16" vanteet Carismaan

Viesko

New Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2006
Onko kellään kokemusta 16 tuumaisista vanteista -96 Carismaan? Mahtuu varmaan pyörimään? Tarkoitus olisi laittaa 205/55-16 "nakeilla" olevat vanteet. Muutoskatastushan tulee eteen koska rek.otteessa ei ole kuin 14".
 
Ei mahdu noilla kumeilla.. turha edes yrittää..
Mikä on vanteiden ET?
Mulla oli Carismassa 205/50 R16 ja nekin on hieman liian isot. Joutui takakaaret mankeloimaan..
Vanteiden ET42.

Laita esim. 205/45R16 tai mahdollisesti 17" 205/40. ET oltava 42-45.
 
>Vais niin. Tuliko lokasuojista renkaat ulos? Vanteiden Et on 42. No kiitos tiedoista, laitan pienemmät suosiolla.
 
Ei ne ulos tule, vaan korkeussuunnassa tulee ongelmia. Siksi pienempi profiili. Sitten voi rauhassa pitää kuormaakin autossa.
 
juu kyllä ne pyörimään mahtuu jos et ole madaltanu autoa :) miten se vesku nuin??? mulla on itsellä -40mm madallus ja samanlaiset talvigummit niin pyörii hyvin :) tosin kun takapenkillä istuu kolme raavasta 100 kiloista miestä niin asia on eri.. mutta huoletta pyöri ennen madallusta :)
 
Ordinary_Me sanoi
juu kyllä ne pyörimään mahtuu jos et ole madaltanu autoa   :) miten se vesku nuin??? mulla on itsellä -40mm madallus ja samanlaiset talvigummit niin pyörii hyvin :) tosin kun takapenkillä istuu kolme raavasta 100 kiloista miestä niin asia on eri.. mutta huoletta pyöri ennen madallusta :)
Mulla madallettu 40mm ja hifistä on kertynyt noin 200kg extra painoa, joten se tykkää kulkea matalalla..
Takana renkaat kuohasee siihen takapuskurin kiinnikkeeseen.. ei kaareen, enään ku vähän peltiä leikkasi.
 
sulla on sitten kyllä kieltämättä hiukan enemmän tuota "ylimääräistä" massaa autossa, mulla jäänee sataan kiloon :peukku
 
ostin halvalla kun sai ni 16" omaa Carismaan.. rengaskoko 205/45R16 .. vanneleveys mulla on 7.5" .. edessä ei ongelmaa mutta takana on toinen. ei ole oikea ET ja sen huomaa.. ET on 38 tällä hetkellä. edessä ei ole ongelmaa mutta takana isolla kuormalla eli 3 normaalikokoista aikuista takana niin montuissa ottaa ulkosyrjään sisälokari kiinni.. eipä siellä madaltamattomana muutenkaa hirveesti tilaa ole. pitäs kait alkaa uusimaan alustaa vaikka ei se hirveen löysältä kyllä tunnu..
 
Mulla on 195-50-15 kumit ja mullakin ottaa kiinni siihen sisälokariin jos monttuun ajaa ja on takana porukkaa kyydissä,mulla on vakioalusta mut uudet kaasu monroet on laitettu taakse,se vähän hlpotti tilannetta.
 
Vs: 16" vanteet Carismaan

Mites sitten tuo 98 vm carisma... sama juttuko kun tuolla 96vm:lläkin... eli jos haluun 16" vanteet niin mikä olisi ihanne rengaskoko (madallusta ei ainakaan vielä oo).. Ihanaa, auton mukana tuli 14" vanteet kesärenkaille ::) jippi jaa jee... Ne ajattelin kiertää ensitalveksi talvirenkaisiin ;D vaikkakin rumat ovatkin....
 
Vs: 16" vanteet Carismaan

Sassy sanoi
Mites sitten tuo 98 vm carisma... sama juttuko kun tuolla 96vm:lläkin... eli jos haluun 16" vanteet niin mikä olisi ihanne rengaskoko (madallusta ei ainakaan vielä oo).. Ihanaa, auton mukana tuli 14" vanteet kesärenkaille ::) jippi jaa jee... Ne ajattelin kiertää ensitalveksi talvirenkaisiin ;D vaikkakin rumat ovatkin....

Sama juttu, eli 205/45-16. Vanteita ostaessa huomioi, että Carismaa on kahdella eri pultijaolla, riippuen moottorista.
 
Vs: 16" vanteet Carismaan

Mahtuuko pyörimään Carisma -00 1.6 semmoiset kuin 205/45R16, ei ole madallettu. Paljon kannattaa olla ET?
 
Vs: 16" vanteet Carismaan

JaBaZ sanoi
Mahtuuko pyörimään Carisma -00 1.6 semmoiset kuin 205/45R16, ei ole madallettu. Paljon kannattaa olla ET?



Tää kiinnostaa minuakin, tosin autoa on madallettu ja vuode uudempi, mut sillä ei merkityst pitäis olla...
Nii ja tää ainakin on sillä 114,4 x 4 jaolla
 
Vs: 16" vanteet Carismaan

Tippis sanoi
Tää kiinnostaa minuakin, tosin autoa on madallettu ja vuode uudempi, mut sillä ei merkityst pitäis olla...
Nii ja tää ainakin on sillä 114,4 x 4 jaolla

Niinkuin on edelläkin mainittu.. Ei kannata renkaan ulkohalkaisijaa paljoa muuttaa, riippuen mikä on alkuperäinen koko, mutta 205/45 R16 mahtuu, kun on vanteiden ET 42-45. myös 205/50 mahtuu, mutta kuohii takakaareen mukavasti.
Paras tieten olis 195/50R16 tai 205/40R17. käyttäkää rengas/vannelaskuria http://www.autosound.fi/rl/index.htm

Mä laitan nyt 215/35 R18, heti ku ne kauppaan tulee. uskon että pyörii alla kivasti.
 
Vs: 16" vanteet Carismaan

moikka! itellä on -40 alusta... tosiaan tuosta vielä että itellä oli kesävanteina advanti racingin 16" vanteet 195/55 gummeilla... pyöri todella hyvin eikä ongelmia :) talvirenkaiden kanssa oli eri asia 205/50 gummeilla ruopi aika tavalla.. taas uudemmat 17" vanteet 205/40 gummeilla pyörii todella mallikkaasti :) itellä on tuo 114,4x4 jaolla.. voisin vaikka myydä nuo ozit poies ku auton vaihto on edessä kesäksi
 
Vs: 16" vanteet Carismaan

Jooo-o kesä jo ohitse ja meitsi sitten tassutteli 14" kanssa koko kesän ::)
Noh jos talvella koittaisi etsiskellä ensikesäksi.
Jos jollakin olisi myydä 16" tai isompia carismaan niin yksärillä saa heittää ;)
 
Vs: 16" vanteet Carismaan

Osta multa pois mitkä mulla on alla.. hieman ovat pintanaarmuja saanet.. vaihdan tuumaa pienempii kun tulee ajeltua sen verran reilusti hiekkateillä ni menee vaa hukkaa tommoset =/
 
Vs: 16" vanteet Carismaan

Oliskoo laittaaa kuvaa ja missä päin vanteet sijaitsevat?

Mua oikein ärsyttää tämä nykyinen taloustilanne kun ei saa edes tuliterävanteita ostettua!!! :seina
 
Vs: 16" vanteet Carismaan

Sassy

Laitoin sulle aikasemmin yksityisviestiikin mutta nyt lähtee ensviikolla renkaineen päivineen mitsun vanteet myyntii.

Alessio Polar 16" x 7.5" ET38 4x100. 205/45 kumit ja hinta 300e
 
Vs: 16" vanteet Carismaan

Niin tietenkin :mad:
ja mulla on vasta 5.10 tilipäivä ja silloin joutuu maksamaan mitsun ja nismon vakuutusmaksut, auton lyhennys maksun ::) ja ja ja ja ja :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :seina :seina :seina :seina Ja niin taas kävi että "halvat" vanteet meni ihan sivu suun :seina

Hiukanko ukko saa korvata tämän intti ajan rahattomuuden mulle :seina
 
Vs: 16" vanteet Carismaan

Eli taitaa olla turha yrittää 17" 205/40 renkaita -60/40mm alustasarjan kanssa? ::)
 
Vs: 16" vanteet Carismaan

Jarski sanoi
Eli taitaa olla turha yrittää 17" 205/40 renkaita -60/40mm alustasarjan kanssa? ::)
Jos vanteen ET on 45, niin silloin sopii. Mutta alle -40mm alustaa en laittaisi.
On tuo -30 jo ihan tarpeeks matala.
 
Takaisin
Ylös Bottom