2.0 glsi -88 gallun piristys

Wado

Evo VIII, Eclipse Gs t -97, EX Galant 2.0 glsi -88
Liittynyt
16 Heinäkuu 2003
Sijainti
Uusikaupunki
Eli vr4 hylkäsin (liian iso projekti, ku auto pitäis saada ajoon) Mut miten ois hyvä hakee toho galluu lisää hummia? ku kansiremonttiin se on ainaki menossa... et sitä kantta vois laskee(Kannattaako?) ja miten muuten sitä kannattais piristää? kireempi nokka?
 
Jos nyt oikeesti on pakko tommosta konetta alkaa virimään niin ne "ventiilinlautasenvarsikohat" (oliko viel epäselvemmin?) on aika hemmetin paksut...

kuulemma ventiilit jyrsimällä ja muokkaamalla ne sopiviks voi saada jo aikaa kunnon piristystä....

jos vr4 liian iso projekti niin hommaat tuon dohc koneen siihen, hieman pienempi homma kuin nelikon tekemisessä ;)
 
Vapaavirtaussuodatin, peltipakosarja/putkisto. Kireempi nokka. Kannesta vois siivun ottaa ;)
En tosin tiedä ko. mallin puristussuhdetta, mutta mikäli se salliin niin siivua vain ja reilulla kädellä ;D
Vauhtipyörä kanssa sorviin :p
 
niijust vauhtipyörä keveemmäks kireempi nokka ja kantta alas. kone keirtää nii helvetiks ettei ees venat pysy vauhissa :p :p ja sit kolisee ;D mut sellast se o ;D ;D
 
Mutta jos järkeviä ollaan niin tuota ei kyllä oikein kannata mitenkään viritellä.... ;)
 
noilla vanhoilla venajousilla mitkä on löysät ku vanhan Esterin ***** tulee kyll rumaa jälkeä mut NE PITÄÄ VAIHTAA vähä kireempii ni sit ;D mut jos sitä kantta vähä hinkkais paremmin virtaavaks ni oisko tuosta paljonki hyötyä?
 
Wado sanoi
niijust vauhtipyörä keveemmäks kireempi nokka ja kantta alas. kone keirtää nii helvetiks ettei ees venat pysy vauhissa :p :p ja sit kolisee ;D mut sellast se o ;D ;D

Kuka sitä pikkukiekoilla ajelee ;D
Jos napsahtaa niin napsahtaa :p
 
Jos siihen laittais DOHC kannen ni kuinka paljo joutuis sähköjä vaihtamaan? (anturit yms.)
 
koko johtosarja mennee uusiksi keulan ja ohjaamon osalta -taas palataan siihen, että samalla vaivalla vaihtaa koko koneen, jos purkaa kannen ja johtosarjan... (sitä johtoa on jonkun verran Galantissa)

Ja mitään takuitahan ei ole miten SOHC männät ja DOHC kansi toimii yhdessä (=osuuko venat mäntiin, onko puristus 13:1 vai 8,5:1?)
 
mut jos sitä vakiokantta nyt jotenki työstää ni vaikuttaako tuo paljon?
 
ei sillä ole mitään väliä mikä se puristus on DOHC:ssa, olennaista mikä on palotilojen koko kannessa /männissä

(->sama puristussuhde voidaan tehdä vaikka suoralla kannella ja kuoppapäisellä männällä tai sitten pattipää männällä ja palotilallisella kannella -naitat sen suoran kannen ja pattipää männän niin johan on puristuksia niin että alumiini rutisee;D)

Seuraavaksi kysyt palotilojen kokoja: DOHC kannessa olevan kolon saan mitattua ensi viikolla, SOHC kantta ei löydy minulta enkä tiedä mikä sen palotilan koko on...

PS: omia vastauksiaan voi muokata, joka sanalla ei tarvitse laittaa uutta vastausta ;)

PPS: paljos sillä sun alakerralla on ajettu? mitä luulet, kun avaat kannen, niin toteatko samantien, että kadonneita polleja tulee takaisin kun pistää sohlon alakerran tiiviiksi? minä veikkaan että toteat -ja silloin ollaan taas siinä pisteessä että kone on nostettava pois ja purettava, miksi ei samantien laittaa valmista DOHC konetta tilalle...?
 
mitä turhaan sellasta muokata ;D nii no mut jos se pelkkä kannen vaihtokin on nii iso operaatio ni taidan senki suosiolla unohtaa ja jättää hautomaan... onko muuten tietoa onko ihan valmiita peltisatseja toho galluu vai pitäiskö mennä suoraan Marteliukselle juttelemaan, ku se ois tossa lähellä. ps. (;D oli pakko muokata ;D) nii enpä tiedä voi se kyllä olla iha siistissäki kunnossa ku on ollu koko ajohistorian vanhemmalla ihmisellä kauppakassina... mut luulen etei kannen vaihtoon ryhdytä tällä aikataululla... se on kuitenkin yhtä johto helvettiä 2 viikkoo ja sit rupee vituttamaan... ;D
 
ei taida euroopasta saada valmiita sarjoja. Australista vois saada, mutta ne maksaa jo sitten sen verran, että se Martelius voi olla edullisempi vaihtoehto.

Ikävä tappaa tämäkin idea, mutta luulen että vakio nokalla oleva SOHC ei hyödy peltisarjasta juuri mitään -vakiosarjat on Mitsuissa aika hyviä....
 
Oisko tullu noin?? ettei satsia kannattais vaihtaa... ilman nokan vaihtoa
 
näin uskon ennenkuin näen dynokäyriä jotka sanoo muuta.

Jos itse viilaisin SOHC konetta, miettisin seuraavia toimenpiteitä:

-putkisto (sarjan jälkeen)
-parempi filtteri
-nokka hiomoon
-säädettävä nokkapyörä
-bensanpaineen säädin
-isommat suuttimet

Siltikin luulen, että teho jää huonommaksi kuin vakio DOHC koneella.... jos ei kulutus (eikä päästöt) vaivaa päätä niin ruisku hittoon ja tuplat tilalle (+joku 290asteinen nokka)
 
Takaisin
Ylös Bottom