-97 saksantuonti pätkäpajeron vetomassoista

Bazeeba

Member
Liittynyt
1 Syyskuu 2007
Sijainti
Soini
Mitenkäs se tuo homma menee kun ei rekisteriotteessa lue mitään painoja? Jostain vanhasta topicista luin hätäseen että sovellettais auton painon mukaan. Eli mitä tuumaa karvalakki jos pajella täräyttää ratsiaan 2 tonnin kärry peräs.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: -97 saksantuonti pätkäpajeron vetomassoista

Bazeeba sanoi
Mitenkäs se tuo homma menee kun ei rekisteriotteessa lue mitään painoja? Jostain vanhasta topicista luin hätäseen että sovellettais auton painon mukaan. Eli mitä tuumaa karvalakki jos pajella täräyttää ratsiaan 2 tonnin kärry peräs.

ainakin 96vm työkaverin pätkässä oli 750kg & 2800kg jarrullinen (2,5TD) merkitty
 

tryyk1

New Member
Liittynyt
16 Elokuu 2012
Vs: -97 saksantuonti pätkäpajeron vetomassoista

Bazeeba sanoi
Mitenkäs se tuo homma menee kun ei rekisteriotteessa lue mitään painoja? Jostain vanhasta topicista luin hätäseen että sovellettais auton painon mukaan. Eli mitä tuumaa karvalakki jos pajella täräyttää ratsiaan 2 tonnin kärry peräs.

Pajero on maastohenkilöauto m1g tai maastopaketti n1g. Siitä johtuen 1.5 kertaa auton kokonaismassa max 3500 kg. Valmistaja voi rajoittaa painoa alemmas. Pajeroja on monenlaisilla koukuilla aina 3500 kg asti. Alla on Finlexistä kopioitu pykälä Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 32§.

Eli ei muuta kärryä isontamaan. ;D

Hinattavan ajoneuvon kytkentämassa

Hinattavan ajoneuvon kytkentämassa saa olla enintään pienin seuraavista arvoista:

a) ajoneuvon rakenteeseen ja suorituskykyyn sekä kytkentälaitteen lujuuteen perustuva suurin teknisesti sallittu hinattava massa;

b) jos hinattava ajoneuvo on jarruton, puolet vetoauton omasta massasta, enintään kuitenkin 0,75 tonnia, tai jos kyse on hinattavasta laitteesta, enintään puolet N2- tai N3-luokkaan kuuluvan vetoauton todellisesta kokonaismassasta;

c) jos suurimmalta rekisteröinnissä ja käytössä sallitulta massaltaan enintään 3,5 tonnin autoon kytkettävä hinattava ajoneuvo on varustettu työntöjarruin, vetoauton suurin rekisteröinnissä ja käytössä sallittu kokonaismassa, tai jos vetoautona toimii M1G- tai N1G-luokan ajoneuvo, 1,5 kertaa vetoauton suurin rekisteröinnissä ja käytössä sallittu kokonaismassa, enintään kuitenkin 3,5 tonnia;

d) jos suurimmalta rekisteröinnissä ja käytössä sallitulta massaltaan yli 3,5 tonnin autoon kytkettävä perävaunu on varustettu työntöjarruilla, 3,5 tonnia;

e) jos autoon kytkettävä muu hinattava ajoneuvo kuin puoliperävaunu tai sitä vastaava hinattava laite on varustettu jatkuvatoimisella jarrujärjestelmällä, 1,5 kertaa vetoauton suurin rekisteröinnissä ja käytössä sallittu massa;

f) jos suurimmalta rekisteröinnissä ja käytössä sallitulta massaltaan yli 3,5 tonnin autoon kytketään perävaunu tai perävaunuja ilman kuormaa mitattuna yli 22,00 metrin yhdistelmäksi, 2,5 kertaa vetoauton suurin rekisteröinnissä ja käytössä sallittu massa.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: -97 saksantuonti pätkäpajeron vetomassoista

Mr mmc sanoi
ainakin 96vm työkaverin pätkässä oli 750kg & 2800kg jarrullinen (2,5TD) merkitty

Mulla on samat lukemat, vm99 2.8TD pätkä.
 

Bazeeba

Member
Liittynyt
1 Syyskuu 2007
Sijainti
Soini
Vs: -97 saksantuonti pätkäpajeron vetomas

Juu tämä homma selviskin, oli vaan jääny maahantuontikatsastuksessa laittamatta otteeseen. 2500 kiloa kuulemma vähintään jos ei koukussa oo kilpeä. Näin ainaki sano asemalla inssi kun ukko soitti sinne ja kysy.
 
Ylös Bottom