1990 Lancer GLXI tyhjäkäynti seilaa ja nykii ajossa

12v koneessa on aivan erilainen virranjakaja. Sijaitseekin nokkakselin päässä, vaihdeiston puolella. Joo oman rekkarilla autodog kyllä antoi ilmeisesti sopivan, minun on kylläkin rekisteröity 1989 puolella, vaikka vuosimalli on 90. Autodogin sivulla on muutamia kansia ensin, sitten tulee aivan erinäköinen kansi, josta mainintakin, alkain 06, 1990. Noista kansista ja pyörijöistä kirjoitteli. muistaakseni nimimerkki, Mitsu mikko. Tarvikeosina kansi ja pyöriä ei kauan toimi, mitoituksesa heittoja. Nykyään kyllä ilmeisesti näihin joutuu nuokin tarvikeena ostamaan, tuskin merkkiliikeellä niitä enää on. Minulla on kylläkin tarvikekansi, pyöriä alkuperäinen.

Viimeksi muokattu
12v koneessa on aivan erilainen virranjakaja. Sijaitseekin nokkakselin päässä, vaihdeiston puolella. Joo oman rekkarilla autodog kyllä antoi ilmeisesti sopivan, minun on kylläkin rekisteröity 1989 puolella, vaikka vuosimalli on 90. Autodogin sivulla on muutamia kansia ensin, sitten tulee aivan erinäköinen kansi, josta mainintakin, alkain 06, 1990. Noista kansista ja pyörijöistä kirjoitteli. muistaakseni nimimerkki, Mitsu mikko. Tarvikeosina kansi ja pyöriä ei kauan toimi, mitoituksesa heittoja. Nykyään kyllä ilmeisesti näihin joutuu nuokin tarvikeena ostamaan, tuskin merkkiliikeellä niitä enää on. Minulla on kylläkin tarvikekansi, pyöriä alkuperäinen.
Joo pyörijää löytyy mätänetistä haen huomenna, ja kokeilen jättää hiukan pohjasta irti että siellä varmasti kontakti on, tuota kantta pitäisi tilata taas jostain kauempaa

Vaihdoin pyörijää ja auto alkoi oikeastaan pätkimään vaan enemmän, tuo vanha on kyllä jotenkin hämyn näköinen.. Tuo jakajan kondensaattori vois olla seuraava testattava

Liitetiedostot

• 20250726_173931.jpg
    20250726_173931.jpg
    253.5 KB · Lukukerrat 49
Jakajan kyljessä oleva konkka taitaa olla vain, radion häiriönpoistoa varten. Joskus jolu siitä kirjoitteli. Minulla on se piuha ollut joskus siitä liittimestä irti, ei ole häirinnyt käyntiä.

Viimeksi muokattu
Vielä tuosta katkomisesta, missä kunnossa on tulpanjohdot, sekä puolan johto. Tulpanjohdot jos lyö läpi, sydyttää herkästi vikavalon, vaan puolanjoto saa rätkiä läpi, vikavalo ei hevin syty. Miten tuo Motonetin pyöriä, onko saman pituinen mitä vanha. Joskus oli juttua näistä tarvikepyöriöistä, jää liian pitkä matka virranjakajan nastoihin. Tuossa muistin, joskus oli outoa katkomista, syyliseksi paljastui rele joka on siellä keskikonsoolissa, isuinlämmittimien katkaisinpaneelin takana. Itse releesä ei ollut mitään vikaa, liittimen pinnit vain hiukan hapettuneet. Korjaukseksi riitti liittimen käytäminen irti ja vähän CRC suihketta.

Vielä tuosta katkomisesta, missä kunnossa on tulpanjohdot, sekä puolan johto. Tulpanjohdot jos lyö läpi, sydyttää herkästi vikavalon, vaan puolanjoto saa rätkiä läpi, vikavalo ei hevin syty. Miten tuo Motonetin pyöriä, onko saman pituinen mitä vanha. Joskus oli juttua näistä tarvikepyöriöistä, jää liian pitkä matka virranjakajan nastoihin. Tuossa muistin, joskus oli outoa katkomista, syyliseksi paljastui rele joka on siellä keskikonsoolissa, isuinlämmittimien katkaisinpaneelin takana. Itse releesä ei ollut mitään vikaa, liittimen pinnit vain hiukan hapettuneet. Korjaukseksi riitti liittimen käytäminen irti ja vähän CRC suihketta.
Tyrkkäsin pyörijän vaan niin syvälle kun menee niin nyt toimii taas kun ennenkin. Eilen soitin tutulle autoista ymmärtävälle, meinasi että vikana oisi suutin. Syötin illalla vielä tekoälylle auton oireet ja sielläkin oli veikkauksena kokoajan syöttävä suutin tai sytkäongelma. Osaakohan noita suuttimia rueta itse kokeilemaan

Suuttimien vaihto itsessään on helppo, kaksi suutintukin pulttia irti, tietysti sähköliitimet suutimista irti. Sitten vaan nostelee sutimet irti, kasaus päivastainen järjestys. Vaan suuttimien testaus onkin sitten hankalampi homma, ilman sopivia laitteita. Jos joku suutin antaisi jatkuvasti polttoainetta, uskoisi sen sylinterin tulpankin olevan eri näköinen, mitä muut.

Eilen syttyi tuo moottorin vikavalokin palamaan pidemmän ajon jälkeen, saako noita jostain eculta luettua vai joutuuko tässä arpomaan mikä mättää :LOL:

Joskus, reilu 20v sitten merkkiliikkeessä lukaisi pikahuollon asentaja, aivan lukulaiteella. Ongelma jonka myötä siellä käväisin, auto nykäisi pari kertaa ja sydytti vikavalon. Kävi ja kulki kyllä ok. Asentaja nopean vilkaisun jälkeen tempaisi 4 sylkyn tulpanjohdon irti, laittoi uuden tilalle. Johto lyönyt läpi. On toinenkin tapa jota monet on käyttäneet, viritetään pieni polttimo johtojen väliin. Vaan siihen minun tietämys tuosta virityksestä lopuukin. Kun en tiedä minne ne piuhat kytketään. Sitten vaatii vielä kooditaulukon josta selviää vika, perusteella montako kertaa lamppu on syttynyt.

Joskus, reilu 20v sitten merkkiliikkeessä lukaisi pikahuollon asentaja, aivan lukulaiteella. Ongelma jonka myötä siellä käväisin, auto nykäisi pari kertaa ja sydytti vikavalon. Kävi ja kulki kyllä ok. Asentaja nopean vilkaisun jälkeen tempaisi 4 sylkyn tulpanjohdon irti, laittoi uuden tilalle. Johto lyönyt läpi. On toinenkin tapa jota monet on käyttäneet, viritetään pieni polttimo johtojen väliin. Vaan siihen minun tietämys tuosta virityksestä lopuukin. Kun en tiedä minne ne piuhat kytketään. Sitten vaatii vielä kooditaulukon josta selviää vika, perusteella montako kertaa lamppu on syttynyt.
Ei taida tässä kuopion suunnilla olla mitsubisi liikkeitä, ei taida ihan jokamiehen lukija käydä tuohon

Jaa Kuopio,kalakukkokaupunki. Siellähän minä aikoinaan muutaman kerran käväisin Mitsuhuollossa, silloin se oli Putkolan autoliike, Mitsu ja Opel heillä siloin. Tuntuma on ettei nykypäivänä löydy helpolla osavaa korjaamoa. Tavallinen jokamiehen laite ei melkoisella varmuutella siihen sovellu. Haulla tältä foorumilta vois löytyä tietoa siitä lamppuvirityksestä. Aikoinaan jotkut Ecu,n huoltajat asensivat moottorin vikavalon ilmaisemaan vikapaikan, valon vilaukset ja taulukosta katsomalla mitä, esm 3 vilausta meinaa.

Takaisin
Ylös Bottom