3000gt:n twinturbon koneen viritys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja and1_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

sanosin että 100% paskaa
halvalla ei saa hyvää ja tuo DP varsinki huono

osta kunnon dp ja pidä vakioputkisto
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Mitsumikon kanssa vähän eri linjoilla... DP on tuossa nähdäkseni melko surkea, mutta eipä tuossa muussa putkistossa nyt niin hirveästi ole vikaa. Kyllä ne pakokaasut sieltä tuota pitkin ulos osaavat. Nimimerkillä "tilasin aikanaan jenkeistä Eclipseen $100 rosteriputkiston ja hyvin on pelannut". Sovitus saattaa tuottaa jonkin verran tuskaa (valmistustoleranssit eivät ole noissa kovin tiukkoja), joten varaudu siihen että ei ihan heittämällä mene.

Vakioputkisto on sen verran hyvä että viritysmielessä catbackin vaihdosta on turha toivoa lisähevosia, ja siksi mitsumikko varmasti tuota vakioputken pitämistä suositteleekin. MUTTA, tuliko mikko mieleen nämä seikat:

-Jospa kysyjällä on orkkisputkisto ruosteessa ja se pitäisi muutenkin korjata/vaihtaa?
-Taitaa se orkkisputki kuitenkin painaa aika lailla helvetisti, vs. tuollainen rosteriränni mikä on ehkä 5kg? 8)

Oma neuvo on, että hommaa laadukas DP. Sitten sen loppurännin voi tilata vaikka parilla satkulla ebaysta, JOS tarvitsee/haluaa vaihtaa.
 
Vs: RE: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Jos titaaniputki S2000 painoi punnattuna karvan yli 6kg paperinohuilla putkilla ja minimi änkillä niin rosteriränni 5kg ? Tosin em. ränni kahdella ulostulolla, mutta silti. Muistetaan näissä aina että rosterin tiheys on ~sama kuin raudalla eikä materiaali oikeastaan ole vahvempi (ohuempana ei voi tehdä) joten painonsäästöä putkiosuuksilla tokkopa tulee. Toki änkkärit noissa yleensä on pienempiä.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Kiitoksia vastauksista, ei viel pahassa kunnossa toi vakio ränni, mites jos precatit poistaa ja vaihtaa DP:n (saa laittaa linkkejä hyviin) ja sit ton vakio katin ajattelin vaihtaa 3sx myynnissä olevaan paremmin virtaavaan kattiin... mites, pärjääkö päästömittauksissa tollasel setupil, liian laiska joka vuos katsastust varten modaamaan putkea ja siksi siis ajattelin päätyä tollasen paremmin virtaavaan kattiin ennen kun putkella korvaamiseen...
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Tuota, onko joku syy tilata tuolta 3SX:ltä katti?

Voi olla että menee metsään, mutta oletus kyllä on, että samaan pystyviä saa halvemmalla ihan suomestakin?

http://www.pparkko.fi/katalysaattori.html ainakin joskus subaruiden parissa oli tutuhko hahmo, lie vieläkin toimii.

Saman asian kanssa tullut painittua ja suomen tarjonta on melko varmasti tullut kyseltyä "kaikkialta", mutta tarjontaa ei ole. Jottei kukaan pääse sanomaan, ettei suomesta kukaan mitään osta..

http://www.jperformance.co.uk/mitsubishi-3000gt-stainless-exhaust-downpipe-p-609.html
http://www.amber-performance.co.uk/product.php?xProd=7086&xSec=110
http://www.tunershop.fr/tunershop/product_info.php/cPath/375_747_1151/products_id/7683

Jenkkilässä sitten kasapäin lisää, riippuen rahdista, niin kannattaa tai ei.

Halvahkon oloisesti saa noita putkistoja ja voinee niihin kääntyä hankinta. Turbot sentään vaimentaa jo aika paljon ääntä, niin ei ihan niin räikeä-äänistä pääse syntymään, kuin vapariautolla.


Aiheen sisällä eteenpäin, eli onko nyt kuinka moni jo tilannut/vaihtanut noihin clone-ecu:n?

Seuraava päivitys pitänee sisällään ohjelmien vaihdon, joten sinne asti joutunee odottelemaan kyllä.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

pt. sanoi
Saman asian kanssa tullut painittua ja suomen tarjonta on melko varmasti tullut kyseltyä "kaikkialta", mutta tarjontaa ei ole. Jottei kukaan pääse sanomaan, ettei suomesta kukaan mitään osta..

http://www.jperformance.co.uk/mitsubishi-3000gt-stainless-exhaust-downpipe-p-609.html

Jenkkilässä sitten kasapäin lisää, riippuen rahdista, niin kannattaa tai ei.

Aiheen sisällä eteenpäin, eli onko nyt kuinka moni jo tilannut/vaihtanut noihin clone-ecu:n?

Mulla on tuo downpipe. Siitä sen verran, ettei sitten mene ihan heittämällä paikalleen. Joutui lyhentämään putkea takapäästä, jotta sai edes samaan mittaan kuin vakio dp katin kanssa. Sen lisäksi taaempaan elbow:hin kiinnitettävä laippa menee uusiksi. Ja suosittelisin itse sellaista mallia, jossa on jousto-osa myös tuolla edessa, kuten esim. tuossa Amber Performancen mallissa. Se nyt näytti muutenkin ihan kelvolliselta, tosin kuvauksessa ei mainintaa rosterista. Rosterisen itse ostaisin ehdottomasti, syinä esim. paino ja kestävyys käytössä.

Itselläni ostoslistalla Chrome heti, kun vaan talous sen sallii, toistaiseksi mennään aika köyhällä linjalla... :'( :seina
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Jouni_K sanoi
Itselläni ostoslistalla Chrome heti, kun vaan talous sen sallii, toistaiseksi mennään aika köyhällä linjalla... :'( :seina

Todellakin on köyhä linja jossei Chromeen ole varaa... ;) 8)

http://chromedecu.org/?product=chromed-ecu-rom#tab-description

Samaa mieltä pt:n kanssa että turha tilata kattia 3SX:ltä asti, kyllä niitä vapaammin virtaavia löytyy suomestakin vaikka Mamasanilta tms. Omassa on 2x2.5" Magnaflown ihan ebaysta ostettu kattipari, ihan riittävästi virtaavat siellä hyllyllä ;D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

DaJackal sanoi
Todellakin on köyhä linja jossei Chromeen ole varaa... ;) 8)

http://chromedecu.org/?product=chromed-ecu-rom#tab-description

Samaa mieltä pt:n kanssa että turha tilata kattia 3SX:ltä asti, kyllä niitä vapaammin virtaavia löytyy suomestakin vaikka Mamasanilta tms. Omassa on 2x2.5" Magnaflown ihan ebaysta ostettu kattipari, ihan riittävästi virtaavat siellä hyllyllä ;D

Eli kuinka tuo menee, jos on ostettuna "vanha" clone-ecu, niin siihen saa sitten kuitenkin aina päivitettyä tuon uudemman softan? Eli rautapuolella ei uutta tule?

Onko nuo clone-ecut ihan uusia komponenttienkin puolesta vai jostain vanhoista ecuista tehtyjä?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

pt. sanoi
Eli kuinka tuo menee, jos on ostettuna "vanha" clone-ecu, niin siihen saa sitten kuitenkin aina päivitettyä tuon uudemman softan? Eli rautapuolella ei uutta tule?

Onko nuo clone-ecut ihan uusia komponenttienkin puolesta vai jostain vanhoista ecuista tehtyjä?

Softan saa päivitettyä aina kun uusi Chrome ROM tulee, rautapuolella ei tiettävästi vaadi mitään muutoksia. Käsittääkseni vanhoista ne on tehty mutta aika iso kasa komponentteja vaihdettu (tai näin ainakin Jester ne tekee, Cloneista ei varmuutta).
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

DaJackal sanoi
Softan saa päivitettyä aina kun uusi Chrome ROM tulee, rautapuolella ei tiettävästi vaadi mitään muutoksia. Käsittääkseni vanhoista ne on tehty mutta aika iso kasa komponentteja vaihdettu (tai näin ainakin Jester ne tekee, Cloneista ei varmuutta).

Ja molemmissa on samat softat?

Mitenkä nyt sitten tuohon oheen, eli evoscan ja ecuflash, sekä joku välikaapeli? Oma auto taitaa osua hybridivaiheeseen (94/95) tuon kaapelin osalta.


Jos samalla kertaa useamman tuolta ottaa, niin voisi tuohon asti odottaa. Yhtä persaukisesti mennään kokoajan, mutta josko tuo raha jostain aina löytyisi, kun tarve tulee..
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Pari kysymystä uudelta gto MR:n omistajalta :D Elikkäs saako vakio bovista kuulumaan meteliä mitenkään, esim vaihtamalla hks sienisuodattimen yms? Vai tarviiko ihan dumpin? Ja paljon kestäisi ahtoja nostaa ilman muita muutoksia, tällähetkellä 0.5bar (vakiot 0.7bar), eli paljon kestäisi tuon 0.7:n yli nostaa niitä? Kiitoksia jo valmiiksi vastauksista! :)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Itsellä ei ainakaan pitänyt sen erikoisempaa meteliä aikasemmas tonnaris vaikka oli sienifilsu. HKS:n dumpilla sit piti pientä suhausta.
Mulla ollut 1,1bar ja ei ongelmaa.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

jos ei oo dataloggeria niin en nostas yli 0,7

loggaamallahan sitä näkkee paljonko niitä kestää nostaa... niin paljo ettei vielä nakuta tai vedä laihalle...

se on ihan tuuri peliä nostaa vaan vaikka baariin että kestää ne muillaki. monella nimittäin ei oo kestäny
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

DaJackal sanoi
Todellakin on köyhä linja jossei Chromeen ole varaa... ;) 8)

http://chromedecu.org/?product=chromed-ecu-rom#tab-description

Noh, niin, pilkkua nusasten siis tarttis sen ECUn, mihin tuon voisi työntää sisälle... Siihen ei vielä varaa, ehkä keväällä...

Kyllä mulla jonkin verran suhahtaa, jos paineilla nostaa kaasun nopeasti, ei toki mitään dumppien tasoa ääni. Toki mulla on EVOn metallinen by-pass, mutta kyllä siitä orkkiksestakin jotain kuuli. Jaappaniasta asti ollut K&N kartiosuodatin orkkis suodatinkotelon tilalla. En kyllä mitenkään niitä suhinoita kaipaile, joten näillä jatketaan.

Paineista sen verran, että hieman on niitä tullut kokeiltua nostaa ja loggailla radalla. Oma yksilö kestää n. bar:n verran, yli en nosta ennen isompia suuttimia ja säädettävää ECUa. Kestäisi jonkin verran nostaa vielä, mutta pidemmässä räppäämisessä mentäisiin riskirajoille, että alkaisi nakuttaa. Itse en tykkää hirveesti riskejä kestävyyden suhteen ottaa. Kukin tehkööt kuitenkin omat ratkaisunsa.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Ihan näpsäkästi tehoa td04 bolt on turboilla!!
Ja piggypackilla.... ;D

Dr750 + e85 ja jotain muuta pientä

687hv
976nm


https://www.youtube.com/watch?v=OmKU...spZrAqTZhNMW_g


http://www.3si.org/forum/f1/687whp-720wtq-td04s-659778/
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Joo, jotain muuta pientä. Mm. kannet ja nokat.
Joku vois usean tonnin sijoitusta pitää jo vähän isompana ku pienenä! ;D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Juhani sanoi
Joo, jotain muuta pientä. Mm. kannet ja nokat.
Joku vois usean tonnin sijoitusta pitää jo vähän isompana ku pienenä! ;D
+ rakennettu kone
+ bensapumppu ja suuttimet
+ kytkin
+ maf
.....
Tuollainen "pikku-build" taitaisi kustantaa yli 10 k$ vakiosta lähtiessä. Mutta mitä kukakin pitää "suht vakiona"...
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Juhani sanoi
Joo, jotain muuta pientä. Mm. kannet ja nokat.
Joku vois usean tonnin sijoitusta pitää jo vähän isompana ku pienenä! ;D

No joo mutta nyt puhutaanki virityksestä...
Vakio koneella, vakio nokilla ja kansilla saa sen

+600hv /870nm

Ja ainahan rahaa mennnee ku virittään aletaan...

Eikai nyt suuttimia,maffia,kytkimiä,bensapumppuja lasketa....nehän on kummiski vaihettava jos vähänkään tehoa haluaa.

Sitä vaan aattelin että ihan näpsäkästi tehoa "ahistavilla"
Vakio pakosarjoilla ja td04 turboilla
3000rpm ja vääntöö kummiski jo yli 500nm
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Kalle-koo sanoi
Mitäs porukka on näistä mieltä? http://www.ebay.co.uk/itm/kinugawa-Turbochrager-Core-CHRA-Upgrade-Kit-Mitsubishi-6G72T-3000GT-TD04-15T-/120960283873?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c29cb74e1

Onko merkistä tietoa, tai minkälaiset tollaset 15t ahtimet ylipäätään olis, onko esim 13T/15G parempi vaihtoehto kun haetaan n.400awhp käyttöautoon (nälkä tetenkin kasvaa syödessä)?

Ei raaskis ostaa kokonaisia ahtimia jos voi näinkin säästää aika ison summan rahaa.

Tässä threadi Kinugawasta
http://legacygt.com/forums/showthread.php/kinugawa-turbo-review-207738.html?s=e44566b6999a116cc80453ff1fb98364&
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Päädyin tilaamaan http://www.boostmore.com/ :sta 15G ahtimet, enkä kyllä ole katunut.

Kohta pitäis postin tuoda bensapuolen osat, niin pääsee katsomaan miten ahtoja pitelee isommilla paineilla.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Täällä kun mietitään virittämistä, niin siinä olis valmis paketti. Ei muuta kuin käydä hakemassa Ruottin puolelta pois :)

http://www.blocket.se/stockholm/Mitsubishi_3000GT_VR4__600_750_hp_54596231.htm?ca=12&w=3
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Eikai nuita antiikki ahtimia kukkaan ennään käytä ::)


Mutta hyvä aihio kyllä :peukku
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitsumikko sanoi
Eikai nuita antiikki ahtimia kukkaan ennään käytä ::)

Paitsi että Pampenakin on tainnut hehkuttaa miten kivan käyrän tarjoavat 3.5 strokerilla ja etanolilla. :) Nimenomaan tuolla strokerilla, ei nuo 3.0-koneessa oikein herää riittävän aikaisin.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

1100ml/min mennee nyt vesiMETKU ruutasta tavaraa alkaen 4psi
Ei naulaa enää ja kulukee niin perkeleesti että ihan alakaa jo pelottaan
Ahdot 1,8bar ;D

Kyllä työntää :P :peukku

9 päivä pudasjärvelle ajamaan jos se foorumillekki saatas ensimmäinen 10s katuauto! (mitsu)

Vakio sytkäkartalla mennään muuten paitsi 4500rpm kohalta piti ottaa 5 astetta sytkää vähemmälle.

Täysin vakio ajettavuus/käynnistyvyys
Kulutus matkassa alta 10l/100km
Reipas seka. 12l pintaan

Minule sopi :D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Just tuosa yhen tyypin kans puhuttiin, meinas että niin kalliita ku joutuu näitä tonnareita kokoajan korjaamaan koneeseen jotaki.? Emmää ny tiiä ku kerralla tekkee kunnolla. Kattelin tuossa huoltolirjasta nii nyt on konerempan jälkeen ajettu yli 40tkm ihan pelkällä öljunvaihdolla ;D

Mitä nyt jakolaatikkoon pito se akseli viime talvena vaihtaa, mutta kesti se uus vakioki melkeen sen 30tkm ja kymmeniä varttimaili vetoja. Ommaa tyhymyyttä ku ei sillon aikanaa perse kestäny laittas kerralla sitä 300m akselia.. Tosiaan spec stage 2+ kytkinki menny jo sen 40tkm.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Satuin törmäämään tämmöiseen, hyvää luettavaa näiden vehkeiden virittämisestä:
http://cjbyron.com/build/index.htm

Vaikkakin sanottava, että suhtautuu kohtuullisen negatiivisesti Chrome-flash ECU-vaihtoehtoon. Itse pitäisin sitä erittäin hyvänä vaihtoehtona, kunnes mennään oikeasti isojen poikien tehoille. Chromesta paljon lisäinfoa jenkkifoorumeilta.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Kyllähän melkeen kaikki "vanhan" koulukunnan äijät suhtautuu negatiivisesti chromeen mutta niinhän se on aina muutoksen kanssa. Mikään ei kelpaa ennenku siihen tottuu.. :) Ja onhan se totta että piggybagien kanssa on ajeltu parhaat varttimailiajat ja ne toimii hyvin. Mutta Chromen kanssa saa KAIKEN hyödyn mitä saatavissa on. miksi tyytyä pelkkään AFC:hen jos chromen kanssa voi ajella ihan niin suurilla suuttimilla kuin huvittaa. Chromen ehkä ainoa heikkous on tällä hetkellä ettei tue suurempaa MAFfia.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Jouni_K sanoi
Satuin törmäämään tämmöiseen, hyvää luettavaa näiden vehkeiden virittämisestä:
http://cjbyron.com/build/index.htm

Vaikkakin sanottava, että suhtautuu kohtuullisen negatiivisesti Chrome-flash ECU-vaihtoehtoon. Itse pitäisin sitä erittäin hyvänä vaihtoehtona, kunnes mennään oikeasti isojen poikien tehoille. Chromesta paljon lisäinfoa jenkkifoorumeilta.

Nauroin tälle aika monessakin kohtaa.

One other important aspect to consider is how many problems there are with the Mitsubishi ECUs already. They are prone to capacitor issues, board failures and other problems. Everyone knows this.

En taida edes jaksaa kommentoida tätä aivopierua sen kummemmin kuin toteamalla, että jos lisätään sinne se piggyback rinnalle niin väheneekö auton vikaantuvien komponenttien määrä jotenkin mystisesti?

There's no professional support for such methods either (because it is not being done by a real company) and you cannot obtain technical support except maybe from some guy on a forum or running his own side deal out of his garage. Nor will many professional uners usually bother with such non-standard programs or software. Some might, but majority won't except maybe the specialty 3S places.

3SX myy näitä suoraan hyllystä. Esimerkiksi Pampena säätää autoja (myös) Chromella. Ecuflash ei käsittääkseni ole kovinkaan "non-standard", vaan ihan peruskauraa esimerkiksi kaikille Evo-pajoille. Lisäksi: näitä autoja ei todellakaan kannata viedä säädettäväksi mihinkään muualle kuin niihin erikoistuneisiin paikkoihin. Sen verran monta jumalaisella AEM:llä varustettua autoa on Pampenan ja Ninja Performancen toimesta korjattu kun on jotain asennettu päin persettä tai säädöt on aivan kuusessa.

Edellä mainittujen lisäksi mm:

-Suositellaan Supran bensapumppua eikä Walbroa (vaikka Supran pumpun tuotot ei riitä ollenkaan jos haetaan isoja tehoja)
-Turbokohdassa ei mainita mitenkään DR:n ahtimia (mitään TD05-hommia harrasta enää muut kuin ne ketkä ihan aikuisten oikeasti hakee niitä ysin varttimaileja ja lähemmä tuhatta heppaa)
-Vakio catback muka ahdistava (kilin v**ut)
-Ehdotellaan sähköisten cutouttien asentamista yhtenä vaihtoehtona ::)
-Suositellaan ettei poisteta mitään OEM-systeemejä (jopa vacuum reduction on no-no) ::)

Onhan tämä parempi kuin geneeriset viritysoppaat, mutta vähän jälkeenjäänyt.

J. Helle sanoi
Chromen ehkä ainoa heikkous on tällä hetkellä ettei tue suurempaa MAFfia.

Miten suurta sen pitäisi tukea? 3.5" GM MAF toimii ainakin.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Joo, onhan tuossa omat puutteensa, mutta kuitenkin ihan kohtuullisen hyvin suuntaa antava sen suhteen, missä järjestyksessä näihin kannattaa ja mitä virityksiä tehdä.

Tosin siis ne suuttimet ja joko Chrome tai vähintään piggyback sisään mielestäni jo ehdotettua aikaisemmin. Säätämismahdollisuus kun olisi erittäin hyväksi.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

DaJackal sanoi
Miten suurta sen pitäisi tukea? 3.5" GM MAF toimii ainakin.
Niin toimii mutta ei ilman maf translatoria, jota siis tarkoitin kun sanoin ettei Chrome tue isompaa. Tosin tähänkin on ilmeisesti tekeillä koodinpätkä joka poistais translatorin tarpeen. 3,75" maffin ja Chromen combosta on keskustelua tässä linkissä, hyviä vinkkejä jos aikoo käyttää GM:n MAFfia.
http://www.3sgto.org/tuning-engine-electronics-ecu-discussions/14314-3-75-ls6-maf-draw-thru-chrome.html
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Ennenvanhaan kun säädettävät ecut maksoivat maltaita oli ehkä jotenkin perusteltua viritellä ilman säätöjä tai laittaa parhaassa tapauksesssa joku lisäboksi väliin. Loppujen lopuksi ei oltu kovin kaukana kaasareiden aikakaudelta vielä ja virittäjien ajaukset kulkivat edelleen vanhoilla raiteilla jossa sinnepäin oli ihan riittävää.

Mutta kyllä nykyisin virittämiseen kuuluu olennaisena osana se että auto säädetään ottamaan hyöty irti muutoksista turvallisesti. Oikein säädetty moottori antaa enemmän voimaa, enkä välttämättä puhu pelkästä huipputehosta vaan eri alueilla käytettävissä olevasta voimasta, kestää paremmin kasassa, kuluttaa vähemmän ja on parempi ajettava.

Lisäboksilla tähän on hankalaa päästä vaikka täyskaasun saisikin tarpeeksi kohdalleen.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Oon tässä monta päivää miettinyt että voiskohan td04-9b ahtimesta tehdä tällä muutossarjalla 19T ahtimen:

http://www.ebay.com/itm/Turbo-Upgrade-Compressor-Kit-Mitsubishi-TD04-TD04H-TD04HL-19T-0-5bar-/130897751751?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e7a1d2ec7

Ainakin periaatteessa sen pitäis onnistua?? Ja ei toi turbon huoltokaan kuulemani mukaan ole mitään rakettitiedettä niin säästäis itse tehdessä aika pitkän pennin. Toki tasapainoitus tarvisi teettää ammattilaisella.

Ja sitten suorituskykyä jos ajattelee niin eihän tällä ihan samoihin tehoihin pääsis kuin "aidolla" 19T ahtimella, jossa HL turbiini, mutta esim. Dynamic Racing 16T ahdin käyttää samaa turbiinia kuin 9b turbot. Eli periaatteessa ainakin 16T tehoihin pitäisi päästä?? Ja lisätään nyt vielä että en oo tekemässä tätä omille ahtimilleni, lähinnä vain teoria kiinnostaa. :)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

^Oon käsittäny että sitä turbiinikoteloa pitäis koneistaa isommaksi? Voin tosin olla väärässäkin...
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Ei tarvi koneistaa mitään jos ei välttämättä halua käyttää L, H tai HL turbiinia. Jotka ovat siis kaikki isompia ja mahdollistavat täten siis vapaamman virtauksen pakokaasuille. Mutta tässä oli nimenomaan kysymys siitä että vaihdetaan turboon vain kompressori puoli isompaan ja siten saadaan mahdollisesti erittäin halpa turbopäivitys.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Kyllä siinä vaan jotain tarvitsee koneistaa, kun isompaa siipeä kompressoripuolelle laitetaan.

Ainakin omistani oli koneistettu ainakin ilman sisäänmeno aukko, vaikka vaan 15g siivet.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Ettekö te katsonut tota linkkiä? Siinä tulee sopiva kompressorikotelo mukana ja se vaihdetaan samalla ku laitetaan 19T kompressorisiipi.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Kompressorin taustalevy pitää koneistaa jos uusi pyörä on ulkohalkaisijaltaan isompi, sehän on vähän upotettuna levyyn ahtimissa.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

ast sanoi
Kompressorin taustalevy pitää koneistaa jos uusi pyörä on ulkohalkaisijaltaan isompi, sehän on vähän upotettuna levyyn ahtimissa.

Tätä hain takaa aiemmin, meni vain turbiini ja kompressori sekaisin kun kiireessä töiden keskellä vastailin. :-[
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

En jaksa tehdä kokonaan uutta aihetta tästä ja viriinhän tämä liittyy.

Downpipe lienee se ainoa todellinen pullokaula (katteja ei nyt lasketa, oletetaan että daily driver ja päästöt ym) ja asiallisten, ei-ebay-röörien hinnat näyttää pyörivän tuolla 500€ tietämillä jos postikuluineen laskee. Nekin ulkomailta järjestään.

Onko kukaan teettänyt Suomessa? Marteliuksen suuntiin olin ihan mielenkiinnosta yhteyksissä, eikä siellä ole tonnareihin koskaan väsätty, mutta hintaluokka ei välttämättä tuosta edes kauheasti nousisi. Koska "paikallista" on kiva tukea ja silleen. Kimppatilaushan olis vielä asia erikseen..

Vai luulenko vain tienaavani liikaa, hifistelen väärässä kohdassa ja haen lähimmältä jobbarilta Punton?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Petzki sanoi
Onko kukaan teettänyt Suomessa? Marteliuksen suuntiin olin ihan mielenkiinnosta yhteyksissä, eikä siellä ole tonnareihin koskaan väsätty, mutta hintaluokka ei välttämättä tuosta edes kauheasti nousisi. Koska "paikallista" on kiva tukea ja silleen. Kimppatilaushan olis vielä asia erikseen..

Vai luulenko vain tienaavani liikaa, hifistelen väärässä kohdassa ja haen lähimmältä jobbarilta Punton?
Vuosi sitten soittelin läpi hyvin-hyvin monta paikkaa tuon asian tiimoilta ja ei suomalaisten firmojen kautta ollut saatavilla kaupallistakaan downpipeä.

Marteliukselle asiasta soittelin myös ja eivät tosiaan olleet tehneet, mutta tekevät kyllä.

Itsellä on yksi gen.1:n downpipe, joka lie Marteliukselle menisi jigistä, jos tuolle on tarvetta. Eroa gen.2:n ei taida olla kuin laippa?

Jos homma etenee, niin enköhän mukana ole..
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

pt. sanoi
Marteliukselle asiasta soittelin myös ja eivät tosiaan olleet tehneet, mutta tekevät kyllä.

Itsellä on yksi gen.1:n downpipe, joka lie Marteliukselle menisi jigistä, jos tuolle on tarvetta. Eroa gen.2:n ei taida olla kuin laippa?

Jos homma etenee, niin enköhän mukana ole..

Pääsen tässä itse ensiviikolla vihdoin ja viimein tallille kun pääsee kipsistä eroon (toivottavasti). En näe syytä miksen voisi ottaa omaa 2gen dp:tä irti ja toimittaa malliksi, ajossa kun ei kuitenkaan ennen huhti-toukokuuta ole muiden hommien takia. Viisaammat toki korjatkaa jos ero 1-2 välillä on niin pieni, että sama laittaa tuo pt:n 1gen matkaan kun irti jo on.

Kyllä mun kirjoissa se on sama sitten teettää, jos eroa esim. Blueflamen tilaamiseen jää lopulta parisen satkua.

Eiköhän siinä ala prosenteissa näkyä jos yhden sijaan nyt edes muutama väsätään :peukku
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

^Itselle teetin samitsulla koko röörin (2x2.5" suoraan turboilta loppuun asti, eli ns. true dual-putkisto). Jos liittyy club memberiksi niin pääsee vilkuilemaan kuvadokumentaation. Ääninäytettä, vaikkakin vääristynyttä sellaista:

https://www.youtube.com/watch?v=3em49zSv7IA

Eiköhän se Marteliuskin osanne tehdä kun vain asiallisesti speksaa. 2.5" putket mitkä yhdistyvät sitten 3" ränniksi (tai vaikka jopa 3.5" ennen kattia niin ei ainakaan ahdista). Ja mitä hintaan tulee, niin todennäköisesti halvemmalla pääsisi tilaamalla ulkomailta mutta nykyisellä dollarin kurssilla hintaero jää kyllä aika pieneksi. Kotimaisen suosiminen ei siis ole ollenkaan huono idea. Männävuosina kun dollarin kurssi hipoi 1.6 tilanne oli pikkuisen erilainen. :)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

^ Messevä soundi! :peukku Tässähän on koko kevät aikaa niin katsotaan mihin päädytään. Sitähän on aina joko aikaa tai rahaa, valitettavan harvoin molempia balanssissa ;D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Petzki sanoi
Downpipe lienee se ainoa todellinen pullokaula.

Downpipe ja ilmamäärämittari. Ray Pampena kirjoitti että vakio maffi ahdistaa n. 30 heppaa 400:n hepan kohdilla. Eli kannattaa miettiä sen vaihtamista GM:n maffiin. Downpipe taas mahdollistaa aikaisemman spoolin turboille ja toki jonkin verran vähemmän tehohäviöitä.

Itsellä on halpis Ebay downpipe (cx racing), precatit tyhjätty ja yleensä myös testpipe asennettuna. Tällä hetkellä ajelen e85:lla ja 1,25bar paineilla (turbot 13t). Vetää hienosti ja turbot herää todella mukavasti, en oo datalogia ottanut mutta yli 1bar painetta alle 3000rpm. Hieman kyllä kyseenalaistan tarpeen paremmin virtaavalle downpipelle. Toki siitä olis jotain hyötyä mutta onko se hintansa arvoinen?

Oot(te)ko katsonut ebaysta fabbergen downpipeja, ne on ainakin rakenteeltaan oikeanlaisia, eikä hinta muistaakseni ollut mikään paha..
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Jos joku on kiinnostunut niin pystyisin siis varmaankin noita alkupätkiä tekemään kunhan aikataulu ei olisi ihan kuukauden tarkkaa eikä hinta euron tarkkaa koska kaikenlaisia kiireitä tuntuu riittävän ja mittatilaustyö on aina aikaavievää puuhaa... Tarkennuksena sen verran etten tekisi mitään sarjatyötä valmiilla muotilla vaan jokaisen putken suoraan kyseiseen autoon ettei sopivuudessa ilmaannu mitään ongelmia... Auto pitäisi siis raahata kaakkois-suomeen...
 
Takaisin
Ylös Bottom