M
Maxpain
Guest
Pitäis alkaa 4G92 konetta piristeleen.
Virityksen taso saisi olla semmoinen, että pakokaasutestit menisivät lävitse pienellä työllä.
Koneen ilmanotto
Koneen hengittävyyttä parannettaisiin repimällä "resonaattori" putki joka lähtee ilmanputsarikotelosta etupuskurin sivulle ja putken suu palaa akun/ilmanputsarin taakse siitä mistä se on lähtenytkin. Sen tilalle tulisi etupuskurin alta ilmaa ottava putki jonka toinen pää vietäisiin vapaavirtaussuodattimen lähelle.
MASsiin tehdään laippa/sovite jolla vapaavirtaussuodatin kiinnitetään siihen.
vapaavirtaussuodatin ja ilmanottoputki koteloidaan sivuilta lasikuitulevyllä ja päältä konepellillä.
Entä voiko tuohon evo maskiin tehdä suppilon sinne yhden aukon taakse ja sitten laittaa se putken pää siihen kiinni. Onko nousevasta ilmanpaineesta haittaa ? tjsp
Imusarja
Ei mitään tietoa. kiillotusta ja liitoksien sovittelua ??? ;D
Kansi
Kireempää nokka-akselia otettaisiin JUNin mallistosta.
Mukaan nokan kanssa tarvittaisiin:
- jouset
- säädettävä nokkapyörä
http://www.junauto.co.jp/products/cylinderhead-part/camshaft/high-camshaft-mitsubishi.html?en#4G92
Eikös Rampe oo säätänyt nokkia etc tähän koneeseen. Voitko Rampe kertoa lisää ?
Pakosarja
Peltisarja tehdään itse ja uuden nokan "mitoilla".
Lisää täällä:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/YaBB.pl?board=12;action=display;num=1042235948
http://acid.tracid.org/~peltisatsi/pakoputki.htm
CAT poistetaan ja tilalle jätetään väliputki.
Loppu pakoputkesta vedetään 2" rosteri putkesta ja simonssin vaimentimista.
ECU
Vapareissa ei varmaan tehoo saada vakio kamoilla mut mitens on kun vaihdetaan nokkaa ja tehdään muuten hengittäväksi?
Muut laitteet
Eipä tässä muuta tuu mieleen. Seosmittarin vois tehdä.
Mitäs lisäilisitte näihin kohtiin? En ole mikään automekaanikko jotem asiavirheitä varmasti löytyy. Korjataan niitä sitten.
Virityksen taso saisi olla semmoinen, että pakokaasutestit menisivät lävitse pienellä työllä.
Koneen ilmanotto
Koneen hengittävyyttä parannettaisiin repimällä "resonaattori" putki joka lähtee ilmanputsarikotelosta etupuskurin sivulle ja putken suu palaa akun/ilmanputsarin taakse siitä mistä se on lähtenytkin. Sen tilalle tulisi etupuskurin alta ilmaa ottava putki jonka toinen pää vietäisiin vapaavirtaussuodattimen lähelle.
MASsiin tehdään laippa/sovite jolla vapaavirtaussuodatin kiinnitetään siihen.

vapaavirtaussuodatin ja ilmanottoputki koteloidaan sivuilta lasikuitulevyllä ja päältä konepellillä.
Entä voiko tuohon evo maskiin tehdä suppilon sinne yhden aukon taakse ja sitten laittaa se putken pää siihen kiinni. Onko nousevasta ilmanpaineesta haittaa ? tjsp

Imusarja
Ei mitään tietoa. kiillotusta ja liitoksien sovittelua ??? ;D
Kansi
Kireempää nokka-akselia otettaisiin JUNin mallistosta.
Mukaan nokan kanssa tarvittaisiin:
- jouset
- säädettävä nokkapyörä
http://www.junauto.co.jp/products/cylinderhead-part/camshaft/high-camshaft-mitsubishi.html?en#4G92
Eikös Rampe oo säätänyt nokkia etc tähän koneeseen. Voitko Rampe kertoa lisää ?
Pakosarja
Peltisarja tehdään itse ja uuden nokan "mitoilla".
Lisää täällä:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/YaBB.pl?board=12;action=display;num=1042235948
http://acid.tracid.org/~peltisatsi/pakoputki.htm
CAT poistetaan ja tilalle jätetään väliputki.
Loppu pakoputkesta vedetään 2" rosteri putkesta ja simonssin vaimentimista.
ECU
Vapareissa ei varmaan tehoo saada vakio kamoilla mut mitens on kun vaihdetaan nokkaa ja tehdään muuten hengittäväksi?
Muut laitteet
Eipä tässä muuta tuu mieleen. Seosmittarin vois tehdä.
Mitäs lisäilisitte näihin kohtiin? En ole mikään automekaanikko jotem asiavirheitä varmasti löytyy. Korjataan niitä sitten.