Terve,
täällä foorumillakin silloin tällöin esiintullut vähänajettu ja vähäruosteinen 1990 Sapporo kulkeutui tammikuussa pihaani. Tarkoitus on pitää se vähintään yhtä siistinä kuin tullessaan, mieluiten jopa paremmassa Hankin sen siis vähän niin kuin parempien päivien autoksi, jokapäiväisempänä ajokkina ajossa on '91 Mazda 323F.
Sapporon mittarissa on nyt reilut 116 000 km, ajellut sillä siis parisen tonnia. Vinkit ja varaosat kiinnostavat, kauhutarinoita kyseisestä autosta en uskalla kuulla ;D Tai no, sherlockattuani omistushistoriaa/forumia ja tutkittuani auton kuntoa ja mukanatulleita papereita, ei ilmeisesti suurtakaan pelättävää ole - paitsi osien saatavuus.
Joitakin huomioita toistaiseksi:
• Öljyä tippuu, ilmeisesti kampiakselin stefasta? Huolto tiedossa.
• Jarrutuntuma epämääräinen jarrunesteiden vaihdattamisen jälkeen. Jarrupääsylinterin vaihto tiedossa, kun korjaamo sai useilla ilmausyrityksillä tuon vain kohtalaisen tuntuiseksi.
• Kansipahvi näyttää hikoilevan öljyä ulospäin. Sapporon kansipahvit kiven alla, Saksasta näyttää saavan.
• Tuulilasi halki alalaidasta. Ei vaikuttane katsastukseen.
• Ruosteita kuskin puolella helmakotelon päässä/oven ja takakaaren välissä, repsikan puolella muutama läntti helmassa
• Nykimistä noin kahdeksankympin vauhtia cruisella ajettaessa, kuitenkin melkein huomaamatonta. Ei häiritse - ja ilmeisesti tuonne onkin tulpanjohtoja yms. vaihdettu.
• Hankin uudet talvirenkaat. Vanhat taisivat olla viime vuosituhannen puolelta.
• Valmistettu ja tuotu maahan jo 1988, valmistenumeron ja takakontissa olevan maahantuontiruostesuojauskäsittelytarran mukaan?
Hyvääkin on:
• Mielettömän mukava ajaa pitkää matkaa. Äffään verrattuna todellinen loistoauto.
• Sisustus yhä kuin uuden väärti, paitsi yhden takaoven yksi verhous vaatii hiukan liimaa.
• Stereot hyvät, kiitos sille joka ne aikanaan on vaihtanut. Sähköantenni toimii.
• Ei tuota ruostetta nyt todellakaan paljoa ole, valokuvissa muita kuin kuskinpuoleista ei edes huomaa. Pohja hieno.
• Kulutuslaskelma yhdelle 800km pätkälle 7,8l/100km, vain litran satasella enemmän kuin mitä 323F vie.
• Karmittomien ikkunoiden tiivisteet pitävät, vettä ei tule kabiiniin yhtään.
Eli juu, mikäli joku auton ennen omistanut osaa vinkkailla jotakin oleellista autoon tehdyistä huolloista / remonteista / modauksista, kiinnostaa kuulla. Jonkin verran olen täältä jo löytänytkin. Öljyntiputtelun ja jarrutuntuman lisäksi tuossa ei ole mielestäni mitään oikeasti häiritsevää vikaa, ja ruosteet tulee hoidettua pois päiväjärjestyksestä jahka kelit paranevat. TraFin mukaan noita on tosiaankin liikenteessä vain 28, joten sietää pitää ainakin tämä yksilö kunnossa.
täällä foorumillakin silloin tällöin esiintullut vähänajettu ja vähäruosteinen 1990 Sapporo kulkeutui tammikuussa pihaani. Tarkoitus on pitää se vähintään yhtä siistinä kuin tullessaan, mieluiten jopa paremmassa Hankin sen siis vähän niin kuin parempien päivien autoksi, jokapäiväisempänä ajokkina ajossa on '91 Mazda 323F.
Sapporon mittarissa on nyt reilut 116 000 km, ajellut sillä siis parisen tonnia. Vinkit ja varaosat kiinnostavat, kauhutarinoita kyseisestä autosta en uskalla kuulla ;D Tai no, sherlockattuani omistushistoriaa/forumia ja tutkittuani auton kuntoa ja mukanatulleita papereita, ei ilmeisesti suurtakaan pelättävää ole - paitsi osien saatavuus.
Joitakin huomioita toistaiseksi:
• Öljyä tippuu, ilmeisesti kampiakselin stefasta? Huolto tiedossa.
• Jarrutuntuma epämääräinen jarrunesteiden vaihdattamisen jälkeen. Jarrupääsylinterin vaihto tiedossa, kun korjaamo sai useilla ilmausyrityksillä tuon vain kohtalaisen tuntuiseksi.
• Kansipahvi näyttää hikoilevan öljyä ulospäin. Sapporon kansipahvit kiven alla, Saksasta näyttää saavan.
• Tuulilasi halki alalaidasta. Ei vaikuttane katsastukseen.
• Ruosteita kuskin puolella helmakotelon päässä/oven ja takakaaren välissä, repsikan puolella muutama läntti helmassa
• Nykimistä noin kahdeksankympin vauhtia cruisella ajettaessa, kuitenkin melkein huomaamatonta. Ei häiritse - ja ilmeisesti tuonne onkin tulpanjohtoja yms. vaihdettu.
• Hankin uudet talvirenkaat. Vanhat taisivat olla viime vuosituhannen puolelta.
• Valmistettu ja tuotu maahan jo 1988, valmistenumeron ja takakontissa olevan maahantuontiruostesuojauskäsittelytarran mukaan?
Hyvääkin on:
• Mielettömän mukava ajaa pitkää matkaa. Äffään verrattuna todellinen loistoauto.
• Sisustus yhä kuin uuden väärti, paitsi yhden takaoven yksi verhous vaatii hiukan liimaa.
• Stereot hyvät, kiitos sille joka ne aikanaan on vaihtanut. Sähköantenni toimii.
• Ei tuota ruostetta nyt todellakaan paljoa ole, valokuvissa muita kuin kuskinpuoleista ei edes huomaa. Pohja hieno.
• Kulutuslaskelma yhdelle 800km pätkälle 7,8l/100km, vain litran satasella enemmän kuin mitä 323F vie.
• Karmittomien ikkunoiden tiivisteet pitävät, vettä ei tule kabiiniin yhtään.
Eli juu, mikäli joku auton ennen omistanut osaa vinkkailla jotakin oleellista autoon tehdyistä huolloista / remonteista / modauksista, kiinnostaa kuulla. Jonkin verran olen täältä jo löytänytkin. Öljyntiputtelun ja jarrutuntuman lisäksi tuossa ei ole mielestäni mitään oikeasti häiritsevää vikaa, ja ruosteet tulee hoidettua pois päiväjärjestyksestä jahka kelit paranevat. TraFin mukaan noita on tosiaankin liikenteessä vain 28, joten sietää pitää ainakin tämä yksilö kunnossa.