3sxPerformancelle Kimppatilausta?????

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Pannaanko kimppatilausta menemään?

tuollahan on tunnetusti postikulut luokkaa vähintää 200-300$ riippuen mitä tilaa.

mutta mepä tilattaski laivarahtina jolloin rahtikulut pienenee mukavasti... voipi myös tilalla jottai isompaa rompetta.

toimitusaika on joku 5-8 viikkoa...

Tähän ketjuun vaan listaa mitä tarvittas:


niin katellaan että kannattaako :peukku
 
Vs: 3sxPerformancelle Kimppatilausta?????

Tämä periaatteessa kiinnostaisi. Se vain epäilyttää, että meneekö säästö rahdissa tavaroiden lähettämiseen Suomessa, kun tilaajia olisi kuitenkin melko eri puolella maata. DaJackal, näkemyksiä suhteessa omiin kuvioihisi?
 
Vs: 3sxPerformancelle Kimppatilausta?????

Mitähän ihmettä olet mitsumikko tilannut kun tuommoiset toimituskulut... :eek: Toki jos kokonaisen koneen tai korisarjan tilaa niin maksaahan se, mutta kaikki mikä kulkee USPS:llä on suht halpaa. Suurin paketti mikä minulle on tullut on ollut jotain $160 toimituskuluilla ja siellä oli kuitenkin pari välijäähyä, turbot, takavaloja ja vaikkamitämuuta. Ja tuli kahdessa viikossa. Itse tosin olen tilannut Millerin kautta kaiken (sen firma on 10min ajomatkan päässä 3sx:stä niin voi käydä sieltä tarvittavat kamat paikan päältä), se tilaa sitten roinat eri paikoista (=sieltä mistä halvimmalla saa) ja lähettää suoraan USPS:llä. ;D

Esim. nyt viimeisin paketti missä oli tuo Walbro, pari sarjaa nostajia, jakolaatikon tukirauta ja vähän muuta pikkunippeliä tuli $48 postikuluilla ja aikaa meni ~9pv.
 
Vs: 3sxPerformancelle Kimppatilausta?????

Aivan jos nuin onnistuu ni sitte...meinasin että jos 3sx tilaat suoraan niin
niiden rahtikulut on melkeen tuplat verrattuna muihin

esim. Intercooler 3sx lähetettynä rahti 400-600$

Who the fuck is this miller guy?
Vois melkeen sen kautta jotaki uittaa jos nuinki halvalla tulee
 
Vs: 3sxPerformancelle Kimppatilausta?????

Jaa, en ole niitä edellä mainitusta syystä edes katsellut.

Voitko valaista tuota laivarahtiasiaa hieman paremmin, nimittäin jossain vaiheessa pitää kyllä tilailla isompaa tavaraa ja ne ei sitten kyllä enää USPS:llä kulje - ainakaan edullisesti. Esim. jos vaikka yhden moottorin tilaisi niin paljonkahan se mahtaisi laivarahtina kustantaa?

Tämän vuoden puolella ei kyllä moisiin investointeihin ole varaa, mutta näin tulevaisuuden varalta hyvä tietää jos joku on ottanut selvää. :)

Edit: www.millerimportparts.com laitat Stevielle mailia että mitä tarttisit + mistä ja kerrot minulta terveisiä.
 
Vs: 3sxPerformancelle Kimppatilausta?????

Hei tänks siisti sivikki,,, no joo...pittääpä heittää mailia sinne ku tarvii jotain ;D

eli tänne mailia http://www.amercars.com/

oon näiden kautta uitellu osia jo viis vuotta ja no problem :peukku

vaan saahan niitä motteja aika edukkaasti englannistaki :peukku
 
Vs: 3sxPerformancelle Kimppatilausta?????

Ei taida saada valmista takokamoilla tehtyä shortblockia miltään luotettavalta brittipajalta. Täytynee sitten laitella aikanaan mailia tuonne amercarsille myös.

P.S. Missä oikein sivikin näet? ???
 
Vs: 3sxPerformancelle Kimppatilausta?????

DaJackal sanoi
Ei taida saada valmista takokamoilla tehtyä shortblockia miltään luotettavalta brittipajalta. Täytynee sitten laitella aikanaan mailia tuonne amercarsille myös.

P.S. Missä oikein sivikin näet? ???

Miksi sellainen sieltä pitää tilata? Takorojuille plussaaa... :peukku mut miks sitä ei voi kasata itse, tai kasauttaa suomessa.. Tietysti jos sen saat alle osien hinnalla sieltä niin mikäpä siinä..

Heei duud siisti sivikki.. ;) ;) ;D
 
Vs: 3sxPerformancelle Kimppatilausta?????

plodi sanoi
Miksi sellainen sieltä pitää tilata? Takorojuille plussaaa... :peukku mut miks sitä ei voi kasata itse, tai kasauttaa suomessa.. Tietysti jos sen saat alle osien hinnalla sieltä niin mikäpä siinä..

Heei duud siisti sivikki.. ;) ;) ;D

off topic ;D http://www.youtube.com/watch?v=19RwSlZaxxo
 
Vs: 3sxPerformancelle Kimppatilausta?????

plodi sanoi
Miksi sellainen sieltä pitää tilata? Takorojuille plussaaa... :peukku mut miks sitä ei voi kasata itse, tai kasauttaa suomessa..

En luota yhteenkään Suomessa toimivaan pajaan sen vertaa (ja itseeni vielä vähemmän) vs. Pampena tai 3sx.
 
Vs: 3sxPerformancelle Kimppatilausta?????

DaJackal sanoi
En luota yhteenkään Suomessa toimivaan pajaan sen vertaa (ja itseeni vielä vähemmän) vs. Pampena tai 3sx.

Ei alakerran rakentaminen mitään tähtitiedettä ole. ::) Se on fakta että jenkki poika ei yhtään sen erikoisemmin männänrenkaita säädä/asenna tai laita laakereita paikoilleen asennusöljyn kera kuin kuka tahansa muu homman osaava. Siisteys ja puhtaus on tärkeä asia konetta kasatessa, jonka vois kusta. Jos löytyy kavereita jotka on moottoreita kasaillu, otat mukaan neuvomaan niin usko pois hyvin se menee. :peukku Tällä periaatteella itse aloittanut vuosia sitten ja eipä ole yhtään rikkonaista konetta vastaan tullut. Nyt vaan luottamusta itseen tai edes muihin suomalaisiin. 8)

Kansien virittelyt yms on ammamiesten hommia, mitkä suosiolla voi jättää muiden tehtäväks/ostaa valmiina. :)

Tietysti jos hilloo ois vitusti niin eihän omia käsiään tarviais edes liata, saati edes ajaa tälläisellä autolla.. ;D
 
Vs: 3sxPerformancelle Kimppatilausta?????

plodi sanoi
Nyt vaan luottamusta itseen tai edes muihin suomalaisiin. 8)

Tätä ei täältäpäin löydy, koska olen jutellut jo aika monen koneistamon kanssa ja tullut siihen tulokseen että en luottaisi omaa konettani niistä kenellekään. Club member-statuksen omaavat voivat lukea vaikkapa nimim. "Bosch":n projektipäiväkirjasta esimerkin että kuinka hyviä ja asiantuntevia suomikoneistamot ovat. Ja kuinka hyvin ne kantavat sitä tänä päivänä niin tärkeää VASTUUTA. Johonkin neloskoneiseen ritsaan voisi harkitakin koneen kasaamista itse ihan opettelun nimissä, mutta tämän auton kanssa ei moisia hasardeja ruveta tekemään.

Sitä paitsi, ei se hintaero nyt niin järkyttävä ole. Pelkät männät ja kanget maksavat jo puolet siitä mitä kokonainen shortblock, niin eipä siinä kauheasti viivan alle jää jos ostaa osat ja kasaa kotimaassa. Koneistustyökin on täällä melkoisen hintavaa.

plodi sanoi
Tietysti jos hilloo ois vitusti niin eihän omia käsiään tarviais edes liata, saati edes ajaa tälläisellä autolla.. ;D

En nyt ihan ymmärrä mitä tarkoitat, mutta vaikka olisin voittanut lotossa viime viikolla niin en kyllä vaihtaisi yhtään autoani (ja kaikkein viimeimmäksi tonnaria) mihinkään muuhun. Miksi olisin valinnut harrasteautoksi sellaisen, jonka haluaisin vaihtaa johonkin muuhun kiesiin heti jos vain rahatilanne sallii?
 
Vs: 3sxPerformancelle Kimppatilausta?????

Hauska että vertaat Boschin projektipäiväkirjaan ja olet silti ostamassa vain shortblockia? Muistaakseni kyseisessä tapauksessa suurimmat ongelmat liittyivät kanteen ja sen kasaukseen. Shortblock on kuitenkin hyvin pieni ja yksinkertainen osa moottoria jonka osaa melkein kuka vaan tehdä oikein kunhan on huolellinen. Kokonaan toinen asia on sitten esim. optimaalisen etäisyyden mitoitus kannen ja männän laen väliin tai kannen kohdistus lohkoon nähden. Tuntuu menevän metsään isommillakin tekijöillä maailmalla tai asioihin ei vaan yksinkertaisesti kiinnitetä mitään huomiota.

Yhtä paljon asiaan liittyvänä esimerkkinä erästä jenkkiturboa on nyt korjattu neljä kertaa reilun vuoden aikana. Jokohan alkaa kestämään vai pitääkö vaihtaa suomalaiseen tai japanilaiseen?
 
Vs: 3sxPerformancelle Kimppatilausta?????

Muistan kyllä että kannen kanssa siinä ne ongelmat tulivat, mutta joka tapauksessa koneistamohan sen homman kusi. (Kannet meinasin ostaa myöskin valmiina DR:ltä.)

Myönnän että ei se shortblockin kasaaminen aivan niin rakettitiedettä ole, mutta kun ottaa huomioon seuraavat seikat:

a) Sitten kun tekniikkapäivitys tulee ajankohtaiseksi, niin haluan että uusi sydän on valmiina vaihdettavaksi suoraan vanhan tilalle -> kuitenkin pitäisi ostaa toinen lohko, mistä näitä muka Suomesta saa (ainakaan inhimilliseen hintaan)? Jos se lohkonkin joutuu tilaamaan jenkeistä (kuten lienee halvinta) niin eikö se kannata kasauttaa siellä valmiiksi kun sikäläinen tuntiveloitus on aika reippaasti kotimaista halvempi?
b) Ensin pitäisi viedä lohko koneistamolle, sen jälkeen tietää vasta että minkä kokoiset männät kannattaa hommata (tarvitseeko porata ylikokoon jne) -> osatilaus vasta tässä vaiheessa -> aikaa kuluu...
c) Tarvittavat osat (männät, kanget, laakerit jne) maksavat jo ~$2k, esim. Pampenan stage3 shortblock $3,7k. Onko hintaero muka niin suuri että kannattaa vaivautua palapeliin?
d) Luottamus. Jos paja on kasannut juuri näitä koneita satoja kappaleita, niin myöskin tietämys niistä on hieman toisella tasolla kuin Suomessa, jossa näitä koneita on availtu ehkä yhdessä firmassa kymmenestä ja sielläkin kerran.

Ehkä luen liikaa jenkkifoorumeita, mutta sille on syynsä: Rapakon toisella puolen kun on useampia tonnareita jotka vetelevät vartilla ysin aikoja ja reilusti 10.xx aikoihin kykeneviä yksilöitä jokapäiväisessä käytössä, mutta täällä eivät kotimaiset rakentajat saa edes yhtä "1000hp" stealttia kestämään sen vertaa että Mika Salo voisi vetää sillä edes yhden kierroksen radalla.
 
Takaisin
Ylös Bottom