Ei se 12V akku kyllä mihinkään hyydy, sehän latautuu ajoakusta kerran vuorokaudessa joka tapauksessa? Ja jos autoa pitää piuhassa niin myös 12V akku latautuu.
Ja jos se nyt kuitenkin hyytyy niin sehän ei ole ollenkaan niin kamalaa kuin perus polttomoottoriautossa. PHEVissä polttomoottori käynnistetään ajoakulla, tuo 12V akku on lähinnä valoja ja stereoita yms varten.. Eli liikkeelle pääsee vaikka webasto olisi kuluttanut 12V akun tyhjäksi.
Suosittelisin ehkä kuitenkin että kokeilee vaikka alkutalven ilman lämppäreitä, auton omaa esilämmitystä käyttäen. Jos ajomatkat on lyhyitä niin aika ison osan talvea selviää 100% sähkökäytöllä, silloin on aika turhaa homma polttomoottorin esilämmitys. Vielä jos liikkeellelähtö onnistuu sähköllä niin johan se polttomoottori siinä ajoviimassa jäähtyy ekan 30-40km aikana mitä sähköllä pääsee? Ja toisaalta tuommoinen vähätehoinen 2.0l vaparilahna bensakone ei kylmäkäynnistyksestä hermostu ihan samalla lailla kuin turbodiisselit. En usko että siitä auton elinaikana mitään ongelmia tulee näillä käyttötunneilla kun enimmäkseen mennään sähköllä..