Vs: 6-bolt vs 7-bolt kampiakseli
jkedino sanoi
Kiitokset vinkeistä. Tuota vauhtipyöräasiaa en vielä ole edes miettinyt. Onkos tuo 7-bolt kampiakseli jotenkin parempi? Eikös noissa ole sitä crankwalkkia? Entäpäs lancer 1.8 gti akseli, siinähän 89 mm isku (vs 2.0 88mm isku) mutta onko kk kaula myös mallia leveä, ja kestävyysongelmaa tms havaittu?
Eli onko niin, että gti dynamicin omat leveäkaulaiset veivit on huonommat kuin evon paljon hintelämmät veivit? Ilmeisesti materiaali on sitten toinen. Onkos taas vr4 (88-92) veivit sitten eri kuin dynamicissä? Vr4:ssa kuitenkin tehoa lähemmäs 300 hp.
Ongelma on siis alkupään 7bolt kampiakselin päittäis laakeroinnissa, en tiedä tuleeko mulle sitä ongelmaa kun on gtin (6pulttisen) laakerointi joka on vahvempi
Kuin evo4 asti olevat "heikommat" evo5 on taas paremmat päittäis laakeroinnit.
Gti vakio veivit ovat heikot, ovat samat kuin kaikissa muissakin vapari koneissa, materiaali heikkoa.
Vr4 kanget on eri materiaalia ja tuo 300 hv on mun uskoakseni ihan riski rajassa. Evon kanget on vahvemmat ja ne kyllä kestää
Sinne 350-400hv tehoihin mutta kuten mainitsin turvallisista, 200hv gtin vakiot, 250-260 vr4 vakiot, evon vakiot 300-350hv väliin.
Omasta olisi tarkoitus yrittää saada se 350hv ulos...