2000 tai uudempi Galant VR4 suomeen?

simppu

Dark beast....
Liittynyt
29 Kesäkuu 2008
Sijainti
Orivesi
Hei onko kellään tietoa että saako 2000 tai uudemman Galant VR4 tuoda suomeen ja etenkin rekisteriin? Vai joudunko tyytymään johonkin -97 "vanhukseen"?
Toisen auton hankinta olisi syksyllä edessä ja olen pienen tarkkailun jälkeen sen verran tykästynyt ko. autoon että jos teillä on mitään tietoa asiasta niin olisin erittäin kiitollinen. Nykyinen auto on -00 vuoden Ford Focus ja vanhempaa en halua hankkia joten siksi haluan -00<... ;D :driver :nykii
 
Vs: 2000 tai uudempi Galant VR4 suomeen?

Miksei saisi? Samat vaatimukset kaikkia autoja koskee. Vaatimukset vaan muuttuu ja ne voi katsella ake:n sivuilta.
 
Vs: 2000 tai uudempi Galant VR4 suomeen?

2001 on kesken vuotta muuttunut joitain vaatimuksia. Kun Galant on tuossa vaiheessa ollut jo valmistuksen ehtoopuolella, on ainakin hyvin mahdollista, että auto ei enää täytä kiristyneitä vaatimuksia. Kannattaa olla tarkkana. Vm. 2000 ja 2001 alkupää pitäisi kuitenkin mennä ongelmitta ja voi olla, että huoleni noista uudemmistakin on aiheeton.
 
Vs: 2000 tai uudempi Galant VR4 suomeen?

Eli oletteko sitä mieltä että jos ostan 2000 tai 2001 alkuvuoden niin pitäis ongelmitta saada suomen kilpiin?
 
Vs: 2000 tai uudempi Galant VR4 suomeen?

VeeÄrr4 sanoi
Eli oletteko sitä mieltä että jos ostan 2000 tai 2001 alkuvuoden niin pitäis ongelmitta saada suomen kilpiin?

Sitä kun ei varmaks tiedä...bensatankki ainakin aiheuttaa ongelmia,.,..
vastauksia myös näihin on...lue kaikki legnum vr4 / galant vr4 aiheet AJATUKSEN kanssa...ei niitä niin paljon vielä ole...

Nyrkkisääntönä sanoisin, ettei JDM autoa kannata ostaa ellei tiedä niistä mitään. Vain tosi harrastajat ostavat koska tietävät tekniikan ja miten toimia edes vähän ko auton kanssa.
 
Vs: 2000 tai uudempi Galant VR4 suomeen?

VeeÄrr4 sanoi
Eli oletteko sitä mieltä että jos ostan 2000 tai 2001 alkuvuoden niin pitäis ongelmitta saada suomen kilpiin?

Yksikään JDM-auto ei mene täysin ongelmitta kilpiin. Pitäisi sen kuitenkin onnistua.

Harri K sanoi
Vain tosi harrastajat ostavat koska tietävät tekniikan ja miten toimia edes vähän ko auton kanssa.

Minä mitään osaa toimia tekniikan kanssa :)
 
Vs: 2000 tai uudempi Galant VR4 suomeen?

Tarkoitin että tietävät millaista tekniikkaa auto ainakin pitää sisällään ::)
 
Vs: 2000 tai uudempi Galant VR4 suomeen?

Jaa no mun mielestä noi hommelit voi oppia kun ostaa auton ja oppii tietämään miten "toimia" niiden kanssa..

Autoja nekin on.. Ja paha se on koskaan oppia kun jos ei kerran edes ostaa saa..

Mun henkilökohtainen mielipide on että teoria tieto voi olla kyllä paikkaansa pitävää ja varmasti onkin ym. nippelitieto, mutta ainoan oikean tiedon saa käytännössä.
Vähän turhaa tollanen vouhkoominen että vain tosi harrastaja voi ostaa... Luulen vähän että kuka vaan kellä on massi kunnossa niin voi ostaa JDM autoja.

Pyydän anteeksi avuttomuuttani netin ym. foorumin toiminnan kanssa mutta en todellakaan ole paljoa minkäänlaisille foorumeille kirjoitellut joten kyllä se alku kankeus haihtuu.
 
Vs: 2000 tai uudempi Galant VR4 suomeen?

VeeÄrr4 sanoi
Jaa no mun mielestä noi hommelit voi oppia kun ostaa auton ja oppii tietämään miten "toimia" niiden kanssa..

Autoja nekin on.. Ja paha se on koskaan oppia kun jos ei kerran edes ostaa saa..

Mun henkilökohtainen mielipide on että teoria tieto voi olla kyllä paikkaansa pitävää ja varmasti onkin ym. nippelitieto, mutta ainoan oikean tiedon saa käytännössä.
Vähän turhaa tollanen vouhkoominen että vain tosi harrastaja voi ostaa... Luulen vähän että kuka vaan kellä on massi kunnossa niin voi ostaa JDM autoja.

Pyydän anteeksi avuttomuuttani netin ym. foorumin toiminnan kanssa mutta en todellakaan ole paljoa minkäänlaisille foorumeille kirjoitellut joten kyllä se alku kankeus haihtuu.

Oot ihan oikeassa; milläpä muulla sitä käytännön tietoa saa kuin tekemällä itse.

Ymmärrät varmasti, että täällä keskustelualueella on vuosia jäsenenä olleita, ja käytännössä kaikki aiheet on luettu läpi moneen otteeseen. Varmasti viikottain joku tulee kysymään asiaa, jota on forumilla kysytty aikaisemminkin jo sen 5-10 kertaa, joten se rupeaa ärsyttämään helposti - vaikka kysyjä ei sitä välttämättä ymmärrä. Siksi saattaa tulla vähän tylyä kommenttia alkuun, mutta siitä pääsee eroon "parantamalla tapansa", eli käyttämällä hakua ja siten näkemällä itsekin vähän vaivaa. Tällekkin VR-4-alueelle on vaivalla koottu eri aiheisia ketjuja, joista löytyy varmasti tietoa enemmän kuin tällä hetkellä edes tarvitset. Joten lue ne ennen kuin kysyt seuraavan kysymyksen.
 
Vs: 2000 tai uudempi Galant VR4 suomeen?

Kiitoksia Miikka piristipäs se mieltä.. Joo kyllähän tolla Haulla Löytyy vaikka mitä kun vaan sitä käyttää..

;D
 
Vs: 2000 tai uudempi Galant VR4 suomeen?

se tuli mieleen että 2001-> tehdään ODB testit konttorilla.. liekö niistä harmia.
 
Vs: 2000 tai uudempi Galant VR4 suomeen?

kapsu sanoi
se tuli mieleen että 2001-> tehdään ODB testit konttorilla.. liekö niistä harmia.

Mm. tämä huoli oli mielessä kun tuossa aikasemmin totesin varmempana pysyä edes aavistuksen vanhemmissa malleissa. En tiedä onko Leguissa OBD-pistoke, mutta kannattanee varmistua ennen ostopäätöstä. Legu alkoi kuitenkin jo tuossa vaiheessa olla elinkaarensa loppupäässä, eli voi hyvin olla, että sitä ei enää ole lisätty jos se aikaisemmin on puuttunut. Toisaalta kyllähän noita töpseleitä taitaa olla aika paljon vanhemmissakin autoissa?
 
Vs: 2000 tai uudempi Galant VR4 suomeen?

Kyllä noissa on ihan '96 lähtien OBD-pistoke. Mutta eihän siitä mitään harmia pitäisi katsastuksessa olla.
 
Vs: 2000 tai uudempi Galant VR4 suomeen?

Se pistoke ei vielä välttämättä riitä. Lähinnä moottorinohjauksen (lue: kaikkien päästöihin vaikuttavien järjestelmien) pitää vielä tukea EOBD/OBD2 protokollaa, jotta homma toimii. On paljon autoja, joissa on pistoke, mutta EOBD-järjestelmää ei ole tuettu.
 
Vs: 2000 tai uudempi Galant VR4 suomeen?

pexi sanoi
Se pistoke ei vielä välttämättä riitä. Lähinnä moottorinohjauksen (lue: kaikkien päästöihin vaikuttavien järjestelmien) pitää vielä tukea EOBD/OBD2 protokollaa, jotta homma toimii. On paljon autoja, joissa on pistoke, mutta EOBD-järjestelmää ei ole tuettu.

Sitten vielä tähän lisätään se että kuinka katsastuksessa sovelletaan säännöksiä jos esim. jokin osa testi ei ole täyttynyt.
 
Vs: 2000 tai uudempi Galant VR4 suomeen?

Mullahan oli -00 Galant GDI:ssä (Saksantuontini vuonna 04) se, ettei siinä ollut obd toimintoa vaikka löytyi pistoke. Maahantuoja kirjoitti lapun, ettei kaikissa ole ja tällä siitä selvisi...muutoin oli ongelmia katsastuksessa ilman todistusta
(voin tarkistaa oliko asia näin, mutta muistelen että muistan oikein..todistuksen ainakin hankin)
 
Vs: 2000 tai uudempi Galant VR4 suomeen?

Harri K sanoi
Mullahan oli -00 Galant GDI:ssä (Saksantuontini vuonna 04) se, ettei siinä ollut obd toimintoa vaikka löytyi pistoke. Maahantuoja kirjoitti lapun, ettei kaikissa ole ja tällä siitä selvisi...muutoin oli ongelmia katsastuksessa ilman todistusta
(voin tarkistaa oliko asia näin, mutta muistelen että muistan oikein..todistuksen ainakin hankin)

Vaatimus on muistaakseni tullut vasta 2001, eli vuosimallissa 2000 sitä ei tarvita. Mun kutonen oli 2000 mallia, eikä siinä OBD:n perään kyselty --> Apexi Power FC :)
 
Vs: 2000 tai uudempi Galant VR4 suomeen?

nokonzok sanoi
Vaatimus on muistaakseni tullut vasta 2001, eli vuosimallissa 2000 sitä ei tarvita. Mun kutonen oli 2000 mallia, eikä siinä OBD:n perään kyselty --> Apexi Power FC :)

AKE:n sivulta: Mittaus on pakollinen bensiinimoottorilla varustetuille M1- ja N1-luokan autoille, jotka on otettu käyttöön 1.1.2001 tai myöhemmin sekä niille vuonna 2000 käyttönotetuille autoille, jotka on varustettu OBD-järjestelmällä.
 
Vs: 2000 tai uudempi Galant VR4 suomeen?

Evox sanoi
Sitten vielä tähän lisätään se että kuinka katsastuksessa sovelletaan säännöksiä jos esim. jokin osa testi ei ole täyttynyt.

Samalla tavalla, kuin "suomi-autossa": Tehdään korvaava testi, siis tarkastetaan säätääkö lambda koko ajan. Korvaava testi ei kelpaa, jos auto ei muuten ole OBD-kelpoinen. Tietyt osajärjestelmä testithän ECU tekee vasta, kun autolla on ajettu sopivalla syklillä riittävästi kilometrejä. Eli esim vikakoodien nollauksen jälkeen suoraan katsastukseen, niin joutuu tekemään korvaavan testin, vaikkei vikakoodeja tulisikaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom