4G63,kuinka paljon ennen tuhoa jako pielessä?

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Tänään tuli vastaan V-evo,jossa kampuralta 4-6 hammasta jako pielessä,oireet TK heikko ja ilmeisesti vääntöä ainakin puuttuu.

Ihan mielenkiinnosta,KUINKA paljon oikein saa olla 16V mallissa jako pielessä että tekee tuhoa?


Sen muistan kun aikanaan 8V-mallissa oli kampuralta 8 hammasta pielessä,tuhoa ei tullut mutta ei lähtenyt käymäänkään.
 
Vs: 4G63,kuinka paljon ennen tuhoa jako pielessä?

Ohivuotomittauksella selviää, onko mennyt mitään pipariksi.. ei nuo muutaman hampaan heitot yleensä vielä moottoria riko.
Riippuu tietysti nokkien nostosta ja männistä, missä vaiheessa tulee silppua.

ps. Mielenkiintoinen otsikko topicissa. ;D
 
Vs: 4G63,kuinka paljon ennen tuhoa jako pielessä?

En vastausta otsikon kysymykseen tiedä, mutta se tuli huomattua, että yhden hampaan heittoa ei välttämättä edes osaa epäillä, oletuksena kun oli että autoa hankkiessa se on ollut kunnossa. Nokkien ollessa oikein oli kampiakselilta yhden hampaan "aikaisella". Sytkänkin joku edellinen oli jo säätänyt sen vituiksi olleen jaon mukaan, olisi luullut epäilysten heräävän kun sytytyshetki jakopään laitossa muuttuu 10 astetta?
Kyllähän auton hiukan huomaa piristyneen, kun jako on nyt oikea. Imuäänet kiihdyttäessä hiljentyivät huomattavasti.

Jakohihna oli yhden hampaan väärin myös öp&tp -akselilta, mistä johtuen 4000 kierroksen kohdalla oli tärinä, mitä tosin sitäkään en niin vakavaksi noteerannut, että olisin osannut epäillä.

Ennestään ei ollut kokemusta, että mitenkä 4g63 16v kuuluu käydä ja miltä kuulostaa.
 
Vs: 4G63,kuinka paljon ennen tuhoa jako pielessä?

..3 hammasta oli tämä tapaus kampuralta pielessä,mutta IHME kyllä ei ollut vaurioo aiheuttanut.

Ja TP-hihnakin oli aivan löysällä.

Se on jännä miten paljon näitä "japsijakopäitä" on näinkin väärin tehty..
 
Vs: 4G63,kuinka paljon ennen tuhoa jako pielessä?

korsma sanoi
En vastausta otsikon kysymykseen tiedä, mutta se tuli huomattua
Osittain itsellä/edellisellä omistajalla 90tkm pakonokka hampaan aikasella 4G63 vaparissa :D Vain nyt, kun on itse korjannut ongelman niin huomaa miten käytös on muuttunut.
 
Takaisin
Ylös Bottom