2G/3G Pajeron syöttöpumppujen vioista..

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Semmonen ajatus tuli että jos joku tietää tämmöisen ehkä vähemmän puhutun jutun?

Eli ykköskoppasessa pajerossa on ilmeisesti joku "Distribution type jet pump" ja se ei oo tässä keskustelussa mukana, mutta 2G mallissa on "Distributor type injection pump"
Eli käsittääkseni kautta 2G linjan nuissa on tuo mekaaninen syöttöpumppu.. ja uudemmassa pajerossa on elektronisesti ohjattu syöttöpumppu..

Vanhempaa 2G pumppua on parjattu että siihen pitää tehdä jotain isompaa huoltoa 300k kohdalla, onko näin?, onkos tuosta uudemmasta pumpusta kokemusta minkälaisia "tyyppivikoja" siinä on. Eikös siinäkin ollut jotain kalliita juttuja? Muistelen että joku ainakin on joutunut vaihtamaan/huoltamaan 3G pajeroon pumpun.. tiedän tosin myös useita 2G miehiä jotka eivät ole pumppua vaihtanut.. Eli jos kansi on 2.5 pajeroiden "Tyyppivika" niin onko tuo pumppu sitten "2.8" koneiden vastaava? .. ???
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: 2G/3G Pajeron syöttöpumppujen vioista..

Ei kai siinä 2.8:n pumpussa ole normaalin kulumisen lisäksi muuta kuin se stefa, joku rupeaa ajan kanssa vuotamaan naftaa ulos ja ilmaa sisään? Ei kuulosta minusta mitenkään kauhean pahalta, kun sitä vertaa DI-D pumppujen anturivikoihin ja hiekkaa imasseisiin tapauksiin. Stefan voi vaihtaa melkeinpä itsekin, kun taas DI-D pumppujen korjaajia (tai työkaluja) ei tunnu löytyvän Suomesta lainkaan. Jossain ulkomaillahan niitä on käyty säädättämässä remonttien jälkeen.
 

Palleromiäs

Member
Liittynyt
29 Maaliskuu 2007
Vs: 2G/3G Pajeron syöttöpumppujen vioista..

Varmaan tuo stefavika jossain vaiheessa ilmaantuu näihin 2.8 -malleihin. Mutta ei normaalisti pitäisi ilmetä millään pienillä kilometreillä. Omalla ajokilla on takana lähes 400 000 km eikä pumpussa ole ollut pienintäkään häikkää. Työkaverin vastaavassa on puoli miljoonaa km takana, eikä pumppua ole räplätty. Käy, kiihtyy ja kulkee sekin nätisti.
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: 2G/3G Pajeron syöttöpumppujen vioista..

Palleromiäs sanoi
Varmaan tuo stefavika jossain vaiheessa ilmaantuu näihin 2.8 -malleihin. Mutta ei normaalisti pitäisi ilmetä millään pienillä kilometreillä. Omalla ajokilla on takana lähes 400 000 km eikä pumpussa ole ollut pienintäkään häikkää. Työkaverin vastaavassa on puoli miljoonaa km takana, eikä pumppua ole räplätty. Käy, kiihtyy ja kulkee sekin nätisti.

Mulla meni stefa vaihtoon n. 310 tkm kohdalla. Aika iso homma, mutta en nyt ihan kohtuuttomana pidä kuitenkaan.
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: 2G/3G Pajeron syöttöpumppujen vioista..

Meillä pumppu kävi pajalla 200tkm kohdalla...
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: 2G/3G Pajeron syöttöpumppujen vioista..

Japanin nafta kuivattaa näköjään stefat nopeammin... ;)
 
Ylös Bottom