1992vm 24v sigmasta kysymyksiä.

teme

New Member
Liittynyt
20 Syyskuu 2004
Sijainti
Helsinki
Tuossa on saksasta tulossa parin viikon päästä 1992vm 3L V6 24V Sedan mallin sigma. Jos siis on siinä kunnossa kun pitäisi(eli 100% täydellinen joka puolelta)

Kyseinen yksilö on 212tkm ajettu, parhaalla varustetasolla.

- Mitä tämmöisessä autossa on tyyppivikoina?
- Mitä kannattaa tarkistaa ja käydä läpi autosta ennen ostoa?
- Mitä maksaa keskimääräisestä tämmöisen auton jakopään huolto merkkiliikkeessä?
- Mikä on hihnan vaihtoväli?
 
Jakohihnojen vaihtoväli on 90 tkm, samalla kannattaa aina vaihtaa myös tarvittavien kiristin- ja ohjainrullien lisäksi myös vesipumppu sekä sytytystulpat. Mitä olen hinnoista kuullut, niin rempan hinta on ollut 500, 850 ja 1250 e paikasta riippuen.

Saksan autoissa tuskin on pahemmin ruostevaurioita, mutta mitsujen perisynti eli hydraulisten venttiilinvälysten tasaajien ääntely kannattaa kuunnella. Eli jos käy kova kalke, niin ei ehkä kannata ostaa. Moottoriöljyn vaihtosuositus onkin tiputettu 7500 km:ään juuri tuon ongelman takia. Sen takia myös käytettävän öljyn kanssa kannattaa olla tarkkana. Vaihteiston toiminta kannattaa testata varsinkin automaattivaihteisissa yksilöissä. Ja automaattiin sitten vain Mitsun omaa öljyä!

Tyyppivikoja ei varmaan niin kauheasti ole, mutta ABS-antureita noista on mennyt pimeäksi. Yhden anturin hinta vaihdettuna merkkiliikkeessä 550 e. Eli jos ABS:n ja luistoneston varoitusvalot palaa, on yksi tai useampi anturi sökönä ja kannattaa varautua hinnakkaaseen remonttiin.

Jos autossa on nelipyöräohjaus, niin se yleensä toimii ongelmitta. Mutta elektronisesti säätyvän alustan kanssa on ollut ongelmia, ainakin sen ohjainyksikön kanssa, jonka hinta uutena on kuulemma 1800 euroa... eikä ne iskaritkaan ole mitään halpoja tohon malliin.

Omassa autossani on ollut ongelmia jumittavien jarrujen kanssa, eli jarrut ainakin vaativat huolta ja huolenpitoa. Myös tiesuolan aiheuttamia ruostevaurioita on ollut alustan suojaamattomissa osissa, kuten tukivarsissa, polttoaineen täyttöputkessa jne., vaikka kori onkin muuten täysin ruosteeton.

Kaiken kaikkiaan Sigman osat ja huollot on kalliita, mutta onneksi yleisimpiä kulutusosia saa tarvikkeenakin, kuten jarrupalat ja -levyt sekä normimallin iskarit ainakin Monroelta. Auto on erittäin miellyttävä ja hiljainen ajaa, sekä ylellisen tuntuinen ja näköinen. Suosittelen!
 
http://www.3sxperformance.com/

tuolta saa sitten sigman koneeseen kaikea kivaa :peukku

esim. niitä uusia hydraulisia nostajia n. 300 $/24 kpl sarja, vanhoissa on kuulemma joku tyyppivika (vanhoissa 1 mm öljy reikä, uuden mallisissa 3 mm reikä) ja ne uudemmat ovat sitten paremmin suunniteltuja

"kevlarinen" nokka hihna näyttää maksavan n. 180 $

enimmäkseen tuolla onkyllä tuota performance kamaa, mutta kyllä tuolta löytää ihan kulutusosiakin ja tietysti sitä turhaa tuning roinaa näyttää myös olevan.
 
Ja jos ei halua ongelmia tulevaisuudessa, niin kannattaa huollattaa ecu, jousituksen ohjainyksikkö ja automaatin ohjainyksikkö. Mahdollisesti myös ABS:n ohjain.
 
Kerrotko Teme sitten mitä sigma maksoi veroineen, tullit yms.?

Nämä nyt on taas näitä haaveita mutta jos galantin antais vaimolle ja ostais ite sigman...
 
Höylä sanoi
"kevlarinen" nokka hihna näyttää maksavan n. 180 $

Tuosta Power Enterprisen nokkahihnasta on kuulunut aika paljon negatiivista palautetta. En tiedä johtuuko nopea kuluminen Suomen lämpötilojen vaihteluista vai onko hihnojen laaduissa eroja, mutta nopeaa kulumista ja jopa halkeamista on esiintynyt.

3SX on yksi kalleimpia jenkkikauppoja ja asiakaspalvelu jättää toivomisen varaa.
 
MaxFlower sanoi
Höylä sanoi
"kevlarinen" nokka hihna näyttää maksavan n. 180 $

Tuosta Power Enterprisen nokkahihnasta on kuulunut aika paljon negatiivista palautetta. En tiedä johtuuko nopea kuluminen Suomen lämpötilojen vaihteluista vai onko hihnojen laaduissa eroja, mutta nopeaa kulumista ja jopa halkeamista on esiintynyt.

3SX on yksi kalleimpia jenkkikauppoja ja asiakaspalvelu jättää toivomisen varaa.

hyvä tietää tuokin asia ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom