97 lancer ja airbag

M

Molmatsalo

Guest
Juu, eli mun farkku on 97 mallia ja varustettu kuljettajan turvatyynyllä... ottasin ratin pois.. kysymys kuulukin, kuinka.. onko kokemuksia..? Ois uus ratti jo ja keskiö..

Kysymyxiä:
-laukeekos bagi kun rupee sohlaan rattia irti..
-onko bagi kytketty ajon estoon.. (esim. toyota carina uus koppa ei lähe käyntiin jos bagi ei kunnossa)
-Lakihan sanoo että jos vastaavaa autoa on tehty ilman bagia niin se ei ole välttämätön.. myös kansa sanoo että jos rekisteriotteessa ei lue bagista niin ei tarvi olla.. kuinkas on? autoani on tehty/myyty suomessa 1993-2001..samaa korimallia.. porrasperästä 93-96..

Syy ratin poistoon oon periaate.. kun bagi laukee irrottaa se hanskat ratista, murtaen helposti sormet.. oiskos auton paras pysyä hanskoissa aina.. siinä pähkinä..

vastailkaas soon tahtoo ruuvata ratin pois.
 
Mut eihänse bägi yleensä laukea kun sillon ku ajat jotain päin ja auto pysähtyy... ei kai se harvemmin kovassa vauhissa laukee?

ite en kyl ikinä poistas airbägiä jos semmonen olis..
ja mieluummin murtuneet sormet ku aivovamma :)
 
Ite en kyl missään nimessä Airbagia poistais jos sellanen olis.

Mutta ei sen irrottaessa pitäis laueta normaalisti. Turvallisuusohjeissa kuitenkin kehoitetaan/käsketään pysyä poissa kuljettajan paikalta sitä irrotettaessa.

Ratin irroittamisen jälkeen tulee ratti sijoittaa keskiöpuoli eli laukeamis suunta ylöspäin koska ratti kuulemma lähtee aika äkäisesti lentoon mahdollisessa laukeamistapauksessa jos on toisinpäin.
 
Älä mene itse koskemaan siihen! Sen voi kaiketi poistaa, koska Lanceria on saanut ilmankin, mutta poistaminen kannattaa teettää jossain pajalla joka tietää mitä tekee. Jos rupeaa sitä itse irroittelemaan, niin on vaara, että esim. staattinen sähkö laukaisee sen -silloin jos on ruuvari kädessä niin voi lähteä muutakin kuin sormet.....

Eihän se nyt varmaan niin tee, mutta kannattaako riskiä ottaa?
 
Kannattaa poistaa osaavassa ja kokeneessa merkkiliikkeessä, MUTTA en tosiaankaan suosittele sitä. Olen nähnyt että airbag voi suojata tosi isoilta vammoilta.....
Vaikka saisitkin sen ratin irti ilman laukeamista voi ilmetä toimintahäiriöitä....... ei kiva ei
 
jjaaa no ostaako joku simoniracingin hopian 11"sen ratin painikkeet vaihteide vaiholle eli käytetään riikkarina.. hopea neliö kehä keskiö musta jossa tuetut käden sijat.. 3lediä tarkoitettu kelt-vih-pun vaihtovalokäyttöön tai seos?? entiä..

Pimppi ratti ois.. keskiö luisi lancer 93-96sedan ja 93-2001 stw..

ovh.over 300e
 
Eipä tos muuta ku otat sen airbag paketin ensin irti,
siellä pitäis löytyä ruuvit sitä varten!? (sulakkeen voinee poistaa jos semmonen löytyy ???)

Ja sen jälkeen ratti vaihtoon, ainoa "vika" mikä jää niin sä et saa sitä torvea toimimaan jos et johdota tms. sitä uudestaan (torven puuttuminen on ainoa mistä katsastusmies todennäköisesti valittaa)!
 
akusta miinuskaapeli irti ja odottelua n.15min
sitten tongit sen ohjausboxin esiin ja liitin irti
sit vaan bagi irti....
noin sen pitäis kai tapahtua ;D
siitä boxin sijainnista ei oo kyllä mitään hajua ;)
niin joo se polttimo kans veks sieltä mittaristosta
 
Akunkenkä irti, tupakkatauko ja sit vaan ensin bagi irti ja sen jälkeen ratti normaalist irti. Jos laitat takasin joskus, ni sen kellojousen kans on oltava tarkkana, muuten voi tulla "säkki" silmil ku käännät rattia. Helppo homma. Meillä ei jätkät aina ees jaksa irrottaa akunkenkää ton homman takii ::), mut suosittelen kuitenkin sen irrottamaan.
 
jees.. kiitos kaikille koommeenteista ja infosta.. ratti ei oo vielä paikalla.. enkä oo aivan varma sen asennuksesta.. kaips mä työllistän jonkun sen vaihtoa varten.. kuka se on eipä kai sitä kaukaa tarvi hakea.. 8)

jees tuossa kuitenkin millaisesta ruuvin vääntimestä ois kyse.. http://www.kiiltovaunu.com/simoni_racing.htm siis simoniracingin x3 tarkoitettu vain kisakäyttöön ei hyväksytty liikenteeseen.. kuvassa tuo päällimmäinen hopia...
 
Ite poistin bagin pois omasta lancerista heti kun olin ostanut sen. Akku mulla oli irti jo valmiiksi koska vedin samalla virta + muut johdot poppiksia varten.

Ensin vedin piuhat pois ite keskuksesta, ja sen jälkeen purin ratin pelkääjän puolelta. Ainakin mun auto menee katsastuksesta läpi ilman bägiä, soitin nimmittäin katsastusasemalle ja tarkistin asian ennen kuin poistin sen.

Torvea ajattelin laitta lampunpesijän paikalle, kun en niitä koskaan käytä.....

Muuten se SRS valo sammu kuin poistat keskusyksikön, elikä et tartte poistaa mitään polttimoa.
 
Takaisin
Ylös Bottom