektina etsiä uusia keägummeja -05 Lancer Farkkuun, parin litran koneiseen Sporttiin (tehdasmadallettu). Vanteet on alkuperäiset 16", ja etsiskelen niin puolin alkuperäiskokoa 195/50 R16. Tavoitteeni: pulskeat (lue herkän jämäkät) kaarreominaisuudet, siedettävä melu...
  9. S

    lancerin kytkimen säätö

    Mitenkä säädetään 2005 Lancerin (2,0 DOHC 4G63) kytkimen vapaaliike? Ei löytynyt säätökohtia, vaikka koitin syynäillä. Polkimessa pitäisi olla pieni vapaaliike ainakin käsikirjan mukaan ja sellainen kyllä onkin, mutta pitäis säätää kohdilleen. Kuka tietäisi neuvoa? (No niin nyt ainakin olen...
  10. S

    lancerin tarvikeosat ja orggikset+käkkäri

    Jepjep! Eli nyt on aika ruveta itse 2005 Lanccua huoltelemaan, kun takuu otti ja loppui. Kysyisinkin, oletteko ostaneet Mitsun osia Motonetista, lähinnä jarrupaloja. Myös alkuperäisten takapalojen hinnat kiinnostaisi, jos joku sattuisi tietämään. Onko Motonetti vaivan arvoinen paikka hankkia...
  11. S

    Laaceri pörrää ja resonoi, jako perseellään?

    Heippa. Käytin tuossa Lanceriani, v:n 2005 2,0 farkkua ns. suuressa huollossa eli 90 tuhannen talkoissa. Ohjelmassa oli mm. jakohihnan, tasapainoakselin hihnan ja moniurahihnan vaihto, sekä jotain vaatimattomamapaa, kuten tulppien vaihtoa. Takuu kun on vielä päällä, vein auton yhdelle...
  12. S

    parit kysymykset lancerista

    Hei taas. Mulla on tuo Lancer farkku, 2,0 sport vuodelta 2005. Onko muut Lancer -kuskit panneet merkille sellaista kilahtelevan tai ritisevän sävyistä hälyääntä, joka ihan kuin kuuluisi jostain kojelaudan alaosista, lämppärin säädinten takaa? Mulla on tuollainen ääni kuulunut jo pitkään aina...
  13. S

    Lancerin (-05, 4G63 DOHC 2 litraa) öljynkulutus

    No joo... eli nythän tuon 2005 Lancerin käyttöohjekirjassa kerrotaan jotain sinnepäin, että öljynkulutus voi olla litrakin tuhannella kilometrillä. Kyllähän tuo kuulostaa aivan poskettomalta, ainakin, jos auto on suunnilleen kunnossa eikä ajettu yli 700 tuhatta km. Aiemmin minun Lancerini ei...
  14. S

    pyyhkiöiden sulat ja kumit

    Jep! Eli aattelin infota, josko olisi hyvinkin kannattavaa ostella ainakin uudempiin Mitsuihin pyyhkimien kumeja sen sijaan, että työllä ja vaivalla uusisi koko sulkamekanismin. Esimerkkiä: mulla on tuo Lancer CS sport-farmari, vuotta 2005. Alkoi tuulilasinsulat olla jo vähän koppurat...
  15. S

    lancer CS sihinät:moniurahihna?

    Morjens taas kaikille! Nyt on mennyt Lancerin kanssa vallan mukavasti viime ajat, auto toimii melkein kuin ihmisen ajatus. Tyytyväisyys kasvaa... Mutta kun on vaikkapa yön sadellut, rankasti tai vihmoen, eli kun ilma on kostea, niin käynnistyksen jälkeen kuuluu konetilasta melkoinen sirkutus...
  16. S

    lancer CS kytkin ja läjä nitinöitä

    Heippa! Onkos muilla CS Lancer -kuskeilla oireillut kytkin? Mullahan on siis tuo sport-stw 2,0 -litraisena, vuosimallia 05. Jo 50 tuhatta ajetussa autossa ravisteli kytkin pikkuisen liikkeellelähdöissä, pääasiassa kylmänä ja kostealla ilmalla. Ja aina niin, että kun otti rauhallisen lähdön...
  17. S

    Kehu pelisi!

    Jokohan tällaista on täällä ollut, mutta mitä jos kehuttaisiin omat Mitsumme nyt niinkuin parhaaksi nähdään ja esitettäisiin vielä lyhyesti varjopuoletkin, tyyliin "kiitämme-moitimme". Voin aloittaa. Autona on Lancer 2,0 Sport Stw, vuosimallia 2005. Kiitämme: hyvännäköinen kokonaisuus...
  18. S

    H4 polttimot

    Moi! Aattelinpa tässä vaan kirjoitella, että kandee olla huolellinen noiden +30 ja mitäliesuper -ajovalopolttimoiden (H4) kanssa. Olihan se jo ennestään tiedossa, että nämä polttimot, joille luvataan niin ja niin monta prossaa lisä"tehoa", saadaan aikaan lankaa ohentamalla, jolloin lanka hehkuu...
  19. S

    Lancerin takapäässä nitisee

    Heipä taas, pakkasterveisiä allekirjoittaneelta. Nyt olisi ongelmaa Lancer Sport Farmarin taka-akseliston ääntelyn kanssa. Haulla löysin jotakin, joka sivusi aihetta. Ainakin sen, ettei ongelma ole täysin tuntematon. Mulla oli auton alakerta näihin päiviin asti ihan hiljainen, mitä nyt...
  20. S

    lancer CS huolto-ohjelma

    Heipähei taas. Autoni, Lancer STW 2,0 Sportin vm. 05 huolto alkaa lähestyä. Nyt kun on kerrankin ollut varaa ostaa suhtkoht uusi auto itselleen (käytettynä ostin), ja takuuta vielä voimassa, ajattelin, pitäisikö noita huoltoja vallan teettää jotta takuu pysyisi voimassa. Nyt vain on pulmana...
Takaisin
Ylös Bottom