1991 Galant GLSi seisontajarrun ongelma.

Jugga

Member
Liittynyt
8 Elokuu 2011
Takajarruista kuului jarruttaessa ryminää ja purkasin ne. No levyt ihan lopussa ja palat sai heittää roskiin myös. Ostin uudet levyt ja palat sekä korjaussarjan satulaan. Putsasin kaikki osat hyvin ja kasasin satulaan takaisin. Nyt vasemman satulan kanssa on käsijarrumekanismiin liittyvä ongelma. Kokeilin irrallaan käsijarrumekanismin toimintaa. Kun pyöritän männän oikealle tasolle ja testaan käsijarruvivusta käsin kääntämällä mekanismin toimintaa, se toimii 3 kertaa ihan niinkuin pitääkin, mäntä liikkuu jne. Mutta sen jälkeen mäntä ei enää liiku ja siinä satulan vivussa tuntuu heti suuri vapaaliike.

Oikean puolen satulan käsijarrumekansimi toimii oikein, ei siellä tuollaista vapaaliikettä tule. Onkohan kenellekään tullut tuollaista tilannetta vastaan ja jos on miten sen korjasitte? Satula on kyllä jo hieman kulunutkin, tuumin että pitäisiköhän sen nyt sitten uusia...hyvät neuvot ovat nyt tarpeen, olen tässä jo pari päivää tätä ihmetellyt.
 
Viimeksi muokattu

mc662

Member
Liittynyt
28 Marraskuu 2017
Vaijerin kuori vanhetessaan rupee murtuu/kanittaa, ittellä volvos kuori näytti ihan ok mut jumitti silti.
Vaihtamalla loppus vaiva
 

Jugga

Member
Liittynyt
8 Elokuu 2011
Njoo siis ihan kädessä mulla tuo jarrusatula on ja sitä käsijarruvipua ihan käsin vääntelen. Ei ole nyt vaijerissa vika.
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Se mekanismi on sen verran monimutkainen että uusisin suosiolla satulan. Tässä hyvä artikkeli, olettaen että olet rekisteröitynyt käyttäjä.

 

Jugga

Member
Liittynyt
8 Elokuu 2011
Se mekanismi on sen verran monimutkainen että uusisin suosiolla satulan. Tässä hyvä artikkeli, olettaen että olet rekisteröitynyt käyttäjä.


Njoo, olen kallistumassa samaan päätelmään.
 

Jugga

Member
Liittynyt
8 Elokuu 2011
Jarrut tulivat kuntoon uusilla satuloilla, levyillä ja jarrupaloilla. Satulat tilasin Rockautosta.
 
Ylös Bottom