4G15-kone, edelleen "tyhmiä" kysymyksiä

K

kingrat

Guest
Kertoisiko joku viisaampi mitä eroa on ko. koneen kaasari- ja ruiskuversioiden kansissa??

Eli se kiinnostaisi kovasti tuleeko ruiskun kannesta kansi kaasarikoneeseen!
Toinen kiinnostava asia on niiden nokat, onko samat vai eri?

Kiitos jo ennakkoon guruille, jos tieto joltain löytyy....
:eek: :eek: pallo taas hukassa ;D
 
Enpä usko, että kansissa on eroa lainkaan, katsot vaan että venttiileitä on sama määrä (4g15 ruiskua on 12- ja 8 valvena) Nokissa voi olla jotain todella pientä eroa, mutta niin on kaasarimallien nokissakin keskenään eri ikäisten moottorien välillä. Ruiskun kannesta tulee oikein hyvä kansi kaasarikoneeseen, tässä tapauksessa.
 
Thanks!

Sittenpä käydään aamusella kansikaupoilla, niin pääsee rojektissa taas eteenpäin.....
 
kaasutinmallisessa kannessa on paikka mekaaniselle bensapumpulle.. joten en usko että tuota swappia voi suorittaa ihan niin että ruiskukoneeseen laitetaan kaasutinmallin kansi.. toisinpäin kyllä toimii.

muuten kannet täsmälleen samanlaisia, esim venttiilit yms.
 
hmm... 4G32 koneitten kansissa on aina paikat mekaaniselle pumpulle, vaikka kone olisikin sähköpumpulla. 4G15 koneissa näköjään sitten ei ole?
 
nokatkin on jotakuinkin samat molemmissa 4G15 variaatioissa.. täytyisi joskus selvittää tuo mekaanisen bensapumpun aukon tukkimis juttu.. koska siinä on vain semmoinen tanko joka ohjaa sitä mekaanista pumppua, kenties joku peitelevy tai muu vastaava mahdollistaisi sitten käytön toisinkin päin..

mutta asiaan, mitään estettä ei ole käyttää ruiskun kantta kaasutin mallissa, imusarja istuu heittämällä paikalleen etc. mutta kerro sitten tietoa miten se onnistuu kun jättää sen mekaanisen pumpun pois, kenties ulkoinen pumppu tankissa olevan kaveriksi... :p
 
Kansi on nyt sitten vaihdettu...........

Joo, siis kansi on koneessa ja ajettu jo senverta, että voi sanoa sen toimivan.

Havaintoja swapista:

Kannet eroavat toisistaan jonkin verran, kaasarikoneen kannessa on tulpan vieressä (palotilassa siis) "syttymismonttu" eli terävähkö kuoppa heti elektrodin paikan vieressä. Tarkoituksena on ilmeisesti aloittaa palaminen hallitusti ja näin tasoittaa koneen käyntiä. Palotila on myös isompi kuin ruiskukannen palotila. Näin siis vaihtamalla ruiskukannen suurenee puristussuhde hieman, en viitsinyt ruveta heitä oikein mittaamaan, niin en tiedä minkä verran. Ruiskukannessa ei syttymonttua ole, joten sekin pienentää palotilan kokoa.

Imusarja ei muuten sitten mene heittämällä :eek:

Ruiskun kannessa on jo valussa huomioitu suuttimien vaatima tila ja tietty kanavassa on ohjausura bensasuihkulle, tämä on korkeammalla kuin kaasarimallin imarin yläreuna! :seina

No tuosta selvittiin alku- :-X :'( jälkeen omatekemällä tiivisteellä. Eli väsättiin kaasari- ja ruiskumallin tiivisteiden "risteytys" 4mm kovasta tiivistepahvista ja liimattiin koko komeus paikoilleen oranssilla kuparisilikonilla, tuli jopa pitävä ihan heti ekasta versiosta :eek: :eek:

Kirjoittelen lisää kokemuksia ja mitä muuta on tehty ja havaittu kannen suhteen, kun taas duunit antaa myöten, mutta tässä alkuja......... :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom