86 turbogalantin koneen kesto ja viritys

T

Tuomas

Guest
Jos aiheesta on jo keskustelua niin pyydän anteeksi,mutta ainakaan pikaisella haulla en löytänyt.

Elikkäs aiheeseen:
Autona on 86 mallinen 300 000km ajettu turbo galantti.Kone tuntuu ihan toimivalta ja tehot olevan tallessa,mutta olisi kiva tietää että mitä näillä on ajettu yleensä,ja alkaako tämä 300 olemaan jo liikaa koneelle?

TOinen kysymys koskee viritystä,lähinnä ahtopaineiden nosto on ollut mielessä,eli miten onnistuu,ja vaatiiko samalla jotain muita toimenpiteitä..tietenkin myös olisi kiva tietää että vaikuttaako tällainen pieni nosto koneen kestoon..¨

Kiitos vastauksista
 
Kone itsessään on aika kestävä. Kansia on mennyt halki jonkun verran ja turbo vaatii tietysti huollon silloin tällöin. Autossasi turbo on varmasti huollettu jo ainakin kerran noilla kilometreillä vaikka lieneekin vesijäähdytetty malli.

Ahtopainetta nostettaessa välijäähdyttimen lisääminen olisi paikallaan (ellei noissa sitten jo ollut?), mutta kyllä vastaavalla koneella esim. 0.8 bar paineilla on moni ajellut ilman välijäähdytintä. Tarkkana saa tietysti olla ettei detonaatio iske ja särje konetta pahemman kerran.

Ahtopaineen nosto alentaa kestävyyttä aina jos lisääntynyttä ahtopainetta myös käytetään. Eri asia sitten kuinka paljon ja onko tällä käytännön merkitystä.
 
Takaisin
Ylös Bottom