3.5 GDI pajero kalkattaa

rokkijumala

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2017
Sijainti
Espoo
Moorjesta,

Nyt on työn alla 3gen GDI pajero mikä ei oikein tykkää käydä kunnolla.

Kuuluu ikävä kilkatus koneen käydessä. Kuuluu myös ilman apulaitteita kun hihnat otti pois.

Epäiltiin ensin GDI pumppua, se kun voisi ehkä mekaanisena kapistuksena kilkatuksen aiheuttaa. Mutta paha sanoa onko siinä nyt vikaa omalla ammattitaidolla.

Jos ei ole pumppu niin sitten ehkä elämänsä ehtoopuolella olevat kiertokangen laakerit pitäisi tuon äänen.

Onkos täällä foorumilla joku GDI tietäjä joka osaisi kertoa että voiko tosiaan pumppu aiheuttaa kuvatut ongelmat?
 
Viimeksi muokattu

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Mulla kuulu Fordista aikoinaan kilkatusta ja kolinaa, terävää, vein pajalle jossa hoksivat että kampiakseli oli poikki.
Silleen somasti että pysy kasassa kun pyöri kone oikeinpäin.
En toki sano että tuossa sun nuin olis..
 

lehtijousi

Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2017
Siinähän taitaa olla hydrauliset venttiilinnostajat, joten veikkaan vahvasti vian olevan niissä. Saattaisi korjaantua jo pelkällä öljynvaihdolla, jos on väärää tavaraa laitettu tai liikaa ajetut.

Alkoiko ääni ja tehonpuute yllättäen vai onko lisääntynyt pikkuhiljaa?
 

rokkijumala

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2017
Sijainti
Espoo
Mulla kuulu Fordista aikoinaan kilkatusta ja kolinaa, terävää, vein pajalle jossa hoksivat että kampiakseli oli poikki.
Silleen somasti että pysy kasassa kun pyöri kone oikeinpäin.
En toki sano että tuossa sun nuin olis..

Joo tätä kaverin kanssa leikkimielisesti spekuloitiin kun löydettiin hassu video pärstäkirjasta missä oli pajerosta kampirauta poikki mutta silti jotenkin nipussa.

Ei nyt ihan mahdottoman terävältä minusta kuullosta, sellainen jymäkkä kolina ennemmin kuin esimerkiksi mikään hydraulinen nostaja minusta. Tosin oma äänidiagnostiikka nyt on peruja ainoastaan muutamasta kiertokangen laakerivikaisesta koneesta ja jostain vähän naputtavista nostajasta. Ennemmin kiertokangen kalkatus kuin nostaja.

Kuitenkin ruttuja mitattiin 11.5-13 joka pytystä niin voisi kuvitella että mitä vikaa koneessa sitten ikinä onkin niin tehoja pitäisi kuitenkin saada ulos koneesta ihan normaalisti.

Siinähän taitaa olla hydrauliset venttiilinnostajat, joten veikkaan vahvasti vian olevan niissä. Saattaisi korjaantua jo pelkällä öljynvaihdolla, jos on väärää tavaraa laitettu tai liikaa ajetut.

Alkoiko ääni ja tehonpuute yllättäen vai onko lisääntynyt pikkuhiljaa?

En osaa sanoa onko ääni tullut pikkuhiljaa vaiko kerralla. Auto tuli käsiimme vikaisena, ei lähtenyt käyntiin ollenkaan. Oli sähköisestä kaasuläpästä yksi askelmoottorin käämi (vai mikä onkaan) kuollut. Saatiin sittemmin käyntiin mutta kolinaa on siitä lähtien pitänyt.

Nostajamelulta ei minusta kuullosta, puuttuu sellainen terävyys äänestä kokonaan. Voisi toki laittaa vähän jämäkämmät kiisselit moottoriin varmuuden varalta ennen kun lähtee koneen purkuoperaatioon.
 
Ylös Bottom