6-bolt 4g63T vetää huonosti

Ilotalo

Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Eli toi johtotähti aiheuttaa harmaita hiuksia.

Eli ongelma on se, että nelosella täyskaasulla alakierroksilla rökii ja vetää huonosti. Sitten kun päästään 4000rpm kohdille niin sutasee ja naukuu nätisti. Mikäköhän voisi olla vialla.

Eli moottoriboksina on mega. Pitänee vielä sen säädöt tehdä uusiksi ja muuta semmosta, mutta jos jollekin tulee jotain mikä tällästä aiheuttaa niin kertokaa ihmeessä.
 
Vs: 6-bolt 4g63T vetää huonosti

Itse itselleni vastaten.

1-3 Kipinä on heikko. Tästä voisi johtua tuo heikko veto. Syytä en vielä ehtinyt selvittämään, mutta epäilen squirtin sytkänohjausta. Toivottavasti huomenna olen jo viisaampi.
 
Vs: 6-bolt 4g63T vetää huonosti

Vika alkaa hahmottumaan. Nyt vaan, kun tietäisi miksi.

Eli sytkälampulla, kun kattelee noita eri tulppien kipinöitä. 4, 2 välkkyy tasasesti ja 1, 3 välkkyy sillontällön. Eli miksi saman puolan toinen on ok ja toinen huono?
 
Vs: 6-bolt 4g63T vetää huonosti

Ilotalo sanoi
Vika alkaa hahmottumaan. Nyt vaan, kun tietäisi miksi.

Eli sytkälampulla, kun kattelee noita eri tulppien kipinöitä. 4, 2 välkkyy tasasesti ja 1, 3 välkkyy sillontällön. Eli miksi saman puolan toinen on ok ja toinen huono?

Veikkailua, mutta: mitenkäs dwell time? Jossei se kerkiä latautua kunnolla. [/mutuilu]
 
Vs: 6-bolt 4g63T vetää huonosti

DaJackal sanoi
Veikkailua, mutta: mitenkäs dwell time? Jossei se kerkiä latautua kunnolla. [/mutuilu]

Sitä on ruuvattu 8ms - 2ms väliltä. peruaika on 5.4ms, joka on napattu evo8:n boksin 14V kohdalta dwell korjaus taulukosta.

Toista puolaakin kokeilin. Toista trankkua pitää vielä kokeilla.
 
Vs: 6-bolt 4g63T vetää huonosti

Nyt on testattu toisella transistor unitillakin. Ei mitään vaikutusta. Testasin myös vanhemmilla säädöillä eikä niistäkään mitään apua.

Voisikohan vika olla tulpissa? Minkäslaiset tulpat tälläseen pitäs laittaa?
 
Vs: 6-bolt 4g63T vetää huonosti

Ilotalo sanoi
Nyt on testattu toisella transistor unitillakin. Ei mitään vaikutusta. Testasin myös vanhemmilla säädöillä eikä niistäkään mitään apua.

Voisikohan vika olla tulpissa? Minkäslaiset tulpat tälläseen pitäs laittaa?

BPR7EIX toimii ainakin mulla erittäin hyvin :peukku
 
Vs: 6-bolt 4g63T vetää huonosti

Mites tuo pakoputki homma. Eli voiko tällästä aiheutua, jos ei virtaa kunnolla? Ihmeellistä et lähtee sit 4000rpm jälkeen tosi hyvin.
 
Vs: 6-bolt 4g63T vetää huonosti

Ilotalo sanoi
Mites tuo pakoputki homma. Eli voiko tällästä aiheutua, jos ei virtaa kunnolla? Ihmeellistä et lähtee sit 4000rpm jälkeen tosi hyvin.

epäilis että joku 5" putki vois tehäkin sen ettei toimi alakieroksilla mutta eikös sulla ollu ihan inhimillinen putki?
 
Vs: 6-bolt 4g63T vetää huonosti

Mr mmc sanoi
BPR7EIX toimii ainakin mulla erittäin hyvin :peukku

Täällä kans toiminu kyseiset tulpat hienosti, kato samal ku vaihat ettei siel tulppakaivossa oo kosteutta
 
Vs: 6-bolt 4g63T vetää huonosti

'Kyselisin tän homman perään kun itse painiskelen samantyylisen vian kanssa niin aattelin kysästä jotta saitko jo itelles selvyyden mistä toi johtui??
Ettei kaikkien tarvitsisi mennä perse edellä puuhun......
 
Vs: 6-bolt 4g63T vetää huonosti

hapis sanoi
'Kyselisin tän homman perään kun itse painiskelen samantyylisen vian kanssa niin aattelin kysästä jotta saitko jo itelles selvyyden mistä toi johtui??
Ettei kaikkien tarvitsisi mennä p*rse edellä puuhun......

Vaihdoin megasquirtin evo8:n ecuun. Sillä ratkes toi pätkimisongelma. Eli squirtin koodissa, joku bugi.
 
Takaisin
Ylös Bottom