-90 pajero 2.5td, startin irroitus

mL200

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2011
minkäslainen ihmeen avain oikeen olis hyvä, kun irroittaa startin? en ehdi nyt alkaa selaamaan kaikkia palstoja/topicceja läpi.

ja ei ilmeisesti ole kuin kahdella pultilla kiinni vai...?
 
Vs: -90 pajero 2.5td, startin irroitus

alemman pultin ainakin saa altapäin jatkoilla ja nivelillä värkättyä irti. ylempään käytin itse mutkalle lyötyä toyota alkuperäisavainta. ;D varmaan saa altapäin sen ylemmänkin pois kun viittii makoilla auton alla.
 
Vs: -90 pajero 2.5td, startin irroitus

>50mm korikorotus on paras avain, sitten tulee 3 pitkää jatkoa ja niveljatko 1/2" räikkään ja kaveri ohjaamaan hylsy paikalleen, alakautta. Melkoset hermot saa olla, jos yläkautta irrottelee..
 
Vs: -90 pajero 2.5td, startin irroitus

niin se tuo ukkokin käski kokeilla niveltä räikän ja hylsyn kans.

pitänee alkaa kokeilemaan sitä jossakin vaiheessa, niin saa startinkin myyntiin.
 
Vs: -90 pajero 2.5td, startin irroitus

en ehdi nyt alkaa selaamaan kaikkia palstoja/topicceja läpi.

Ihan pikku vinkkinä, että kannattaa joskus kokeilla HAKUA.

Sinne kun laittoi "startin irroitus", niin löytyi esim. ->

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=30615.0

....ja nopeammin kuin uuden ketjun aloitukseen meni... ::)

Eli startin irroitus: Akut irti. Coolerin irroittaminen tuo lisätilaa huomattavasti, samoin polttoainesuodattimen+jalan irroittaminen. Startin solenoidinpiuha- ja akkupiuha irti. Ylemmän pultin olen itse irroitellut yläkautta, kiintoavaimella ja sitten räikkälenkillä loput. Alempi taas isolla kasalla jatkoja, nivelellä ja räikällä. Ylempääkin pulttia voi yrittää alakautta, silloin jeesaa, jos on kaveri ylhäällä ohjaamassa hylsyä paikoilleen.
 
Vs: -90 pajero 2.5td, startin irroitus

Polttoainesuodattimen kun ottaa jalkoineen irti niin saa molemmat pultit yläkautta nivelletyllä bilteman räikkälenkillä aika helposti.
 
Vs: -90 pajero 2.5td, startin irroitus

Niko Päivinen sanoi
Ihan pikku vinkkinä, että kannattaa joskus kokeilla HAKUA.

Sinne kun laittoi "startin irroitus", niin löytyi esim. ->

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=30615.0

....ja nopeammin kuin uuden ketjun aloitukseen meni... ::)

Eli startin irroitus: Akut irti. Coolerin irroittaminen tuo lisätilaa huomattavasti. Startin solenoidinpiuha- ja akkupiuha irti. Ylemmän pultin olen itse irroitellut yläkautta, kiintoavaimella ja sitten räikkälenkillä loput. Alempi taas isolla kasalla jatkoja, nivelellä ja räikällä. Jeesaa jos on kaveri ylhäällä ohjaamassa hylsyä paikoilleen, mutta onnistuu yksinkin.

no eipä viitti kovin paljoa räplätä kosketus näytöllistä puhelinta sormet öljyssä.
 
Vs: -90 pajero 2.5td, startin irroitus

no eipä viitti kovin paljoa räplätä kosketus näytöllistä puhelinta sormet öljyssä.

Ahaa, eli viestien kirjoittaminen sujuu näyttöön koskematta öljyisilläkin sormilla (selvästikin, koska jotenkinhan tuo aloitusviesti on kirjoitettu), mutta haun käyttäminen vaatii näytön koskettamista? Right.... ::)

Se nyt on vaan niin, että varsinkin jos kerran on kiire, niin kannattaa muistaa, että yksikään vastaus ei tule foorumille nopeammin kuin sellainen joka on jo foorumilla. Ja nyt(kin) vastaus oli jo foorumilla. Tämä (haun käyttö) on siis vinkki, ystävällinen neuvo, joka auttaa SINUA saamaan tietoa nopeammin.
 
Vs: -90 pajero 2.5td, startin irroitus

Onhan se hyvä välillä kerrata vanhojakin vastauksia niin voi saada vaikka uusia näkökulmia ja konsteja :peukku

Itse vaihdoin starttia kurasessa ja märässä pihassa ja yksin siellä auton alla kun kiroili putoilevia jatkovarsia niin tuli äkkiä keksittyä helpompi konsti: kuskin jalkatilasta mattoa sivuun, rälläkällä 10x10cm luukku kartaanitunnelin kupeeseen startin pulttien kohdalle. Siitä sai molemmat pultit kätevästi pyöriteltyä auki ja kiinni ja lopuksi taivuttaen huoltoluukku kiinni ja sikalla saumaus. Asennus onnistu yksin ilman apukäsiä kun ripusti startin paalinarulla roikkumaan konehuoneen puolelta.
 
Vs: -90 pajero 2.5td, startin irroitus

Janne sanoi
Polttoainesuodattimen kun ottaa jalkoineen irti niin saa molemmat pultit yläkautta nivelletyllä bilteman räikkälenkillä aika helposti.

Erittäin hyvä vinkki (p-ainesuodattimen irroittaminen), tarkemmin ajatellen taidan tehdä (eli siis olen tehnyt) itsekin tämän aina startin kanssa ropatessa.
 
Vs: -90 pajero 2.5td, startin irroitus

Julle vaan sanoi
Onhan se hyvä välillä kerrata vanhojakin vastauksia niin voi saada vaikka uusia näkökulmia ja konsteja :peukku

Itse vaihdoin starttia kurasessa ja märässä pihassa ja yksin siellä auton alla kun kiroili putoilevia jatkovarsia niin tuli äkkiä keksittyä helpompi konsti: kuskin jalkatilasta mattoa sivuun, rälläkällä 10x10cm luukku kartaanitunnelin kupeeseen startin pulttien kohdalle. Siitä sai molemmat pultit kätevästi pyöriteltyä auki ja kiinni ja lopuksi taivuttaen huoltoluukku kiinni ja sikalla saumaus. Asennus onnistu yksin ilman apukäsiä kun ripusti startin paalinarulla roikkumaan konehuoneen puolelta.

Mun silmät itkee verta kun luin tuon :seina Toivotavasti en koskaan omista sun vanhaa autoa :'(
 
Vs: -90 pajero 2.5td, startin irroitus

korin jäykkyyteen o luukulla aika minimaalinen vaikutus,kunhan lain vaatimukset saumasta täyttyy ;D mikäänhän ei estä laittamasta läpivientikumeja.
oikeasti huonoja korjauksia-jobbari kikkoja,millä rungon jäykkyyteen on jo merkitystä,oon nähny :mad: pienempi esim,omassa oli haistasinäseuraavaomistajapaska korjaus,kun rungon reikä oli pistetty migillä pisteillä tukkoon.
 
Vs: -90 pajero 2.5td, startin irroitus

50mm korinkorotuksella startti pois pulttikoneella pitkävarsi-nivel-lyhytvarsi-14mm hylsy yhdistelmällä. Aikaa menee ehkä 5 sekuntia. :) Suosittelen kopan korotusta muitakin huoltoja ajatellen! Esim. pikkulaatikon vaihtoa yms. vuosittaista pikkuhommaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom