3000gt:n twinturbon koneen viritys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja and1_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

juu ei toimi bovvi kunnolla eikä sitä saakkaan toimimaan ainakaan DR750 jos vakio imuputkia menee muuttaan ne vaan virtaa liikaa ::)
(säädettävillä nokkapyörillä saa korjattua)

eli tässä on hyvä video jenkki poika tehny mitä tapahtuu kun nätisti osakaasulla kiihdyttä
http://s1192.photobucket.com/albums/aa327/fastfalcon94/videos/?action=view&current=2012-08-15_08-17-17_490.mp4

jos lämä on lattiassa tätä ei tapahdu?

tai jos pienemmät turbot 19t, 15g etc...

ei se p**k**e auto ku panna vakiot takasi... vituttaa turhaa työtä taas.....

tässä on viestiketju/ämpylöinti aiheesta
http://www.3si.org/forum/f1/bov-fmic-pressure-surge-532531/

ja tosiaan mullaki nämä ongelmat alko kovien 2,5" intake putkien laiton jälkeen.
(turhaa kai niitä vaihtaa jos vakioillaki on penkitetty +650hp)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

etsin kunnes lödän sen , lopeta en milloinkaan :-X :P

ongelma poistuu lälhes kokonaan laittamalla Tialin violetti Bov...tilluuseen :peukku
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Mitenköhän vakio downpipellä /pakosarjalla on eroa parempiin ,jos pyöritään n.500hv tietämillä
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Downpipe ahdistaa ja pre-catit myös. Putkistoksi kelpaa tosin katista eteenpäin vaikka vakio.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

DaJackal sanoi
Downpipe ahdistaa ja pre-catit myös. Putkistoksi kelpaa tosin katista eteenpäin vaikka vakio.

+1

ja pakosarjojahan ei ole syytä vaihtaa jos ei hae +800hp
ennemmin vaikka kannet vaihtaa....
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Onko kukaan laittanut säädettäviä nokkapyöriä?
Oliko hyvä/turha modi, onko ollut mitään ongelmia?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Nuo ei hintansa puolesta ole paha modaus, ja koneen kun meinaan keväällä ottaa ulos ja
vaihtaa kaikki tiivisteet, jakohihnan, v-pumpun yms. niin siinä menee kivasti samalla.

Löytyykö jostakin step by step ohjeet koneen irroittamiseen, mielellään kuvien kera?
Helpottaa mukavasti jos jotain unohtaa irroittaa tai muuten vaan joku aiheuttaa päänvaivaa.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

siittä http://supercar-engineering.com/rubberducky/3S/RnR/TT/EngRem/index.html

yhen miehen homma yläkautta 5h :P ;D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

DaJackal sanoi
Ei ole omassa vielä, mutta tulossa kyllä sitten aikanaan. Kivasti antavat lisäpotkua, ei ole tainnut 3si.orgissa kukaan katua ja tämän tyyppisiä lukemia on tarjolla monella.

nii ja kannattaa sissiä 3si.org sivuilta. nim. Jackhammer tekee semmosia mitä ei tarvi säätää vaan ne on jotenki vakiopyöriin (tai ainaki samannäköset) koneistettu. bolt on asennus.
mullaki tuosa hyllysä oottaa asennusta..... niinku kaikki muutki osat :peukku
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Kalle-koo sanoi
Onko kukaan laittanut säädettäviä nokkapyöriä?
Oliko hyvä/turha modi, onko ollut mitään ongelmia?

Tarinaa Fidanzan nokkapyöristä... Säätömutterit oli kiristetty Fidanzan ilmoittamaan 4.5-5nm momenttiin, kone ekan kerran käyntiin, kerkes pyöriä n. 2min tyhjäkäynnillä ja sit kuulu kolahdus --> ja heti sammutin. 3pyörää oli pyörähtänyt hieman koneen pyörimissuuntaan, ja etummainen nokkapyörä vastasuuntaan. :nykii Hetken ihmeteltyäni tulin siihen tulokseen että se pyörähti aluksi sen verran myötäpäivään että venttiili pääs ottamaan mäntään kiinni ja löi sen vastasuuntaan. Onneksi tässä taistelussa nokkapyörän mutterit oli ns. se heikompi kohta. Muuten ois venttiilit kärsinyt.

Eikun nokkapyörät oikeeseen asentoon, kunnolliset prikat paikoilleen, mutterit niin tiukkaan kun uskalsi vetää ja ohivuotomittaus koneelle.. Ja homma kunnossa.. Eli säikähdyksellä selvis tästä.. :peukku Nyt menty 5tkm huoletta +1 imu & -3 pako asetuksilla.. Helppoja lisähevosia.. :peukku
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

plodi sanoi
Tarinaa Fidanzan nokkapyöristä... Säätömutterit oli kiristetty Fidanzan ilmoittamaan 4.5-5nm momenttiin, kone ekan kerran käyntiin, kerkes pyöriä n. 2min tyhjäkäynnillä ja sit kuulu kolahdus --> ja heti sammutin. 3pyörää oli pyörähtänyt hieman koneen pyörimissuuntaan, ja etummainen nokkapyörä vastasuuntaan. :nykii Hetken ihmeteltyäni tulin siihen tulokseen että se pyörähti aluksi sen verran myötäpäivään että venttiili pääs ottamaan mäntään kiinni ja löi sen vastasuuntaan. Onneksi tässä taistelussa nokkapyörän mutterit oli ns. se heikompi kohta. Muuten ois venttiilit kärsinyt.

Eikun nokkapyörät oikeeseen asentoon, kunnolliset prikat paikoilleen, mutterit niin tiukkaan kun uskalsi vetää ja ohivuotomittaus koneelle.. Ja homma kunnossa.. Eli säikähdyksellä selvis tästä.. :peukku Nyt menty 5tkm huoletta +1 imu & -3 pako asetuksilla.. Helppoja lisähevosia.. :peukku

Tätä hieman pelkäsinkin, jenkkilästä lukenut samanlaisia tarinoita juuri Fidanzan pyöristä.
Mutta luotetaan että 3SX:n versiot (tai Jackhammerin) pitää hieman paremmin.
Ja saahan venojakin uusia :P

Kiitos mitsumikolle linkistä, varmasti jeesaa :peukku
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Onko nuista nokkapyöristä hyötyä koneessa missä on pelkästään paineita nostettu?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

sanosin että eipä juuri,,,,, hommaa jostaki touhuTONNI ja vaihda turbot isompiin 13t/15g
niitähän saa jo lähes kättelemällä (1000€) riittänee
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

näistä nokkapyöristä vielä, että 3sx:än myymät "3SX Custom Adjustable Cam Gears" on ajottettu päin persettä....niistä oli juttua tuolla jenkki foorumilla joten pysykää niistä kaukana

tästä esim löytyy aika edukkaasti ja ei tarvi ruuvailla

http://www.ebay.com/itm/Performance-Cam-Gear-Set-3000GT-Stealth-DOHC-93-/140738573183?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3A3000GT&hash=item20c4ac337f&vxp=mtr

toimii :peukku


DaJackal : ookko nää jo chrome ecun ostanu....nehän oli halapunu? tai ei pahan hintasia ollenkaa 8)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Mitsumikko: Luetaan sitä 3si niin informaatio löytyy. ;)

Jossain vaiheessa laittelen kyllä tännekin, odottelen vain että saisi osat näppeihin asti ettei tule nuolaistua ennen kuin...

Krank ventit lähtee muuten huomenna postiin, paketissa oli se mitä pitikin! :peukku
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Millainen homma tuo ahtimien vaihto on työnä onnistuuko se vähän kokemattomaltakin kaverilta?

Mitä kaikkea pitää purkaa pois että pääsee ahdinta ruuvaileen?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

DaJackal sanoi
http://www.stealth316.com/2-tsg_v10.htm

+1

O2 sensoreita ei kannata irrottaa ne "02 housingit" mahtuu kyllä hyvin siellä roikkumaan.

Takimmainen turbon lämpösuojapelti on kohtuu
vittumainen irrottaa
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

onkos kukaan ikinä hommannut /saako jotain 13G ahtimia suomesta ?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

pahvi sanoi
onkos kukaan ikinä hommannut /saako jotain 13G ahtimia suomesta ?

En tiedä mutta ovat nuo 13G/13T/15G niin halpoja jenkeissä että tuskin kannattaa. Ja jos kerran vaihtamaan rupeaa niin jompi kumpi jäljempänä mainituista ennemmin, ei nuo 13G:t riitä kovin pitkälle.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Kysytäämpäs mielipiteitä.

Mitkä ahtimet vakioiden tilalla? / millanen dowpipe? tekeekö vakiolla mitään? mitkä suuttimet? Jos teho tavoitteet on lähellä 500hp. onko mahdollista?

Löytyy tatecin ohjaus ,ips ahtoputkisto ja välijäähy, os gikenin kytkin , 3" putkee katilta perään
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

pahvi sanoi
Kysytäämpäs mielipiteitä.

Mitkä ahtimet vakioiden tilalla? / millanen dowpipe? tekeekö vakiolla mitään? mitkä suuttimet? Jos teho tavoitteet on lähellä 500hp. onko mahdollista?

Löytyy tatecin ohjaus ,ips ahtoputkisto ja välijäähy, os gikenin kytkin , 3" putkee katilta perään

Tilasin just 15G ahtimet jenkeistä, tuli maksamaan alle 1200€ ja riittää vähän setupista riippuen sinne 450+awhp saakka.
Asiaan vihkiytyneemmät kertokoon tarkemmin, muuta 550cc suuttimet ja 255lph bensapumppu nyt ainakin.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

pahvi sanoi
Kysytäämpäs mielipiteitä.

Mitkä ahtimet vakioiden tilalla? / millanen dowpipe? tekeekö vakiolla mitään? mitkä suuttimet? Jos teho tavoitteet on lähellä 500hp. onko mahdollista?

Löytyy tatecin ohjaus ,ips ahtoputkisto ja välijäähy, os gikenin kytkin , 3" putkee katilta perään

riippuu montako tonnia sulla on budjetti.

Kunnon dp +550cc suuttimet DR650 ahtimet saa johonki 1800 vähän käytetyt
+500hp ja 10.xx s 1/4 mile


jo budjetti tonnin luokkaa niin kattele 13t ....niitähän saa halavalla....vaihat vaikka pelekät kompurat ku ei niistä 9b mitään saa muutenkaan. Subaru foorumiltaki vois löytyä
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

pahvi sanoi
Kysytäämpäs mielipiteitä.

Mitkä ahtimet vakioiden tilalla? / millanen dowpipe? tekeekö vakiolla mitään? mitkä suuttimet? Jos teho tavoitteet on lähellä 500hp. onko mahdollista?

Löytyy tatecin ohjaus ,ips ahtoputkisto ja välijäähy, os gikenin kytkin , 3" putkee katilta perään

Miksei olisi. Downpipe mieluusti vaihtoon (teet ite tai esim. 3sx), ahtimet vaikka ne 15G, suuttimet 550cc tai isommatkin (jos kerran Tatech niin kaipa se osaa hanskata vaikka 1000cc EV14 niin voi siirtyä halutessaan etanoliin myöhemmin). Bensapumpuksi Walbro 400 E85 niin ei lopu soppa kesken eikä tarvitse kuunnella sitä 255:n valitusta.

Jakolaatikkoon tilaat tukiraudan ellei ole jo, menee helposti pashaksi noilla tehoilla.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Budjetti ois varmaan jotain 2000€.. Sit kun osais vielä tilata tuolta ulkomaailmasta jotain ;D kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä , olis paljon helpompaa kun kaikki puhuis suomee ;D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Ei se kovin vaikeaa ole. Ja autoja jos meinaa harrastaa niin melko välttämätöntä (tai ainakin kukkarolle eduksi) on opiskella tuota lontoon murretta ainakin jonkin verran. Turbot vaikka tuolta:

http://www.boostmore.com/products-page/3000gtstealth/ (valitse "No cores to send in". Kalle-koo voinee auttaa...)

Suuttimiahan löytyy Suomestakin ja Mamasan myy Walbroja. Downpipen kanssa voi ottaa yhteyttä varmaan vaikkapa Marteliukseen tms putkipajaan. Jos se tukirauta kiinnostaa niin pistä vaikka privaa, pystyn diilaamaan sinulle sellaisen oman tilauksen yhteydessä.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

No niin nyt tuli sellasia vastauksia jo vähän kun halusinkin , thank's ! Näitä lisää ;D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Jos tuolta boostmorelta tillaat nii laita se satku lisää ja ota ne
16T kannattaa 8)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitsumikko sanoi
Jos tuolta boostmorelta tillaat nii laita se satku lisää ja ota ne
16T kannattaa 8)

Mitä nyt sata sivua niiden eroista lukeneena niin ei kovin suurta eroa ole.
Ite köyhänä käytän sen satkun vaikka bensapumppuun :)
Mutta ei sen satasen takia niitä kannata jättää ostamatta jos ne haluaa.

Voin pahvi kysästä Timiltä joka noita myy, jos saisit saman rahtitarjouksen kun minä, eli 17,5$ toimituskulut,
koska sivusto on vielä kesken, eikä ulkomaanrahdille ole hintoja? Jos ei englanti kerran taivu itseltäsi.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Sanotaanko näin että kyllä se englanti taipuu, mutta ettei tapahtuisi mitään munausta ja tule jotain aivan väärää tilattua niin sen takia olis hyvä jonkun muun siivellä tilailla, joka tietää vähän mitä tilailla jos vaikka jos vaikka laitetaan 2000e pussista käyttöön.

Olettaen että 2000e sais ne ahtimet joissa riittää varaa n.500hp , suuttimet ja bensapumpun.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Ttuntuu toi 3000gt olevan niin hankala tämmöselle amatöörille ;D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

On tää hienoo katsastaa suomessa autoja , ei mennyt leimasta läpi koska ei ole vakio välijäähdytin :seina .

Kahtena vuonna aikasemmin mennyt samalla jäähdyttimellä läpitte ;D Ei kuulemma voi päästä läpitte kun näkee ulospäin selvästi että on viritetty ja häntä pidettäs ihan idioottina jos kirjottas hyväksytyn , on ne niin mukavia noi katsastajat , no täytyy tehdä joku patentti ja viedä uudestaan leimalle :)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Oliko jäähy jo maahan tullessa?

Aika yleinen ahdistuksen aihe. Arvatenkin vakioita ei ole, eikä alkuperäisiä ahtoputkiakaan?

Jos sen sais muutoskatsastettua?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Kalle-koo sanoi
Oliko jäähy jo maahan tullessa?

Aika yleinen ahdistuksen aihe. Arvatenkin vakioita ei ole, eikä alkuperäisiä ahtoputkiakaan?

Jos sen sais muutoskatsastettua?

Ei onnistu tässä autoilijoiden unelmamaassa.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Vähäpäästöiseen autoon jälkiasennus välijäähdyttimen muutoskatsastus vaatisi melkoisen revohkan. ;)

Noissa tapauksissa joko vakiovälijäähdytin tilalle tai sit ollaan katsastuksen ajaks jätetetty cooleri kokonaan pois. 3000gt tapauksessa se vaan on vähän haastavaa. Myös konttorin vaihto vois kannattaa. ;D

Multa löytyy ainakin vakio ahtoputkisto ja 1vakiojäähdytin jos on tarvista.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Minulle on jäänyt vähän epäselväksi myös että miksi te ylipäätään asentelette niitä FMICcejä kun ei niistä nyt älyttömästi kuitenkaan ole hyötyä? Vai onko se vain joku juttu että sellainen on pakko olla tai ei ole katu-uskottava?

36729718.jpg


;D ;D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Juu todellinen unelma maa ;D tuntuu riippuvan ihan katsastajasta osu joku elämään kyllästyny kohalle piti hirveen selostuksen auton virittämisest.

Löytyy kyllä itselläkin vakio hilut , mutta saan kaverilta legnumin välijääyyn kun siinä on keskellä keulaa oleva , tai sit pistää vaan 3" putken pätkän siihen tilalle ja ajelee varovasti leimalle ;D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Tottakai onhan se komeen näkönen kun se loistaa siinä ;D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

DaJackal sanoi
Minulle on jäänyt vähän epäselväksi myös että miksi te ylipäätään asentelette niitä FMICcejä kun ei niistä nyt älyttömästi kuitenkaan ole hyötyä? Vai onko se vain joku juttu että sellainen on pakko olla tai ei ole katu-uskottava?

36729718.jpg


;D ;D

nää o hienoja kuva hommeleita...liian vähä täällä foorumilla käytössä 8)

niin no jos ajaa e85 nii sillohan fmicciä ei tarvi
ja jos turbot on jotain luokkaa 15g niin tuskin...mutta kyllä mää sanosin että sitte kö
alakaa olemaan +300hv/urpo niin on hyötyä.
Onneksi täälläpäin ei oo nuin vitun urpoja kats inssejä....
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

No niin nyt tuli leima legnumin coolerilla :) ja ips takasin kiinni ;)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Teippaa ens kerralla marsu teipillä pahvit niihin puskurin reikii... Kai seki käy :P
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitsumikko sanoi
Teippaa ens kerralla marsu teipillä pahvit niihin puskurin reikii... Kai seki käy :P

Näin talvella voisi mennäkin läpi, onhan noita pahvinpalasia tyyliin joka toisen eurooppalaismerkin keulalla. "Ei muuten riitä lämmintä kabiiniin." :)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Noniinn....Pampena ajo DR750 urpoilla e85...katurenkailla vartille 10,6s/213kmh :peukku
25psi boost...vaan :P


ilimanjo se tuntuu että ei oikeen ehi kaikkia mittareita vahtia ku tuossa vähän katusäätöä harrastanu muutamana iltana 8)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Ihan jees. :peukku Ens kesänä kokeillaan minkälaista aikaa finturbon vastaavilla pääsee vartilla med e85.. :P Eilen tuli maatsilta 1200cc suuttimetkin, toivottavasti pääsis pian jo säätämään..
 
Takaisin
Ylös Bottom