-10 ralliart, ketjun varoitus?

juzur

New Member
Liittynyt
15 Lokakuu 2018
Moi,

Tänään 2010 lancer ralliarttiini syttyi ajotietokoneeseen varoituskolmio jonka sisällä huutomerkki, ohjekirjan mukaan tämä viittaisi jakoketju vikaan. Uskaltaakohan autolla ajella pakollisia ajoja siihen asti että pääsee huoltoon? Jollain foorumilla luki että voisi olla vain likainen sensorikin...
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Onhan noita ketjuvenyneitä, itsekkin niitä vaihdellut, en suosittelisi ajamista, voi käydä kalliiksi. Mikäli pakko ajaa, niin käytä pieniä kierroksia.
 

JV

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2015
Selvisikö vika? Eli oliko ketjun venyminen syypää. Varsinkin alkupään 09-10 malleissa tota venymistä on esiintynyt. Sittemmin käsittääkseni ketjun malli vaihdettiin.
 

Ashhi

New Member
Liittynyt
8 Toukokuu 2017
Mulla ei varottanu ollenkaan. Oli käynyt niin että ketju oli niin löysä, että rikkoi myös kiristimen, ja laahaimet oli aivan kökkönä. Tämä huomattiin niin, että auto alko käymään todella raskaasti. Diagnostiikka alkuun näytti että oil feeder valve oli sökö. Se vaihettiin mutt ongelmat ei poistunu. Vasta ku uudet jakokilkkeet vaihto niin alkoi skulaamaan (ylläri).

Uus ketju taipui matkallaan ehkä 4 astetta tms. Venynyt ketju taipui sen 90 astetta.
 

juzur

New Member
Liittynyt
15 Lokakuu 2018
Selvisikö vika? Eli oliko ketjun venyminen syypää. Varsinkin alkupään 09-10 malleissa tota venymistä on esiintynyt. Sittemmin käsittääkseni ketjun malli vaihdettiin.
Olihan se venynyt, sinne joutui vaihtamaan jakoketjun ja läjän muitakin osia. Nykysin tosin olen vaihtanut jo koko auton, pääsee halvemmalla :D
 

Laza

///Ralliart///
Liittynyt
11 Marraskuu 2009
ST-Service tarkisti oman autoni eilen, ja olihan sielläkin venymää jo :( Eli vaihtoon menee ketju+laahaimet+kiristimet, laskin että parempi vaihtaa nyt kun sitten kun on vikavalo päällä ja muutakin p*skana. :mad:
 

juzur

New Member
Liittynyt
15 Lokakuu 2018
Itse autonvaihdon jälkeen kuulin että autokaupassa ollessa oli koeajolla pamahtanut uusi ketju taas paskaksi. Voisin kuvitella syyksi että auto on napattu kylmänä rivistä ja ajettu pari kertaa koeajo lenkki kaasupohjassa kierrokset punarajalla...
 
Ylös Bottom