3000gt voimansiirto!!!!

karski

New Member
Liittynyt
5 Lokakuu 2012
Kertokaapa käykö 6pykälän jakoloota 5pykälään... jos ei niin äkkiä vinkkiä mistä saa metallisen sopivan!!!!
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Ei käy.

Edit. Äkkiähän noita ei kyllä saa. Jenkeissä taitaa olla lähimmät, jos ei jollaki satu olemaan ylimääräisenä.
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Köytyy hyllystä pakka uus 25boorinen tehtaan paketisa 800e sis postikulit 8)
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

mitsumikko sanoi
Meinaakko että kardaani passaa..
Kyllä sillä mulla ainaki ekassa Jenkki 3000gt:ssä oli eri boorit kun tuli uus jakoloota ja vain output shaftin vaihdoin toisille booreillensa...
Tosin kysees oli siis 5 vaihteinen auto, mut loota tuli uutena jenkeistä, ja en tiedä oliko se 6 lovisen, mutta oli ainaki eri boorituksella.
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Niin eikö sulla ollu se mystinen 26boorinen jakolaatikko :eek:

sillon ku tilasin tuon hiilari kardaanin ni 5 ja 6spd oli erit tiiä sitte :peukku
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

mitsumikko sanoi
Niin eikö sulla ollu se mystinen 26boorinen jakolaatikko :eek:

sillon ku tilasin tuon hiilari kardaanin ni 5 ja 6spd oli erit tiiä sitte :peukku
ei voi muistaa... mut mielestäni pitäs olla noin. Toki pitää varmistaa asia enne tilausta.

Mikä on muute jakolootas vikana?
Mul ois ehjät kuoret 5-loviseen jakolootaan...
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

mitsumikko sanoi
Köytyy hyllystä pakka uus 25boorinen tehtaan paketisa 800e sis postikulit 8)

nii no postikuluja tuu yhtään kun tuun hakeen:D


sanoppa tiukka hinta ja onko metalli kuorilla?
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Oikku sanoi
Ei käy.

Edit. Äkkiähän noita ei kyllä saa. Jenkeissä taitaa olla lähimmät, jos ei jollaki satu olemaan ylimääräisenä.


sanoppa sivua mistä vois kattella!
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

mitsumikko sanoi
Vaikka www.3sx.com

huomena jos haet niix750e et saa jebkeistä halvemmalla...vakio alumiini kuoret tehdas uusi


sori ei käy.... alumiini ei kestä +700hpeeta... tarvii metallinen!
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

mitsumikko sanoi
Vaikka www.3sx.com

huomena jos haet niix750e et saa jebkeistä halvemmalla...vakio alumiini kuoret tehdas uusi


ni niin tuolla on mutta se on kuus loviseen ei viis ja kysymys kuulu et käykö tuo kuuslovinen jako viisloviseen! :D
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Sieltä nimenomaan löytyy 5 vaihterseen teräs kuoret jotka kestää 1000hp
mulla on semmonen itellä...sieltä hard core racing välilehdestä löytyy viis vaihteeseen jakolootaan

SIITTÄ YDINPOMMINKESTÄVÄ jakolaatikko

http://www.3sx.com/store/comersus_viewItemBundle.asp?idProduct=29309
2289usd noin


SIITTÄ pelekät kuoret 1300usd noin

http://www.3sx.com/store/comersus_viewItemBundle.asp?idProduct=25077



kai sulla laatikon output shaft on vaihdettu vakiota järeämpään jos ei nii ihan turhaa pelkkiä kuoria vahdat se vakio menee aika äkkiä pyöriäksi
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

karski sanoi
ni niin tuolla on mutta se on kuus loviseen ei viis ja kysymys kuulu et käykö tuo kuuslovinen jako viisloviseen! :D


ja edelleenkään se kuuslovinen ei passaa enkä tiedä maailmassa ketään joka ois laittanu viis loviseen kuuslovisen jakolaatikon ku ei siinä oo mitään järkeä.... ::)
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

karski sanoi
sori ei käy.... alumiini ei kestä +700hpeeta... tarvii metallinen!

Nusnus: metallia se on alumiinikin... Mutta teräskuorista jos tarkoitat niin katso tuo mitsumikon linkki. Ja se output shaft kannattaa vaihtaa, muuten tuon teräskuorisen jakiksen ostaminen on turhaa.

Muuten, tuollaisia teholukemia jos alkaa huutelemaan niin sitten kannattaa kertoa rojektista jo vähän muutenkin ja laitella vaikka dynolappuja esille. Ei sillä että epäiltäisiin, kiinnostaa vain. :peukku
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

DaJackal sanoi
Nusnus: metallia se on alumiinikin...

Tuosta oon tietysti samaa mieltä mutta pakko on viilata itsekin sen verran että teillähän näyttää olevan puhetta kulmasta eikä mistään jakovaihteistosta...!? :) :)
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

3si.orgissa näkyy eräs jäsen myyvän $1600 tai paras tarjous omaa SS 5v 25spline jakolaatikkoansa (eli juurikin tuollaista minkä mitsumikko linkitti). En voi linkata koska myyntiosio on vain jäsenille, mutta liittymällä ja maksamalla muutaman hassun dollarin kannatusmaksun pääsee hieromaan diiliä. :)

samitsu: hoovee. ;D
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

DaJackal sanoi
3si.orgissa näkyy eräs jäsen myyvän $1600 tai paras tarjous omaa SS 5v 25spline jakolaatikkoansa (eli juurikin tuollaista minkä mitsumikko linkitti). En voi linkata koska myyntiosio on vain jäsenille, mutta liittymällä ja maksamalla muutaman hassun dollarin kannatusmaksun pääsee hieromaan diiliä. :)

samitsu: hoovee. ;D

Täältäkin löytyy yksi kpl rosterista 5v 25 spl jakolaatikkoa uusilla sisuskaluilla (ilman tulleja, veroja, overseas rahteja jne), yksi jäi yli kun jokunen niitä tuossa tilattiin... ja tietysti valmiiksi shimmattu ym.

Myös löytyy viimeisintä versiota alumiinisesta parikin kappaletta (pelkät kuoret), mikä vahvempi kuin oem laatikko.

Mailia elina@qnet.fi jos kiinnostaa.
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Mulle tekee Kajaanissa Ake-Gears outputshaftin ja varmaankin sen spoolin tai mikä se nyt oli.. Varmaankin voivat tehä useemman akselin samalla jos jollakin tarvetta.. :)
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

sengo sanoi
Mulle tekee Kajaanissa Ake-Gears outputshaftin ja varmaankin sen spoolin tai mikä se nyt oli.. Varmaankin voivat tehä useemman akselin samalla jos jollakin tarvetta.. :)


ihan mielenkiinnosta...paljo tuli maksaa yhteensä ja tuliko paremmasta materiaalista ku vakiot?
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

En oo vielä hinnoista ihan varmaksi sopinu.. Tulee semmosesta materiaalista et kuulemma "kestää siviiliautossa ikuisuuden." voin kysyä materiaalinki vielä että mitä se oli. Ite sai valita halvempaa tai kalliimpaa, otin parasta mitä sai. Paljohan nuo tekee rallievoihin osia ja pitäs olla ihan pätevä paja muutenki. :) kattokaa nettisivut.. Löytyy googlettamalla.
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Jenkeistä saa parissa viikossa outputshaftin+sleeve jakolootaan
rahteineen tulleinee. Kotioveelle kannettuna 900e
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Kyllä se ainakin tuon alle pitäs jäähä reilusti. Mitenhän lie kuoret kestää jos on nuo kovemmat osat siellä sisällä.. Tuolta saa ainakin kuoria, liekkö kukaan tilannu? http://store.pampenamotorsports.com/drivetrain/rebuilds/broomfield-billet-transfer-case-housing-main.html#
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Vakio 5spd jakoloota antautuu 400hp korvilla.....aivan sama mitä siellä on sisällä.

Siittä tillaat kuoret nii kyllä kestää......oon tilannu tavaraa tuolta :peukku
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Heips! kysymys output shaftistä auto on dodge stealt -91 eli kump paketti on mulle oikea seuraavassa linkissä:
http://www.3sx.com/store/comersus_viewItemBundle.asp?idProduct=29374

Se BIG bearing vai SMALL bearing?

18-boorinenhan tossa ainakin varmasti on... eikö?
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Vaiha hyvä mies 300m akseli sinne ja 25 booriset hilut...

Noita vakio akseleita ja spooleja saa ebaysta alle 3 sadan
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

vaihat sen outputshaftin 25 booriseksi 300M laatua 600$ +rahti+tulli vaikka pampena motorsportilta halpa rahti

tai kysy tuolta "sengo" meinas että halavemmalla saapi suomesta jostain pajalta?

ja sama vaihtaa uus jakolaatikko kokonaan 25boorinen mulla ois joutilas 650€+postit

ja sitte jos äityy viritys +400hp niin laitat ne teräskuoret sitte vielä, jos vaaan 400hp niin pelkkä tukirauta riittää

mie voin tittaanista tehä 150€ kunnon tukiraudan :peukku
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

mitsumikko sanoi
vaihat sen outputshaftin 25 booriseksi 300M laatua 600$ +rahti+tulli vaikka pampena motorsportilta halpa rahti

tai kysy tuolta "sengo" meinas että halavemmalla saapi suomesta jostain pajalta?

ja sama vaihtaa uus jakolaatikko kokonaan 25boorinen mulla ois joutilas 650€+postit

ja sitte jos äityy viritys +400hp niin laitat ne teräskuoret sitte vielä, jos vaaan 400hp niin pelkkä tukirauta riittää

mie voin tittaanista tehä 150€ kunnon tukiraudan :peukku

tuleeks ton output shaftin mukana se holkki, jota suositellaan myös vaihettavaks? tää holkki on vaihdelaatikon puolella eikö? (onko holkin vaihto hankalaa, output shaftiin ainaki löyty hyvät ohjeet täält)
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Ei tuu...on ostettava erikseen.

Helppo vaihtaa se on vaan prässätty kiinni.
Kunnon 20t prässillä painat vanhan pois ja uus samallai tilalle.
Eikä tarvi lämmittää eikä jäähdytellä.
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

mitsumikko sanoi
Ei tuu...on ostettava erikseen.

Helppo vaihtaa se on vaan prässätty kiinni.
Kunnon 20t prässillä painat vanhan pois ja uus samallai tilalle.
Eikä tarvi lämmittää eikä jäähdytellä.

suosittelisin hammaskosketuksen shimmausta jos ton tekee...
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

mitsumikko sanoi
Holkki on jakolaatikon puolella

eli jos se holkki on jakolaatikon puolella niin tarkoittaa sitä että jos ostan sulta sen uuden 25-boorisen jakolaatikon ja tilaan 25-boorisen output shaftin niin en tarvi muuta sinne? paitsi jos sen tukiraudan halajaa...? eli siis ton 25-boorisen ja 18-boorisen output shaftin toinen pää on samanlainen molemmissa ko/kö?
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Juurikin näin!


Ja tääänkö isket ilvesta parilla huntilla nii sehän on melkeen ilmanen remontti :peukku


vitun ilves


ei onnistu ihan nuin helpolla mitä luulin se 18 to 25 boorinen

"To convert your tranny to 25 spline spline you need a 25 spline output shaft, 25 spline output shaft seal, 25 spline 5 speed bell housing (or have yours machined to accept the larger diameter 25 spline output shaft seal), 25 spline sun gear, 25 spline VCU, 25 spline 5 speed pinion shaft. Or get a 25 spline 5 speed tranny. To convert your TC all you need to do is swap out the spools."
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Eihän neliveto kärsi siitä Jos etu ja takarenkaissa on ero halkasijassa milli ja ympärys mitassa 3 milliä ? :)
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Juu kun tossa laskeskelin jos takana on 255*35*18 ja edes 225*40 niin sellaisen eron sain
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

DaJackal sanoi
+1, johan ne tuon millin verran halkaisijaan vaikuttaa pienetkin kulutuspinta/rengaspaine-erot. :)

Ei taida renkaan teräsvyö ja kulutuspinta paineita laskemalla kutistua, muoto kyllä muuttuu mutta kehämitta/kierros taitaa pysyä ennallaan.
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Mizushima sanoi
Ei taida renkaan teräsvyö ja kulutuspinta paineita laskemalla kutistua, muoto kyllä muuttuu mutta kehämitta/kierros taitaa pysyä ennallaan.

Muuttuu. Tolla kehän mittaus tavalla voi valvoa rengaspaineita, esim bemari tekee niin.
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Kuinkas näissä nyt on, eli jos vaihdelaatikko menee halki, niin antautuuko tuosta nyt mikä kohta? Alkaako jostain tulemaan öljyt vai antaako niin reilusti periksi, että meno tyssää?

Lähinnä jos ostamassa, niin osaisi jotain katsoa.
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

jakolaatikko antautuu 91-93
400hp tuntumassa.

vakiona kestää kyllä

näkeehän sen jo auton alle mönkimällä. jos laatikko tai jakolaatikko
on öljyisen näkönen tai jos vaihteet yhtään takertelee tai rutisee niin skippaa.

tai sitte -2ke hinnasta pois ja fiksaa kuntoon
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

mitsumikko sanoi
näkeehän sen jo auton alle mönkimällä. jos laatikko tai jakolaatikko
on öljyisen näkönen tai jos vaihteet yhtään takertelee tai rutisee niin skippaa.

tai sitte -2ke hinnasta pois ja fiksaa kuntoon

Rusahtaa kakkoselle, tosin enemmän silloin, kun vaihtaa nätisti (syncro?) Nopeammin vaihtaessa meni vaihteet ok sisään.

Auton alle ei mennyt tuolla kertaa, mutta öljyvuotoa oli, alkuperä tuntematon. Myyjän epäilys, että kampiakselin stefa.
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

senhän kyllä haistaa helposti että onko se moottoriöljyä vai lootasta.

mulla oli stealtista outputshaftin stefa menny sieltä vuoti aika reippaasti.

jos vihtii/ on mahollista niin kannattas melekeen käyttää jakolaatikko irti max 2h homma
ja tarkastaa se outputshaftin kunto, jos ruosteessa/kulunu niinku ne vakiot järkiään on niin se on äkkiä 500-1000€ riippuen osien laadusta
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

Päädytty moottoriöljyyn ja auto siirtyi omaan talliin. 94 auto ja 6-vaihteisella laatikolla.

Tuo kone-laatikkopaketti taitaa helpoiten tippua alaspäin?

Vai irroittaako pelkästään laatikon pois, kun vaihtelee tuon kampiakselin stefan? Samalla kertaa huoltona jakopää ja etupään puslat, sekä pallot.

Myynnissä näkynyt eturungon (jos oikein tulkattuna) puslasarjoja, mutta onko noita ollut tarve vaihtaa?

http://evilempireperformance.co.uk/gto-3000gt-shop/index.php?main_page=product_info&cPath=30_154&products_id=914

Ja kunhan homma lähtee (käsistä) niin eiköhän tuota kysyttävää tule..

edit: helpoin taitaa olla tehdä vain laatikon irroitus.
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

pt. sanoi
Päädytty moottoriöljyyn ja auto siirtyi omaan talliin. 94 auto ja 6-vaihteisella laatikolla.

Onnea hankinnan johdosta! :peukku Onko 3000GT vai GTO (ts. LHD vai RHD)?
 
Vs: 3000gt voimansiirto!!!!

pt. sanoi
http://evilempireperformance.co.uk/gto-3000gt-shop/index.php?main_page=product_info&cPath=30_154&products_id=914

Tuolta ei sitten välttämättä saa mitään ulos. Kannattaa olla ensin yhteydessä, pohtien tilausta vasta sitten jos jotain vastausta tulee. Itse en ole vastauksia sieltä saanut, samaa oli kokenut joku muukin. Tätä on foorumillakin puitu aikaisemminkin.
 
Takaisin
Ylös Bottom