'97 Galant vikakoodi 23 - tukehtuu käynnistäessä

Lagant

New Member
Liittynyt
8 Heinäkuu 2024
Mulla jätti Galantti motonetin parkkipaikalle. Vikakoodi 23 ja kun yritän käynnistää autoa niin se käy niin rikkaalla että tukehtuu.
Ostin motonetistä nokka-akselin asennontunnistimen ja vaihdoin sen. Ei vaikutusta. Onko vika liittimen johdoissa? Yritin nuljutella niitä mutta ei käynti juuri muutu.

Onko jotain muuta mitä tuohon vois kokeilla? Näin kävi aiemminkin ja jostain syystä se lähti sitten aamulla käyntiin kun oli yön ajan saanut levätä.
 
Sain auton ajettua kotiin kun huvikseni kokeilin laittaa vanhan anturin kiinni ja painoin liitintä alaspäin kovaa samalla kun kaveri käynnisti auton. Yhtäkkiä auto pysyi tyhjäkäynnillä tasaisesti.
Alkaa tuntua että sittenkin liitännässä vika eikä anturissa. Hassua vaan että uudella 40 euron anturilla mikään johtojen räknäys ei auttanut.

Mitäs tommoselle rikkinäiselle liittimelle voi tehdä? Jos se nyt edes on siinä se vika.
 
Tein oman liittimen, auto tuntui toimivan jonkin aikaa, ja nyt vika on taas palannut.
Ei käynnisty. Tärisee vaan hetken ja sitten vikavalo tulee tauluun ja auto sammuttaa itsensä.
 
No nyt on vika korjaantunut.

Syy oli siinä, että motonetistä ostamani Kavo tarvikeanturi oli uutena jo rikki. Ostin purkuautosta ('00 Galant) alkuperäisen anturin ja auto on pelannut sen jälkeen.
Eipä tullut heti mieleen että uusi osa olisi ollut se ongelma..
 
Kannattaa Mitsun kanssa aina lähtökohtasesti lähtee orkkisosalla liikkeelle. Monet tarvikeosat on ihan täyttä kuraa eikä toimi ollenkaan, joka sit sit herkästi vetää vipuun vian kanssa kun olettaa osan olevan kunnossa. Esim 4g63 koneessa kampiakselin asentoanturiksi ei käynyt tarvikemallin osa, sekä diisseleissä pajeroissa varsinkin turha edes kokeilla tarvike EGRää.

Hyvä että löyty purkuosa joka toimii(y)
 
Takaisin
Ylös Bottom