4G63:n sytkän säätö

G

GSR-79

Guest
Moi.

Voisiko joku neuvoa mulle kohta kohdalta miten saan säädettyä sytkän kohdalle kun virranjakaja on ollut kokonaan irti tai heittää linkkiä ohjeisiin? Konetta on pyöritetty virranjakajan ollessa irti joten nyt on 'hiukan' hakusessa tuo ajoitus.

Koneena 4G63 8V tuplilla.

Kiitoksia etukäteen!
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: 4G63:n sytkän säätö

Kun ei nyt kukaan olevinaan tiedä paremmin, niin laitetaan nyt tähän "hakuammunta"... Eli kun säätö on keskellä, tulisi pyörijän pään olla ykköspytyn kohdalla virranjakajan kannessa kun moottori on sylinterin 1 yläkuolokohdassa. Oliko tarpeeksi sekavasti sanottu :D kuitenkin, tämä on lähtökohta, varsinainen kohta on joko juuri se tai hampaan verran aikaisempaan päin. Säädön ollessa keskikohdassa, lähtee vain yhdessä kohdassa käyntiin.

Jos jollakin on parempia ohjeita, neuvokaa minuakin, noin sain kuitenkin auton itse käyntiin...
 

GSR

Galant EA farkku V6 2.5 24V -97
Liittynyt
20 Heinäkuu 2005
Sijainti
Kokemäki
Vs: 4G63:n sytkän säätö

nostokurki sanoi
Kun ei nyt kukaan olevinaan tiedä paremmin, niin laitetaan nyt tähän "hakuammunta"... Eli kun säätö on keskellä, tulisi pyörijän pään olla ykköspytyn kohdalla virranjakajan kannessa kun moottori on sylinterin 1 yläkuolokohdassa. Oliko tarpeeksi sekavasti sanottu :D kuitenkin, tämä on lähtökohta, varsinainen kohta on joko juuri se tai hampaan verran aikaisempaan päin. Säädön ollessa keskikohdassa, lähtee vain yhdessä kohdassa käyntiin.

Jos jollakin on parempia ohjeita, neuvokaa minuakin, noin sain kuitenkin auton itse käyntiin...

Ajoitusmerkit laturin hihnapyörästä kohdilleen ja venttiilikoppa auki. 1. sylinterissä on sytytyshetki kun keinuvivut "saksaa" 4. sylinterissä. Eli pakoventtiili on juuri sulkeutunut ja imuventtiili aukeamassa. Ja muuten homma hoituu edellämainitulla tavalla.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: 4G63:n sytkän säätö

GSR sanoi
Ajoitusmerkit laturin hihnapyörästä kohdilleen ja venttiilikoppa auki. 1. sylinterissä on sytytyshetki kun keinuvivut "saksaa" 4. sylinterissä. Eli pakoventtiili on juuri sulkeutunut ja imuventtiili aukeamassa. Ja muuten homma hoituu edellämainitulla tavalla.

eihän se nyt noin voi mennä, mitä se kipinä auttaa siellä pytyssä kun vasta on vanhat kaasut saatu pois? Eikös molempien venttiileiden pidä olla kiinni, ehdottamassasi asennossahan sytytys tapahtuu nokka-akselin ollessa 180° pielessä...
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: 4G63:n sytkän säätö

No jos koneessa on venttiilinvälykset kohdallaan niin helpointa on ehkä sitten kokeilla milloin ykköspytyn molemmissa keinuissa
tuntuu välys,silloin se on varmasti nimenomaan puristustahdin yläkuolokohdassa,ja silloin kun katsoo kaikki merkit kohdalleen ja
tyrkkää jakajan paikalleen niin että pyörijä osoittaa ykköseen,niin hyvä tulee...!? :) Tietysti pitää ottaa huomioon se että jakaja
kiertyy pikkasen eri kohtaan paikalleen laittaessa,ja että nimenomaan se lopputulos on kohdallaan eikä "aloitusasento"... :)
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: 4G63:n sytkän säätö

..ja siinä jakajan hammaspyörässä pitäisi olla "täplä",samoin kuin jakajan rungossakin->näiden täsmätessä "sulavasti" laittaa sisään,ja toivoa että meni oikein..

Nim.itse ensimmäistä kertaa kokeillessa meni muutaman kerran uusiksi..
 
G

GSR-79

Guest
Vs: 4G63:n sytkän säätö

Kiitoksia! Vielä kysyisin täsmennystä ajoitusmerkeistä laturin hihnapyörästä, eli miten tiedän, että ne on kohdallaan? Onko jotain muita merkkejä mitkä pitäisi olla kohdallaan (muuta kuin tuo jakajan hammaspyörän täplä)?
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: 4G63:n sytkän säätö

Kampiakselin hihnapyörässä on lovi ja lohkossa vastaavasti lukemat "10-5-0-5-10" tai jotain vastaavaa... Nolla on siis yläkuolokohta ja muut lukemat asteluvut ennen ja jälkeen yläkuolokohdan.
 
G

GSR-79

Guest
Vs: 4G63:n sytkän säätö

nostokurki sanoi
Kampiakselin hihnapyörässä on lovi ja lohkossa vastaavasti lukemat "10-5-0-5-10" tai jotain vastaavaa... Nolla on siis yläkuolokohta ja muut lukemat asteluvut ennen ja jälkeen yläkuolokohdan.

Millä olisi hyvä lähteä liikkeelle? 5 astetta ennakkoon?
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: 4G63:n sytkän säätö

GSR-79 sanoi
Millä olisi hyvä lähteä liikkeelle? 5 astetta ennakkoon?

Manuaali kertoisi 4G52 moottorille (ei GS) 5 astetta perusennakkoa ja GS-versiolle 13 astetta, eli eiköhän se viidellä lähde jo tulille jos on lähteäkseen...
 
Ylös Bottom