4G93 Lancer GTI, päästö ongelmaa.

Gtimadafaka

Member
Club Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2021
Liitteenä tosiaan päästömittaukse tulokset.. Eli O2-pitosuus ylittyy joutukäynnil ja kierroksilla.

Putki paikkailtu, ei vuoda enään.. Mutta ei putken korjauksella tuo oikee muuttunu mihinkään suuntaan.

Onko ehdotuksia mistä lähtis vikaa ettiin? Auto muutenkin ehkä vähän tehottoman oloinen? :rolleyes:

-Välillä lähtee huonosti käymään ja kun lähtee nii kauhee bensankäry (yleensä lämpimänä).

-pakokaasu muutenkin haisee suht tunkkaselle/bensaselle

-Moottorin vikavaloa sytyttelee välillä, sammuu itsekseen aina jossain vaiheessa? :unsure: Koodeja en oo lukenu, mut pitäis melkeen tommonen lukija väsäillä et näkis mitä vilkuttaa.

Lähiaikoina tehtyä:
-putki kokonaan uus etulaipasta, peräpönttöö
-tulpat vaihdettu
-lambda vaihdettu, denso
-ilmanputsari
-benssuod
-öljyt+suod

-jakopää tehty(?) edellisen omistajan toimesta, noin 10tkm sitten..ilmeisesti ihan liikkeessä teetetty kumminkin!

Voiko väärin asetettu jako aiheuttaa kyseisiä ongelmia? Kone käy kyllä tasaisesti, ilman ylimääräsiä tärinöitä jne..
 

Liitetiedostot

  • 16258439312054727370711630029001.jpg
    16258439312054727370711630029001.jpg
    154.9 KB · Lukukerrat 109
Viimeksi muokattu

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Ja kyllä siellä varmaan joku vuotokin vielä jossain on kun sen verta korkeella noi happi arvot, Vai onko Sulla joku 3" putkisto siinä?
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Ja Joo, Jos jako väärin niin venttiilit aukee ja sulkeutuu väärään aikaan mutta käy huonosti ja todennäköisesti myös paukkuu ja poksuu pakoputkesta ja imusarjasta
 

Gtimadafaka

Member
Club Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2021
Joo, kiitoksia.. Pitää tolla maffilla lähtee kokeileen.

Ei oo 3tuuman :ROFLMAO: saatanan ohkasta putkee on, vähän turhankin.. Hyvin voi olla et jostain valskaa vielä, pitää sekin nyt vielä syynätä läpi.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
tarkista kans kaikki alipaine letkut ettei poikki/halkeemia ja putsaa kaasuläppä kotelo samalla, ja tarkista imuputki ettei reikiä/halkeemia, tulpanjohtojen kunto.

Helppoja fixejä nii ei kannata jättää tarkistamatta, aloita nuilla nyt niin katsotaan sitten eteenpäin, epäilen että maffista johtuu suurimmaksi osaksi.

ps. Tässähän on jo obd pistoke niin helvemmallakin obd skannerilla näkee maf arvot, tarkasta ennenkuin vaihdat että on raja-arvoissa, jos on tai hyvin lähellä niin älä koske maffiin
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Tuo ollut itellä ja sillä kaikki Perus koodit saanu luettua ja jonkun verran live dataa, mutta tuossa hinnasta ylöspäin aina parempi, alaspäin ei kannata edes vaivautua
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Jako pielessä. Eikä pääse tolla lukijalla kiinni, näissä vanhoissa ei ole mitään oikeaa protokollaa käytössä vielä. Ovat ns obd1 versioita, siellä on 12 pinninen liitin normaalin obd liittimen sijasta.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Jakokin on kyllä helppo tarkastaa joten kantsii sekin tehdä, ja Joo unohin mainita tuon pinnin maadotuksen
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Jos nyt antas hänen nää tarkastaa eka että kunnossa niin katsotaan sitten koodinlukuja, forkalla kyllä aivan riittävästi tietoa tästä kun tarpeeks penkoo, muistan itsekkin vuosia sitten kysyneeni asiasta
 

Gtimadafaka

Member
Club Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2021
Eikös tuo ole obd2? :unsure:
 

Liitetiedostot

  • IMG_20210713_161008.jpg
    IMG_20210713_161008.jpg
    132.9 KB · Lukukerrat 106
  • IMG_20210713_160915.jpg
    IMG_20210713_160915.jpg
    124.5 KB · Lukukerrat 96

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
-95 ja taaksepäin OBD-I
-96 ja eteenpäin OBD-II

Tuo kyllä taitaa olla OBD-I
Samannäköisiä pistokkeet mutta lukee dataa erinlailla
Joko tarkistit jaon, maffin, vuodot?

Ja itellä -95 Talon ja koitin halppis scannerilla niin näyttää kyllä perus live dataa, maffi mukaanlukien
Voi toki olla autokohtaistakin, kai..
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Ostin täältä toisen maffin tohon, koitan sillä tänään. Jakoo ja putkee en oo vielä kerenny katteleen

Ton maffin mikä siel nyt on kii putsailin tossa joku aika sit, oli suht paskanen mut ei ainakaan omasta mielestä vaikuttanu mitenkään noihin ongelmiin.

Putsaamisee käytin tätä: https://m.motonet.fi/fi/tuote/606082/CRC-Air-Sensor-Clean-PRO-250-ml
itekki koittanu puhistella lancereista maffeja ja se jonku 1000km on toiminu ja sit taas alkanu käymään huonosti, vaihtamalla alkanut vasta toimimaan, ja vaihdon jälkeen pitäny ajaa joku pikku lenkki että auto "tottuu" uuteen osaan kun käynyt jonkun aikaa väärillä seoksilla, putsaa se kaasuläppä kanssa ja unohin mainita että näissähän oli aivan paska tyhjäkäynti moottori ja kaasuläppä alko vuotamaan helposti, melkeen käyt ostaa uuen tiivisteen kaasuläppälle, putsaat kaasuläpän ja anturit, ja tyhjäkäynti moottori kantsii vaihtaa, mulla ei riitä sormet kuinka monta kertaa vaihoin oman mutta itellä oli onneks 9 varaosa autoo pihalla :D
 

Gtimadafaka

Member
Club Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2021
Ei varmaa tyhjäkäynti moottoreita saa uutena enää? Mistä tommose tiivistee sais tohon kaasuläpälle? Tuntuu et tän konee osat on vähä kiven alla.. :unsure:
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Rockautosta katsoisin, ja kantsii kysyy timanttitiskiltä tyhjäkäynti moottoria, toki varmista että toimii eka ja kaasuläpän putsaat iha ensiks, ja toi on iha paper I tiiviste että sen saa kyllä vaikka ote tehtyä mutt kyllä noihin vielä saa tiivistesarjoja, muistaakseni sama kaasuläppä ja tyhjäkäynti moottoria kuin 4g92 mikä on 1.6 sohc versio
 
Ylös Bottom