4G93 jakopää öljyssä.

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Nyt aloin tekemää jakopäätä tähän -95 gti lanecriin, niin jakopäässä on kivasti öljyä ollut jo pidempään. (Eipähän ruostunu hammaspyörät okto murskeesta...)

Niiin tuli mieleen purkaessa, et ruukasiko tässä koneessa kannentiivisteen välistä vuotaa öljyä jakohinalle, et pitäskö kannentiivistekkin nyt vaihtaa?

Vai ruukasikose vuotaa vaidelaatikon päästä vai oliko joku muu moottorimalli mikä mielessä pyörii...

Stefat olin aikonut vaihtaa vesipumpun kanssa.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Voisit kokeilla pestä öljyt pois ja käyttää autoa vaikka tyhjäkäynnillä ilman suojamuoveja jos näkisi missä se vuoto on.
 

Febiz

Active Member
Club Member
Liittynyt
1 Toukokuu 2005
Sijainti
Lahti
Se perinteinen kannentiivisteen vuotopaikka on laatikon puoleisesta etukulmasta ulos ja näkyisi kyllä hyvin.
Sulla vois vuotaa nokka-akselin stefa ja se olisikin helpoin vaihtaa.
Tai kampiakselin, mutta huomaat varmaan onko öljy tullut ylhäältä vai alhaalta ja meinasitkin vissiin vaihtaa senkin.
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Ok. Vaihdoin nokka-akseleiden stefat ja kampiakselin sefan. Nyt 300km ajettuna ei näy öljyä hihnassa eikä kopassa.

Samalla huomasin, että tiputti jäähdytin nestettä termostaatti kotelo hässäkän takaa. Siinä putkenliitoksessa olevasta o- renkaasta oli pala poissa. n. 30/35mm rinkula.

Eikä tavallinen o- rengas kuulemma kestä jääh.nestettä, eikä saanut silikoni yms. rengasta nopeasti, niin piti alkuperänen osa siihen tiluuttaa.

Eiköhän se seuraavaan rem-, huoltoon asti taas kestä.
 
Ylös Bottom