4g63 tasapainoakselin poisto

x-rene

New Member
Liittynyt
16 Lokakuu 2014
Vanhan kopan lanceriin a72 -76 1200cc olen vaihtamassa tekniikkaa 83 galantista (2.0l 4g63 + 5v. aski) ja ajattelin koneeseen vaihtaa remmit ja stefat kampuralle ennen paikalleen laittamista. Samala olisi tarkoitus eliminoida tasapainoakseli. Pyörittääkö sama remmi öljypumppua ja tp.akselia? Eli täytyykö akseli katkaista ö.pumpun rattaan jälkeen vai millainen toimenpide. Konetta en sen kummemmin ole purkanut kun aamulla otin pois ja työt haittaavat harrastusata iltaisin. Pitääkö ö.pohja tai jakopään lohkon palasta irroittaa muutoksen tehdessä. Uusi merkki/tekniikka itelle, joten tyhmiä kysymyksiä riittää varmasti jatkossakin tämän tekniikan vaihdon yhteydessä.. ???
 

Hs

Member
Liittynyt
30 Elokuu 2006
Vs: 4g63 tasapainoakselin poisto

siinähän on vissiinki 2 tp akselia. korjatkaa jos olen vääräsä
https://www.youtube.com/watch?v=LR-1adDayQY tossa jotain videoo
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: 4g63 tasapainoakselin poisto

Pasanen sanoi
itse olen aina vain jättänyt hihnan pois en mitään muuta ja hyvin on toiminu :)

Tästä taitaa olla pelkästään kaikki haitat, mutta nolla hyötyä?
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: 4g63 tasapainoakselin poisto

MakeM sanoi
Tästä taitaa olla pelkästään kaikki haitat, mutta nolla hyötyä?
Nähnyt monia koneita mitkä tuntuu käyvän ok eikä ajolleen huomaa mitään vaikka tp-remmi puuttuu, mutta sitten taas niitäkin mitkä täristää.
 

x-rene

New Member
Liittynyt
16 Lokakuu 2014
Vs: 4g63 tasapainoakselin poisto

Jos pikkuremmin ottaa pois, eikö öljypumppukin lakkaa pyörimästä(samalla akselolla pumpun voiman otto). Ja kun toinen remmi pois, jää silti jakopään remmi pyörittämään toista akselia. Tuntuis että kun toinen vaan pyörii, kylä täristää.
Edelleenkin kaikki vaan tuumailua, siltä pohjalta kun jakoremmin vaihdoin mottorin vaihdon yhteydessä. Savut uudella koneella otettu.. :)
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: 4g63 tasapainoakselin poisto

Pikkuremmi pyörittää vain tp akselia, iso remmi tp akselia ja öljypumppua.
 
Ylös Bottom