2.5TD - 90 Pajero hyytyi, ei meinaa käynnistyä.

skaidi

New Member
Liittynyt
27 Toukokuu 2018
Terrrve!

Tuli tuossa hankittua 3vk sitte kyseinen menopeli.
Auto toiminut loistavasti n. 2000km Ajettu 396k.
Leimallekin meni yhen rungon palasen hitsauksen jälkeen.

Vaihoin oston jälkeen diesel filtterin kun valo paloi, vanhan seassa oli selvästi vettä, ajelin taas muutaman päivän ja valo alkoi taas palaa ja tyhjensin sen vedestä.

Huomasin siinä sitten tankatessani että tankin putkeen on tullut reikä ja mutaa/hiekkapaskaa putkessa. :seina :seina
Käytin taas filterin auki ja nyt oli vesipaskan seassa myös hiukan hiekkaa, voiko olla että vesihiekkadiesel seos on päässyt pumppuun saakka?

Auto toki käynnistyy hetkeksi, käy todella matalilla kierroksilla ja ainoastaan kun käyttää kaasua, sitten käy sekunnin pari kovemmilla ja sammuu välittömästi. pienen starttauksen jälkeen sama homma.

-Nämä kaikki alkoi sen jälkeen kun auto alkoi sammuilemaan risteyksissä, nyt vaan pahentui siihen etteu yritäkkään nostaa kierroksia.

Kokeilin myös laittaa puhasta diiseliä suoraan lasolipullosta pumpulle, samat oireet vieläkin.

- Olen myös tehnyt pumppuun säätöjä. nostanut syöttöjä sen kierroksen verran sekä laittanut ahdon alaiset syötöt siihen kello 3 kohalle, nämä siis samat kun monissa ohjeissa mitä täällä ollut. Ja autossa on välijäähy, ei nosta pahemmin lämpöjä.

Auto tosiaan toimi noilla säädöillä kuin unelma mutta nyt kun kokeilin vakio ruuvauksia ei edes yritä käynnistyä. ainostaan noilla isoimmilla?

Mistä lähtisin vikaa etsimään? Jos saisin auton nyt aluksi kotia edes laittamalla kanisterista letkun suoraan pumppuun että pääsisin tyhjentään tankin ja vetään uudet pa-linjat.

Voiko olla että nuo syötön säädöt on sekoittanut jotain?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: 2.5TD - 90 Pajero hyytyi, ei meinaa käynnistyä.

Ihan ekana kannattaa korjata kaikki vuodot. Sitten uusi suodatin ja koittaa säätää asetukset takaisin. Myös vedet kannattaa koittaa saada tankista esim. dieseljärjestelmän puhdistusaineilla ja jos tankkiin on päässyt hiekkaa tai muuta roskaa se kannattaa tyhjentää ja puhdistaa kunnolla.
 

skaidi

New Member
Liittynyt
27 Toukokuu 2018
Vs: 2.5TD - 90 Pajero hyytyi, ei meinaa käynnistyä.

Basbarduu sanoi
Ihan ekana kannattaa korjata kaikki vuodot. Sitten uusi suodatin ja koittaa säätää asetukset takaisin. Myös vedet kannattaa koittaa saada tankista esim. dieseljärjestelmän puhdistusaineilla ja jos tankkiin on päässyt hiekkaa tai muuta roskaa se kannattaa tyhjentää ja puhdistaa kunnolla.

Yritin tänään käynnistää suoraan letkusta kanisteriin, pari kertaa yskäs ja siihen jäi.. Myivät huoltamon perkleeet väärän suodattimen.

Eniten mietityttää juuri tuo miten ei toimi kun saa suoraan puhasta kiisseliä. Voiko olls että pumppuun pääsi hiekat ja veet? Mikä on järkevin tapa saada vanha diesel pois koneesta,? En ole koskaan omistanut diisseliä niin ymmärrä oikein mittään, bensastan ois näppärä vaan kattoa tulupat ja kaasari. Ainiin hehkut tarkistettu kynällä ja toimii.
 

skaidi

New Member
Liittynyt
27 Toukokuu 2018
Vs: 2.5TD - 90 Pajero hyytyi, ei meinaa käynnistyä.

Nyt toimii!

Kävin läpi puoli autoa ja lopulta ammuin kompuralla ilmaa takaisinpäin tankkiin, sitte taas raivolla pumppasin käsipumpulla filtteriin ja puski vain lirua eikä pumppu kovettunut.
Kävin kahvilla ja sain älynväläyksen eli hain motonetistä 35e sähköpumpun ja ammuin sillä diisselit suoraan filtterille, ja johan pumppuki kovettu! Epäilen edelleen että käsipumppu vuotaa varsinkin painessa mutta nyt ainakin auto toimii ja käy huomattavasti paremmin, kannattaa siis uusia pa linjat ja pessä tankki, laittaa kunnon letkut ja klemmarit, ja hätätapauksessa pumpata filtteri täyteen sähköpumpulla.
 
Ylös Bottom