4G63 Lancer -07 pa-suodattimen vaihtoväli ja virittäminen

M

Mistah

Guest
Tervehdys!

Hommasin itelle keväällä -07 farkku Lancerin 2.0 (4G63) kun päätin toisesta japanilaisesta merkistä vaihtaa poies ja kokeilla jotain uutta niin tuli pari askaruttavaa kysymystä mieleen.

Ruukataanko näihin vaihdella kuinka usein pa-suodattimia?
Ihan vain senkin takia kun oma kulutus pyörii päälle 10l/100km oli sitten maantie,kaupunki tai yhdistettyä ajoa niin suurta muutosta ei kulutuksessa ole suuntaan eikä toiseen. Kesällä tuli tehtyä rapia 1000km reissu Etelä-Suomessa ja oli kaasujalka kuinka hellä tahansa niin ei auttanut kulutukseen.

Toisena että miten tällaseen passaa "viri viri" palikat esim 4G63T koneesta tai muusta moottorimallista?

Suunnitelmat projektista lähtisi paremmin elämään jos saisi varmuutta kun mitä koittanut ite tonkia tietoja niin en ole paljoa löytänyt (Täältäkin koitin noista 4G63 koneista lukia löyty toki mitä mallimerkinnät tarkottaa vaan kun tämäkin kone malli taitaa olla peruja jo kohtuu kaukaa että suurin osa keskusteluista taitaa liittyä ihan muihin mitsu malleihin?
Että jos täältä löytyisi asiantuntija kaartia kertomaan paremmin niin kiitän ja kumarran jo etukäteen.
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Vs: 4G63 Lancer -07

Mistah sanoi
Tervehdys!

Hommasin itelle keväällä -07 farkku Lancerin 2.0 (4G63) kun päätin toisesta japanilaisesta merkistä vaihtaa poies ja kokeilla jotain uutta niin tuli pari askaruttavaa kysymystä mieleen.

Ruukataanko näihin vaihdella kuinka usein pa-suodattimia?

Suodattimet muistaakseni tankin sisäiset ja vaihtoväli olisi 150tkm. Polttoainekulutuksesi kuullostaa normaalilta, ei ole ihan pieniruokaisin.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: 4G63 Lancer -07

Vähän rikkaallahan nuo käyvät tehtaalta ja tuo kulutus on aika normaali kuten webtrap sanoi.
Kone kestää isältä pojalle jos vaan huollot tehdään kuten kuuluu ja asianmukaisia osia käyttäen.
Vaparin virittäminen ei ole kovin halpaa puuhaa. 4G63 on suunniteltu alunperin 70-luvulla ja siitä on vuosien mittaan tullut useita variaatioita. Tuosta sinun koneestasi voisi saada hieman tehokkaamman ja taloudellisemman jos siitä disabloisi EGR:n ja muuttaisi sen bi- tai flexfueliksi.
 
M

Mistah

Guest
Vs: 4G63 Lancer -07

Joo tuli tosiaan tuo rikkaalla käyminen huomattua kun alkukesästä vaihtelin tulpat niin oli vähän vaaleampi sävy kärjissä. Hyvin kattavasti oli edellisen omistajan toimesta isommatkin huollot tehty jos huoltokirjaan on uskominen. Pitää varmaan tuo pa-suodatin kuitenkin tarkistaa kun siitä ei ole mitään mainintaa.
Tulikin tuossa illan päälle sähkövikaa esille kun ei ilmaläpät vaihda suuntaa jaloille taikka tuulilasiin.
Mutta ei kai tähän vielä egr:rää ole sotkettu mukaan kun on tosiaan tuota 03-07 mallia?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: 4G63 Lancer -07 pa-suodattimen vaihtoväli ja virittäminen

Kyllä tossa on jo EGR. Kuva siitä liitteenä.

Olisitko ystävällinen ja tutustuisit tähän? Muokkasin aloitusviestin otsikkoa kuvaavammaksi.
Tuosta puhaltimen läpistä voisi tehdä uuden keskustelun.
 

Liitetiedostot

  • EGR.JPG
    EGR.JPG
    12.3 KB · Lukukerrat 181
Ylös Bottom