'99 Legnum VR-4 pyyhkijä- ja virtaongelmaa.

Liittynyt
13 Helmikuu 2019
Tykkäykset
0
#1
Hei!

Meikäläinen on aivan raakile näiden laitosten kanssa, mutta pihaan ilmestyi tuollainen otsikossa mainittu, automaattiaskilla ja Galaxy White värillä varustettu pirssi.

Ensimmäiset hetket uuden perheenjäsenen kanssa sujui kuin tanssi, mutta itku niinkin pitkästä ilosta:

Matkalla kotiin satoi tiskirätin kokoisia rännänreukaleita ja pyyhkijät olivat päällä n. 50-60 km matkan. Yhtäkkiä, pyyhkijät stoppiin keskelle lasia, kurat housuun kun mitään ei nähty, viiksen veivausta ees sun taas, takasulka toimi, edessä ei liikkunut pyyhkijät keskeltä lasia minnekkään, eikä kusijussi puhu sanaakaan. Pyyhkijänmoottori? Onneksi lähellä tokmanni, josta paketti minisulakkeita ja kärkipihdit jolla nypättiin vanha pois, ja senaikainen pelko osoittautui todeksi: sulake ehjä. Pyyhkijät varovasti käsin alas, sade onneksi loppui kaupassa olon aikana, ja tien päälle. N. 10 km kuluttua silmään osui Blitzin turbotimerista akun jännitteet. 11.7, auto liikkuu 100, ja taas paskat housuun. Pysäkille, pelli auki, laturin remmi paikallaan, ja samalla alkoi pieni vaimea kirskuva ääni, joka matkaa jatkettaessa oli riippuvainen kierroksista. Remmi luistaa.
Mankat sun muut pois varalta, kun matkaa kotiin vajaa 100 km, onneksi optiman punakatto kesti.

Tänään päivällä todettu että laturin pyörä jumissa, syynä mahdollisesti se, että pari vkoa takaisin auto ollut laturin remmin vinkunasta Turun Deltalla, jossa joku kesähessu asentaja päätti kiristää vanhaa remmiä, eikä ilmeisesti edes ehdottanut edelliselle omistajalle uuden laittamista, vaan totesi, että "tää on ihan hyvä vielä". Tuloksena se, että vanha remmi kiristettynä silppoi itseänsä ja kaikki paska laturin pyörän väliin -> laturi hirtti kiinni.

"Uusi" laturi haettu, tällä erää perse ei kestänyt tehdasuuden tilausta Deltalta 1008€ pyynnillä ja odotusajalla Japanista.

Uusi laturi ei vielä paikallaan, itse nostin kädet pystyyn tuon vaihdolle.

Varsinainen kysymys kuuluu. Vaatiiko pyyhkijänmoottori oikeasti normaalin latausjännitteen virtaa että suostuu toimimaan, vai miksei tänään tapahtunut mitään täyteenladatulla akulla (12.6~v) ja onko foorumilaisilla kokemusta vastaavasta vaivasta, tai laturin vaihdosta näihin?

Kiitos!

-Sami
 

Liitetiedostot

Webtrap_86

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Tykkäykset
15
Sijainti
Lahti
#2
Pyyhkijöihin, pura vivusto esille ja tarkasta se, voi olla vivusto jumahtanut (ruostuu akseleista/sitä mukaan nivelet väljistyy voivat hypätä pois paikoiltaan suuremmalla kuormalla) ja toki voi olla että sun pyyhkijänmoottorin on kusahtanut ikää kun rupee olemaan.
Latureita näistä menee ehkä jopa enemmän kuin perus vaparissa saattanee johtua siitä kuumuudesta mitä ahdin tuottaa. Yleensä jännitteen säädin. Toki voi myös mekaanisesti mennä rikki. Vaihto ei oo mikään 30min ja done. Vaan joutuu näkee vaivaa ja pujottelemaan. Mm. Koneen korvake irti ja pieni pätkä Jakopää koteloa ja se itsetuki rauta missä on laturin kiristin kiinni eli se koko rauta pois tieltä. Ja siitä sitten pujottelemalla. Toki itse laturin liitin on hankalassa paikassa ja sen kanssa kannattaa olla varovainen ettet riko sitä ja aiheuta sitä mukaan lisää lataus ongelmia Itselles.
 

Webtrap_86

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Tykkäykset
15
Sijainti
Lahti
#3
Ohessa kuva siitä akseli kohdasta mikä jumahtaa sen voi purkaa ja putsata rasvata niin taas mennään, toki jos itse nivelpäät väljät niille ei nyt oo mitään helppoa niksiä.
 

Liitetiedostot

Mikez

Eclipse GS
Liittynyt
8 Syyskuu 2006
Tykkäykset
7
Sijainti
Jyväskylä
#4
Ohessa kuva siitä akseli kohdasta mikä jumahtaa sen voi purkaa ja putsata rasvata niin taas mennään, toki jos itse nivelpäät väljät niille ei nyt oo mitään helppoa niksiä.
Bad Obsessionin tyypit rakenti itse vivuston, josta voi hyvin ottaa mallia. Eli noi nivelet pystyy hyvin korvaamaan pallonivelillä, toki siinä askartelemaan joutuu mutta niinhän näissä vanhoissa muutenkin.
(en tiedä toimiiko tässä aloitus oikeasta kohdasta, mutta 17:22 alkaen näkyy)

Ja jos noi "laakerit" kuluu väljiksi ne voi holkittaa.
 
Liittynyt
13 Helmikuu 2019
Tykkäykset
0
#6
Heloo! Työviikon jälkeen ehti tutustua tuonne pyyhkijöihin ja vikana niinkin simppeli kuin vivusto irti moottorista, meni aika kevyesti takasin paikalleen joten seurataan tippuuko uudestaan, ja jos näin, niin täytyy alkaa jotain muuta keksimään.. Latausongelmakin selvisi toistaiseksi kiristimen kiristämisellä, siis oikeasti kiristämällä, eikä kuten Turun Deltalla suihkuttamalla kitkaspraytä remelin väliin.
 

akio

impact green
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
17
Sijainti
Lohja
#8
+1
Joku kaunis päivä joku muu arpoo samaa niin helpottaa kun selkeästi ylhäällä eikä missään fb veetuilu fiidissä
 
Ylös Bottom