89 Galant kuvia

Teemu_Laakso

Huonot hanskat, työtähylkivää nahkaa...
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Mäntsälä
Laitoin nettiin aika läjän kuvia. Ovat aika isoja (600-800kb)

Siellä on minun vanha Galanttini jonka myin lokakuussa 2002. Ei ois varmaan kannattanu myydä.... oli niin nätti ja kiva ja hyvässä kunnossa. Melkeen harmittaa kun jälkeenpäin kattelee....

Ja ajatelkaa, autolla on ajettu tuossa 300tkm

Linkki: http://frendit.homeip.net/teemu/89Galant/

Ja kuvia konerempasta ja pari kuvaa ekan Galanttini (1.8glx) poppivehkeistä:

Linkki: http://frendit.homeip.net/teemu/koneremppa/

Kaikkea on tullut väsäiltyä...
 
Olisko mitenkään mahdollista, että koodaat noi uudestaan, vähän pienemmiksi tiedostoiksi?

Meinaan kestää ladata modeemilla tuntitolkulla...
 
No nyt ne kuvat on suurinpiirtein 30-40kb/kpl. Pitäis saada modeemillakin.

Auto on nykyään jossain Hanko - Riihimäki seudulla. Jos joku näkee niin pyytäkää kerhoon mukaan!
 
Joo onhan se komee peli ;D
Ei oo kyllä täällä etelässä ;D näkyny ainakaan!
Eli voinee tarkistaa tota akseli sen verran että Lohja-Riihimäki nurkilla ;)
 
Tosi kaunottaresta luovuit. :p
Eikä oo kyl eteen tullut tollasta riksussakaan vielä ainakaan.
Eipä täs tarvi si muuta kun lähtee tuunailee omaa jos sen saa kert noin nätiksi. ;D
ei ole enää vapaa-ajan ongelmia. jos rahat riittää. :D
 
No ei toi ulkonäkö paljoo maksanu ku itse teki. Noi korinväriset listat, peilit, ovenkahvat ja etupuskuri yhteensä ehkä 100euroo,
Takapuskuri oli kalliimpi. 500euroo mitsulta mut se meni vakuutuksen piikkiin kun pitsakuski ajoi perään.

Muuten tuli kyllä maksamaan....
Koneremppa +viilailu 1000euroo
Isommat suuttimet, 2.5 tuumanen putkisto, alusta....

Lista on loputon ja koko auto meni myyntiin 5000eurolla. Ei varmaan kannattanu mutta koskapas autoharrastus oliskaan taloudellisesti kannattavaa!
 
Ihan siisti peli...

Mitä maalia käytit, kun maalasit etupuskurin ja kylkilistat?

Tarttis tehdä itekkin sama operaatio...
 
Oletko varma, ettei autos ole Raumalla? mielestäni olen saman näkösen nähnyt talven ja kevään aikana monta kertaa..
 
Juu, saattaa olla. Muistaakseni niin se myyjäkin sano. Se on kyllä nähty todistettavasti ainakin Riksussa. Ois hauska vielä nähdä se. Toivottavasti uusi omistaja eksyy Clubiin! :)
 
No juu, ajattelinkin että ton näkösiä ei varmaan montaa ole... takavaloihin kiinnitin huomiota ekan kerran nähdessäni (ovat hienot). Tervetuloa vaan joku perjantai-lauantai-ilta Raumalle ajamaan pillurallia, :)melkein joka kerta olen nähnyt tuon, kun olen Raumalla käynyt viikonloppusin.
 
moro! hieno auto oli sulla,ittellä saman mallinen 88 glsi. Sitä vaan kyselin,että paljonhan autosi kulutti niinkun kesäkelissä?Ostin autoni talvella ja olen nyt ihmetellyt miten suuriruokanen autoni on. ajettu on 280tkm ja kone vetää ihan hyvin,eli ei pitäsi olla väljä.ilmanputsarin olen vaihtanut,ruiskussa ei pitäisi olla mitään,seokset on kohdallaan,ja se alipaineella oleva pakokaasun takaisinkierrätys on otettu pois käytöstä->letku irti ja päähän ruuvi.ei pitäisi johtua vaikka venäjän bensalla ajankin,tankilla pääsee nyt kesällä 550-600 km jos ajaa lähes koko tankillisen matkaa,onko normaalia???sit jos ajelee pätkäajoa niin ei puhettakaan noista luvuista?Venäjän bensa syö tulpat punaisiksi,sekin saattaa vaikuttaa,mutten usko!
 
Ei taida syönnillä olla merkitystä, koska ajat "ilmaisella" cccp-bensalla :eek: ;D :-*
 
No mulla on 89 vuoden galant ajettu 309tkm nyt ja sillä pääsee kesäl helposti 700 km ja ei tarvi olla pelkkää matka-ajoa edes. talvel se oli maksimi. pelkäl matka ajol pääsee varmasti 800 km. Kyl mä epäilisin sitä poltto-ainetta ja jos se kert vaikuttaa tulppiinki niin miten se ei si sytkään vaikuttas. ihmettelempä vaan. ootko kokeillu auttaako tulppien vaihto hetkeäkään. ja oletko tarkistanu et kaikki ruiskun arvot on kohallaan?
mun kosla ei ole edes kunnossa siin tyhjäkäynti kettuilee.
 
Suomeen tuoduissa ei ollut pakokaasun takaisinkierrätystä. Se on kampikammion tuuletusputki joka menee venakoppaan. Sitä ei kannata kokonaan tukkia, mut sen päähän voi laittaa filtterin ja tuulettaa kampikammio ulkoilmaan. Jos putken tukkii niin saattaa tulla ongelmia, alkaa stefat vuotamaan ja öljytikku pomppimaan ylös kasvavan paineen vaikutuksesta.

Tossa oli isommat suuttimet ja se vei mun moottoritie/kaupunkiajossa n. 9.5 litraa/100km. Vakiosuuttimilla mentiin kerran jumalattomalla lastilla Vaasaan ja takas ja pidettiin varmaan tunti tyhjäkäynnillä. Laskujen mukaan vei 7.4 litraa/100km.

....mitäs männille sitten käy jos tulpatkin on punasina...

Juu, täytyy varmaankin vierailla rauman suunnilla. Toivottavasti ei ole vielä piloille revitetty... :)
 
moi!
elikkä käytin autoani yhdellä "asiantuntijalla" ja se otti sen letkun irti siitä alipainesäätimestä,joka on sellanen ufon näkönen joka on imusarjan alla,eli en tarkoita mitään huohotinletkua tms.
Tulpat kestää kuukauden verran,ei se muuten tunnu kuin huonompana käynnistyvyytenä lämpimänä,kun tulpat on punaiset. joku kirjoitti että onko ruiskun arvot kohdallaan,mites ne näkee,onko siihen joku oma laitteensa???Seokset on tutkittu kahteen kertaan,joutui laittamaan laihemmalle kun oli 2,7. myöhemmin joku kuukausi eteenpäin tarkistettiin uudelleen seokset ja ne oli muuttunu hieman,miten noi arvot muutttuu ittestään.autossani ei ole kattia. olis kiva saada selvyys tähän kulutusongelmaan,koska en usko että se on bensan syytä,en aina aja venäläisellä. senkin takia ei aina ole mahdollisuutta käydä tankkaamassa,niin voisi autoni olla taloudellisempi. ajaessa en edes kengitä,kolmoselta vitoselle,moottorijarrutukset yms ja silti!!! :-[ kiitti kun olette vastailleet!!!
 
Jaa-a... oliskohan se letku jonka irrotitte joku tärkeä... Jos autossa ei ole kattia niin sitä suuremmalla syyllä siinä ei ole pakokaasun takaisinkierrätystäkään. Itellä on 92 sigma ja siinäkään ei ole sitä. Jos auto on alun perin suomalainen niin aivan varmasti pakokaasun takaisin kierrätys uupuu.

Yleensä kaikki letkut kannattaa pitää alkuperäisillä paikoillaan. Erilaisista virityksistä saa maksimissaan tehonlisäystä 1-2 hv tollasessa reilu 100hv koneessa. Yleensä sekin tulee bensankulutuksen kustannuksella.
No, bensanpaineen säätimen alipaineletkun irrotus saattaa tuoda hieman enemmän, mutta sitten nousee kyllä kulutus melkoisesti.

Ja toi tulppien punottaminen ei kyllä tunnu terveeltä vakioautossa....
 
Kyllä sun ex-autos ainakin viime lauantaina vielä ehjältä näytti, kun viimeksi näin... Deniss kebapissa kun käy mättämässä, ehtii yhden kebab-mätön aikana nähdä lähes kaikki rauman tuning-autot moneen kertaan, yksi pää-korttelirallibaanoista kulkee lasin edestä ;)
 
Hei, sullahan on siisti kärry ollu. :eek: Mistähän tollasii etusäleikköi löytäs, vai miksi niitä ny kutsutaan? Entäs takapuskureita tai helmalevikkeitä (esim. samanlaisii kuin dynamic-4)? Tuolla linkeissä on vaan noita ulkomaisia liikkeitä... ???
 
Toi maski on Motonetistä ja takapuskuri Mitsulta. Pizzakuski ajoi perään ja vakuutus maksoi...

Muuta poikkeavaa korin osaa autossa ei sit ollukaan. Kaikki on vakiota, korin väriin vaan maalattu
 
sitä sitten kysyn jos ei autossani kerta ole sitä pakokaasukierrätystä niin voiko se olla joku muu tärkee letku?missä se bensanpaineen alipaineletku on,onko se ruiskutangon päässä vasemmalla se lyhyt letku edestä katottuna oikeella siis ruiskutankosta menee jonnekin imusarjaan tai...sitä vaan että jos multa puuttuu vaikka se kyseinen letku kokonaan ja siksi kulutus on liian suuri.ei tipu vaikka säätimen kanssa ajaa.
 
Ruiskutangon päässä on tulo ja paluuputket bensiinille. Sitten siinä on mötikkä joka on bensanpaineen säädin/tasaaja. Mötikästä lähtee alipaineletku johonkin imusarjaan.

Mitä isompi alipaine (matalat kierrokset) sitä enemmän mötikkä rajoittaa bensanpainetta. Isoilla kierroksilla kaasuläppä on auki ja alipaine on pienempi. Silloin bensanpainekin on hieman suurempi. Jos otat alipaineletkun pois niin bensanpaine on koko ajan maksimilla.

Toivottavasti meni oikein tää mun selitys.... ;)
 
Jep, kiitti. Oliko takaspoikka muuten tossa alkuperäsenä? Tarttis jostain löytää samanlaisen... mistähän sais?
 
Juu, toi on mitsun alkuperänen spoikka. Sama mikä on GTi:ssäkin.

Se oli tossa kun ostin auton. Luulen että vaikea on löytää. Mitsulta varmaan sais mutta ei sopuhintaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom