-91 lancerin sytytys katkot

  • Viestiketjun aloittaja joe_fiasco
  • Aloituspäivämäärä
J

joe_fiasco

Guest
Löytyisiköhän täältä apua ja henkistä tukea ongelmaani ???
Ongelman nimi on lancer 1.5 GLXi 12v vuosimallia 1991. Itse ongelma on sytystys katkokset ja siitä johtuva ny..ny..nykiminen. Olen vaihtanut: tulpat, johdot, jakajan kannen ja pyörijän. Autossa oli aluksi bougigoardin johdot, jotka vaihdoin joihinkin tarvike johtoihin (kun luulin että niissä olisi vika). Ei vika lähtenyt ja kokeilin teräslanka sytkänjohtoja (kupariako ne oikeasti ovat) ei mitään apuja. Myös pakokaasu päästöt on todella korkeat ja lambda arvot. Voisi olla että jakaja oireilisi yllä kuvaillulla tavalla. Autolla voi ajaa ihan normaalisti, eikä nykiminen ole niin rajua että se vaikuttaisi itse ajamiseen. Vosiko hall-anturi tehdä kuolemaa tai voisko joku muu anturi/johto/maadoitus/juttu olla sököämässä?? Hyvät neuvot tarpeen!!! Kiitos. ;D
 
palaako check engine-valo? sen *pitäisi* paljastaa anturiviat...

Onhan moottori mekaanisesti ehjä, ei ohivuotoa ja puristukset hyvät?

Jos on, niin kuultujen tarinoiden perusteella epäilyt kohdistuvat ECUun tai virranjakajaan, virranjakaja tosin kai pimenee sitten laakista kun se menee...
ECUt rupeavat 90-luvun alun ruiskuissa olemaan valmista kamaa...
 
Chek enginen valo ei ole palanut kuin vain kuparijohdoilla ajaessa. silloinkin auto nykäisi oikein tosi rajusti. Epäilisin itse sitä jakajan hall-aturia tai sitten jotain hapettunutta liitosta, katkennutta johtoa tms. Sellainen outo juttu sattui kui: Auton tyhjäkäynti kierrokset ovat olleet pari viikkoa korkealla 1100-1300 rpm. Kokeilin ihan huvikseni kiertää sitä ruuvia joka on "kaasaria" muistuttavassa osassa (en nyt keksi nimeä sille) pienen kierrejousen sisällä. Siitä kiertämällä tyhjäkäynti tasaantui. Seurauksena nykiminen heikkeni. Moottori tosin nykii mutta sitä ei huomaa ajettaessa niin enää niin helposti. Henkimaailman hommia mun mielestä mutta voisikohan sytyskatkot syntyä tuosta osasta?? Jotenkin on epätodellien olo ajaa kun ei enää ny..ny..nyi niin paljoa ;D
 
kaasarin näkönen juttu on kaasuläppäkotelo ruiskukoneissa.

Miten tasaako sulla tyhjäkäynti kun laitat esim valot päälle ?
 
Joo sehän se osa oli ::).
Pitää koittaa tuota valo temppua kun en ole osannut kiinnittää huomiota asiaan.
 
itselläni auttoi kun puhdistin kaasuläpän ympäristön joka oli tosi paskainen! eipä nyvi ja kierrokset tasaantuivat!
 
itselläni auttoi kun puhdistin kaasuläpän ympäristön joka oli tosi paskainen! eipä nyvi ja kierrokset tasaantuivat!

_Q/

Sama täällä. Hommasin kaasuläppäkoten puhdistussprayta ja pesin TODELLA paskaisen läpän/kotelonsisuksen ihan hammasharjalla *suu auki kultu* :-*
Muka kuuluu huolto-ohjelmaan toi puhdistus, mutta jäljistä päätellen sitä imutorvea ei ole koskaan edes poistettu.

Hurraa merkkihuollot 8)
 
???Mistä saa ja minkälaista ainetta tuo puhdistus aine on?
Kannattaako irrottaa läppäkotelo ja puhdistaa. Mites liikkuvien osien öljyäminen (crc-tyyppiseltä aineella)?
Onko kotelossa joitain antureita?
Kokeilin valojen vaikutusta kierroksiin ja ei mun mielestä vaikuttanut mitenkään.
Missä se ecu sijaitsee ja minkänäköinen osa se on? ???
Paljon kysymyksiä..... ;D
 
_Q/

Sama täällä. Hommasin kaasuläppäkoten puhdistussprayta ja pesin TODELLA paskaisen läpän/kotelonsisuksen ihan hammasharjalla *suu auki kultu*  :-*
Muka kuuluu huolto-ohjelmaan toi puhdistus, mutta jäljistä päätellen sitä imutorvea ei ole koskaan edes poistettu.

Hurraa merkkihuollot  8)

Kuuluuhan se... ja turha taas kaikkia merkkihuoltoja syyllistää jos yhdessä yksi asentaja jättää jonkin homman tekemättä :mad:
 
Tuo sytyksen pätkiminen vaikuttanee pakokaasu arvoihin haitallisesti???
 
Edelleen kysyisin pitääkö läppäkotelo irroittaa pesua varten (ja tarviiko tiiviste uusia joka siinä välissä on) ja onko siinä jokin säätö joka pitää asennuksessa tarkistaa. Mitä voin tehdä pieleen?? :p
 
Kuuluuhan se... ja turha taas kaikkia merkkihuoltoja syyllistää jos yhdessä yksi asentaja jättää jonkin homman tekemättä :mad:

Kyllä asentajia on ollut siellä liikkeessä useampia.
Ja luulenpa että on moni ukko päässyt huoltamaan tuota 10 vuoden aikana.



Hetkinen hetkinen!
Olenko aikaisemmin maininnut asiasta?



Noh, sattuuhan noita eikä meloneja oteta sitten nenään  :)
 
Edelleen kysyisin pitääkö läppäkotelo irroittaa pesua varten (ja tarviiko tiiviste uusia joka siinä välissä on) ja onko siinä jokin säätö joka pitää asennuksessa tarkistaa. Mitä voin tehdä pieleen?? :p

Löysäät sen imuputken vain ja vaikka halko kaasupolkimelle että läppä on auki.
Jotakin wurthin kaasarin puhdistusainetta antoivat misukan liikkeessä.
Suihkuta vain reippaasti evästä läppään ja kopan sisälle.
Sitten vain annat sen vaikuttaa ja vaikka hammasharjalla + nukattomalla rätillä viimeistely.

Tiivistettä ei ole tuossa välissä. Ja mikään ei periaatteessa voi mennä pieleen  ::)
 
Eli moottori sammutettunako avataan kaasuläppä?
Onko kyseessä samalaien aine jolla joskus (crc-carbunator cleaner tms) putsasin mazdan kaasarin. Ainetta ruiskutettiin suoraan kaasariin ja samalla pidettiin kierrokset kovananjotta moottori ei hyytyisi. Onko aine nim.omaan kaasuläpän pesuaine vai käykö kaasarinpesu aine?? :eek:
Mites sen ecun sijainti paikan laita oli?
 
Eli moottori sammutettunako avataan kaasuläppä?
Onko kyseessä samalaien aine jolla joskus (crc-carbunator cleaner tms) putsasin mazdan kaasarin. Ainetta ruiskutettiin suoraan kaasariin  ja samalla pidettiin kierrokset kovananjotta moottori ei hyytyisi. Onko aine nim.omaan kaasuläpän pesuaine vai käykö kaasarinpesu aine??  :eek:
Mites sen ecun sijainti paikan laita oli?

Juu, ei ollut mulla kone päällä :)

Vois olla aika härskiä hommaa kun ite olis konetilan puolella kyykkimässä ja kaasulla olisi herra koivuhalko ja kaasuläppä sepposen selällään ;D

En osaa kyllä sanoa varmaksi tuota. Toisaalta toi wurthin tuotekin on kaasarinpuhdistusainetta ja ohjeessa oli mainintaa tuosta kaasuttamisesta jne.

Kaasuläppäkotelon pesuainetta kysyin Mitsubishin merkkihuoltamolta ja tommoisen tyrkkäsivät karvaiseen käteeni.

ECU:sta en oo sanoa muuta kuin ??? :eek:
 
Vika lähti... en ymmärrä miten. Nykiminen loppui. Ja nyt auto on myyty. ;D
Ei kun uutta japanilaista kattomaan. Tarjouksia otettaan vastaan.
 
Galant glsi automaatti -92, ajettu jotain 240 tkm, ollu äiteen hellässä ajossa.. ;)

Saa myös tarjota

Eki
 
Mitsu ostettu. Hyvä lancer yksilö vuodelta 1989. Ai miksikö? No kun edullisesti sai ja kunto oli hintaan nähden kohdillaan. ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom