-85 Galantin vaihteiston toiminta

Mitsupitsi

Member
Liittynyt
16 Kesäkuu 2021
Sijainti
Oulu
Asia, joka on vaivannut mieltä jo yli 30 vuotta... MIkähän mun -851.8 TD etuveto galanttiin oikeasti tuli joskus 90 luvun taitteessa hiihtolomalla kun Kolarista Ylläkselle kääntyessä hävisi kaikki vaihteet? Kytkin toimi mutta mikään vaihde ei mennyt silmään. Keppi siis liikkui normisti, mutta mitään ei tapahtunut kytkimen noston jälkeen. Siinä kolikkopuhelimella erästä vanhaa autokorjaajaa konsultoidessa pyysi hän tökkäämään jotain alipaineletkuja tai jotain semmoista eri paikkoihin siellä vaihteiston tuntumassa. Sitten sillä pääsi taas ajamaan mutta viitosvaihdetta ei ollut enää ollenkaan ja muutenkin välitykset tuntuivat normaalia pitemmiltä.
Oliko tuon ikäisissä galanteissa jotenkin alipaineavusteisesti toimivia vaihteita vai mitä siinä oikein tapahtui? Täällä varmaan joku osaa sanoa tähän ei niin päivän polttamaan ongelmaan :)

Seuraavana Wappuaattona sitten vaihdoin tilalle käytetyn laatikon, joka sitten toimi sen ajan mitä auto mulla oli.

Edit: meni näköjään entisten aikojen tunnekuohuissa viesti väärään kategoriaankin
 
Viimeksi muokattu

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Joissain noissa E1x-Galantien malleissa ja vuosimalleissa oli viitosvaihteen kytkentä alipaineella toimiva mutta tuosta dieselmallista en osaa sanoa oliko siinä sitten mitä kaikkea alipaineella toimivaa vaihteiden siirrossa... Varmaan ainakin jotain jos kerran tuollaista tapahtui...
 
Ylös Bottom