2.5 TD Pajero,laatikon öljyproppu?

  • Viestiketjun aloittaja Eksveekasi
  • Aloituspäivämäärä
E

Eksveekasi

Guest
Kiitoksia mukavasta forumista, olen muutamia päiviä tätä lueskellut.

Tuli hankittua hirvihommiin -88 Pajero, pitkä malli 2.5 TD. Melko ehjä peli ja mahdottomasti parempi ajaa kuin mitä odotin. Pikkuhiljaa sitä pähkäilen seuraavaan leimaan, oletettavasti vain helmat on enää hitsattava reiättömiksi. Nyt olisi kuitenkin yksi amatöörimäinen kysymys alkuunsa... olen amatööri näissä pajerohommissa. Amerikanvehkeitä on joskus tullut laitettua isollakin rahalla offroadkuntoon ja sitten on voinut vain todeta ettei moista traktoria OIKEASTI tarvinnutkaan mihinkään... vanha Range on ollut kanssa, se oli oikeastaan aika kiva askarreltava.

Vaan nyt on Pajero ja hyvä tunnelma. Pikkurahalla toimiva peli, parissa päivässä sain lähes kaikki hapettumat pois ja useimmat sähköhommat toimimaan. Kansi ja laatikko on laitettu hiljattain, kumit ookoo, jarrut nyppivät kevyessä jarrutuksessa mutta eivät puolla. Auto on suoraan ajosta paitsi että seisoi kesän sateessa...

Mutta asiaan:

Ei millään satu silmään tuo vaihdelaatikon öljyntäyttöproppu eikä ole vielä huoltokäsikirjaa. Väärääkään proppua en viitsisi irroittaa ettei tule palapeliä, voisiko joku neuvoa kädestä pitäen missä se täyttöproppu oikein sijaitsee?

Oletettavasti "vanhempi" loota. Keppi on kylläkin alapäästä paksumpi joten menee tällä forumilla jaetun tiedon kanssa hieman ristiin... so what, kunhan vaan tarkistaisin öljytilanteen.


Kiitos.
 
Roppu löytyy laatikon vas. kyljeltä, 17 mm avain käy siihen. Jakolaatikon tarkistusroppu löytyy takakardaanin läheltä, vähän alempana ja vas. puolen enempi. 24 mm avain käy siihen.
 
Eksveekasi sanoi
Oletettavasti "vanhempi" loota. Keppi on kylläkin alapäästä paksumpi joten menee tällä forumilla jaetun tiedon kanssa hieman ristiin... so what, kunhan vaan tarkistaisin öljytilanteen.

Kiitos.

Tässä kuva vanhan mallin laatikosta. Tuo vaihdekeppi vaan jää jakiksen taakse, mutta eiköhän tuon havainnoitse ?
 
joo siellä se on kytkinkynkkänän takapuolella,ja helpoin tapa mielestäni on ottaa eturenkaan pois ja täyttää sieltä kautta ja kun alkaa öljy tulla siitä reiästä niin nostaa tunkilla sen verran että ei valu ja jatkaa lisäämistä
 
Vähän myöhässä mutta ilmoitan kuitenkin iloisen havainnon: vaihdelootasta tuli proppua raottamalla täysin kirkasta öljyä. Lienee täytetty "vinossa" ja aika hiljattain. Perissä oli myös kirkkaat liemet.

Jakolaatikon proppu vaatii ilmeisesti järeämmät otteet, 24mm on just senverran löysä että nuljuaa vaan kulmat pilalle. Sikatiukassa on.
 
Eksveekasi sanoi
Jakolaatikon proppu vaatii ilmeisesti järeämmät otteet, 24mm on just senverran löysä että nuljuaa vaan kulmat pilalle. Sikatiukassa on.

mutterimopolla (jos on) niin mahtuu ampumaan sen auki sen v-l kannakeen päältä....
 
meikäpoika joutu hitsaamaan 24mm mutterin siihen lisäksi nyt saa otteen kun on se mutteri paljon isompi
 
Takaisin
Ylös Bottom