ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Evoscannilla pääsee näkemään abs antureiden nopeustietoja ajaessa.
Omassa kutosessa oli joskus johto poikki/lähes poikki abs anturilta niin ajossa kolme pyörää näytti samaa nopeutta ja toinen takapyörä muistaakseni heitteli mitä sattuu nopeuksia.
 

Divi

New Member
Liittynyt
1 Kesäkuu 2011
Sijainti
Karkkila
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Tuli tänää todettua et taitaa se olla se pumppu vaihtoa vailla. ulkona joku +20 ja ennen minkään laista ajoa kokeilin kaasupoljin kikalla ni pumppu ei nosta paineita vaan sammuu siinä 30s kohdalla kokeilin 2 kertaa ja molemmilla sammui mutta iltaisin toimii viellä kun kelit viilenee :D
 

Lamaro

Evo IX -07
Liittynyt
27 Tammikuu 2006
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Testattu tänää aamulla omaa E9:n pumppua. Eli virrat päälle kaasu pohjaan... n.30sek ja rele napsahtaa. Ulkona +21.
Nämä ongelmat ovat siis tulleet vain lämpimillä keleillä. Litkut vaihdettu kytkimen vaihdon yhteydessä eli alle 5tkm menty.
Vikakoodit katottu johtokikalla ja heitti 82. Mitäs tuo sitten suomeks meinaa?

ABS valo vilkku kans ja siitä saatiin mitä ilmeisemmin 23 joka taitaa olla Right Rear wheel speed sensor Broken wire or short.

EDIT: onko mitenkää mahdollista, että tuo ongelma menisi ilmauksella? Vai onko toi 82 selvä peli ja pumppuu vaihtoo/korjaukseen?
 

CusCo

Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Lamaro sanoi
Testattu tänää aamulla omaa E9:n pumppua. Eli virrat päälle kaasu pohjaan... n.30sek ja rele napsahtaa. Ulkona +21.
Nämä ongelmat ovat siis tulleet vain lämpimillä keleillä. Litkut vaihdettu kytkimen vaihdon yhteydessä eli alle 5tkm menty.
Vikakoodit katottu johtokikalla ja heitti 82. Mitäs tuo sitten suomeks meinaa?

ABS valo vilkku kans ja siitä saatiin mitä ilmeisemmin 23 joka taitaa olla Right Rear wheel speed sensor Broken wire or short.

EDIT: onko mitenkää mahdollista, että tuo ongelma menisi ilmauksella? Vai onko toi 82 selvä peli ja pumppuu vaihtoo/korjaukseen?

koodi 82 on pumppu.

Ei auttanu mulla ilmaaminen, kun tota samaa koodia pukkas. pumpun vaihto autto ja taitaa olla tässä nykysessäkin autossa sama homma edessä:(
 

faior

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Lamaro sanoi
Testattu tänää aamulla omaa E9:n pumppua. Eli virrat päälle kaasu pohjaan... n.30sek ja rele napsahtaa. Ulkona +21.
Nämä ongelmat ovat siis tulleet vain lämpimillä keleillä. Litkut vaihdettu kytkimen vaihdon yhteydessä eli alle 5tkm menty.
Vikakoodit katottu johtokikalla ja heitti 82. Mitäs tuo sitten suomeks meinaa?

ABS valo vilkku kans ja siitä saatiin mitä ilmeisemmin 23 joka taitaa olla Right Rear wheel speed sensor Broken wire or short.

EDIT: onko mitenkää mahdollista, että tuo ongelma menisi ilmauksella? Vai onko toi 82 selvä peli ja pumppuu vaihtoo/korjaukseen?

82 ei oo itsestäänselvä juttu missään nimessä.. se voi tulla lukuisista muistakin asioista kun vain siitä että pumppu on oikeasti rikki, esim tuo ABS-homma voi tehdä 82 koodin.. nollaa koodit ottamalla akku irti ja kato mitä sitten tapahtuu/mitä koodeja heittää sitten pienen ajon jälkeen jne.
 

Lamaro

Evo IX -07
Liittynyt
27 Tammikuu 2006
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

faior sanoi
82 ei oo itsestäänselvä juttu missään nimessä.. se voi tulla lukuisista muistakin asioista kun vain siitä että pumppu on oikeasti rikki, esim tuo ABS-homma voi tehdä 82 koodin.. nollaa koodit ottamalla akku irti ja kato mitä sitten tapahtuu/mitä koodeja heittää sitten pienen ajon jälkeen jne.

Akku käytetty irti, pieni testilenkki ajettu ja koodien luku...samat koodit tuli esiin.
 

faior

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Lamaro sanoi
Akku käytetty irti, pieni testilenkki ajettu ja koodien luku...samat koodit tuli esiin.

Kannattaa ensin tuo ABS-ongelma tutkia.. eli jos takaoikean renkaan anturi jotain häröilee niin sieltä kattelee onko johto poikki vai mikä. Periaatteessahan ACD:n ei pitäis toimiakkaan jos ABS-järjestelmä ei toimi.
 

janza

Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Pistetään nyt omakin oireilu tänne vaikka vika on selvinnyt.

ABS valo syttyi palamaan mutta pumppu toimi normaalisti, ACD valot ei siis palanut. Vikakoodi 24, takaoikea anturi. Rupesin anturia irroittamaan ja se katkesi, eli on helkutin piukassa siellä ellei tuurilla lähde irti. Syylliseksi paljastui loppuenlopuksi rikkinäinen hammaskehä. Onnistuin siis itse hajoittamaan tuon anturin kun se katkesi sisälle napaan.

_full.jpg


Mun järkeilyn mukaan siis anturissa ei ollut vikaa ja pumppu toimii normaalisti. Tarpeeksi koodia tuli kuitenkin siis ACD/AYC paketille tuon anturin ja rikkinäisen kehän kautta koska ei missään vaiheessa noin 100km ajoilla vilkauttanut edes valoja. ABS sen sijaan heitti koodin ulos.

Toi kehän hajoaminen tosin taitaa olla jonkun verran harvinaisempi asia.
 

faior

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Jep, mullakin omassa autossa oli etuoikean abs-anturin johdot hapertunu kosteuden takia aivan vituiksi, vastusmittari näytti 800kOhm lukemia vaikka pitäis olla vaan 1.2-1.6kOhm.. jouduin leikkaamaan johtoa niin paljon että ei jääny enää kuin 10 cm pätkä jälelle ja tinaus olis ollu mahdotonta kun ne säikeet oli niin hauraaksi mennyt.. päätin sitten vetää uudet johdot ja rosvoliittimillä tuohon 10cm pätkään kiinni, toiminu nyt 3kk, vaikka eihän tuo missään nimessä paras keino korjata tuota ole.

Ja nuo anturit tosiaan ei taida hajottamatta lähteä pesästään irti, mitä nyt oon lukenut.. ja hinta tiskillä 440euroa kpl.

Ja siis tämä liittyy tähän juttuun siten, että vaikka mullakin ABS valo jäi aina kylmäkäynnistyksessä palamaan niin ACD-järjestelmä toimi kokoajan normaalisti silti, vaikka ABS:t ei toiminu jarrutuksessakaan.. sitten kun auton käynnisti lämpimänä uudelleen niin ABS-valo sammui normaalisti ja absit toimi, samoin kuin ACD. Vissiin akun jännitteen ollessa korkeampi jaksoi sitten virta myös kulkea vaikka johto oli ihan hapertunut pitkältä matkalta.
 

janza

Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2011
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Rockautolta saa alle 80€ uusia, Made in Japan matskua nuo anturit mitä tulee.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Kannattaa logata evoscan.illa niitä abs antureita ja katsoa näyttääkö kaikki samaa nopeutta tai ylipäätään mitään.
Omassa kutosessa oli taka oikea anturin johto poikki,niin paloi abs ja ayc valot.
Johdon säikeet on jotain ihme ainetta,ei onnistu tinata.
 

cantoona

EVO-1**
Liittynyt
7 Marraskuu 2009
Sijainti
Askola
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Toi koodi 82 voi olla myöskin paineanturi vika...Printsportilta saa ainakin erikseen...muistaakseni jotain 200e oli hintaa...
 

oudie

- Autoton tätä nykyä -
Liittynyt
15 Marraskuu 2010
Sijainti
Kemi/Keminmaa
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Hiphei! ;D Seppä teki mahottomasta mahollisen ja "pump failure"- pumppu kehittää painetta ja pelaa kuin unelma ja ACD valoista ei pala enää kuin se yksi minkä sinne tahtoo valita! ;)

Miten ne säästetyt tonnit sais tuonne lompakkoon kun ei tarvinutkaan pumppua alkaa uusimaan? :-* :peukku

Ps. "Merkkiliikkeessä" vaihdetut AYC öljyt taitaa olla melkoista satua.. Oli nimittäin NIIN mustaa p*skaa se öljy mitä etuperästä tuli että tuskin on vaihdettu ja huolella ilmattu tuota järjestelmää koskaan! ???
 

CusCo

Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

oudie sanoi
Hiphei! ;D Seppä teki mahottomasta mahollisen ja "pump failure"- pumppu kehittää painetta ja pelaa kuin unelma ja ACD valoista ei pala enää kuin se yksi minkä sinne tahtoo valita! ;)

Miten ne säästetyt tonnit sais tuonne lompakkoon kun ei tarvinutkaan pumppua alkaa uusimaan? :-* :peukku

Ps. "Merkkiliikkeessä" vaihdetut AYC öljyt taitaa olla melkoista satua.. Oli nimittäin NIIN mustaa p*skaa se öljy mitä etuperästä tuli että tuskin on vaihdettu ja huolella ilmattu tuota järjestelmää koskaan! ???

Ilmasitko vaan järjestelmän vai mitä teit että sait pelaamaa?
 

oudie

- Autoton tätä nykyä -
Liittynyt
15 Marraskuu 2010
Sijainti
Kemi/Keminmaa
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Manq sanoi
Ilmasitko vaan järjestelmän vai mitä teit että sait pelaamaa?

Pumppu pois ja purkaa ihan atomeiksi. Hapettumaa oli ihan prrrkeleesti ja purkaminen oli melkosta taistelua. Hapettumat poies tasopinnoilta, 1200 hiomapaperia+öljyä ja huolellinen puhdistus ja uusilla o-renkailla ja pulteilla (vanhat meni irrottaessa poikki, luojan kiitos kierteet säily ehjänä) pumppu kasaan. Paineanturin toiminnan testaus ja pumppu takaisin alle. Uudet öljyt sisälle ja ilmaus käyttämällä auton akkua ja johonpätkiä joilla laitta pumppu päälle ja yksitellen jokainen solenoidi auki ja huolellinen ilmaus niin että joka paikka on öljyssä (maistuu muuten sika pahalle se atf).

Tuo on se onnistunut ja viimeinen kerta. ;D Yritys kerroista kertoo se että atf:ää meni se 5l siinä tolskatessa ennenku sen järjestelmän toiminta periaate saatiin täysin selville ja ilmattua se OIKEASTI ja kunnolla :D
 

CusCo

Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

oudie sanoi
Pumppu pois ja purkaa ihan atomeiksi. Hapettumaa oli ihan prrrkeleesti ja purkaminen oli melkosta taistelua. Hapettumat poies tasopinnoilta, 1200 hiomapaperia+öljyä ja huolellinen puhdistus ja uusilla o-renkailla ja pulteilla (vanhat meni irrottaessa poikki, luojan kiitos kierteet säily ehjänä) pumppu kasaan. Paineanturin toiminnan testaus ja pumppu takaisin alle. Uudet öljyt sisälle ja ilmaus käyttämällä auton akkua ja johonpätkiä joilla laitta pumppu päälle ja yksitellen jokainen solenoidi auki ja huolellinen ilmaus niin että joka paikka on öljyssä (maistuu muuten sika pahalle se atf).

Tuo on se onnistunut ja viimeinen kerta. ;D Yritys kerroista kertoo se että atf:ää meni se 5l siinä tolskatessa ennenku sen järjestelmän toiminta periaate saatiin täysin selville ja ilmattua se OIKEASTI ja kunnolla :D

:peukku Oon suunnitellu samaa operaatiota jo jonkun aikaa kun 3 lediä palaa taulussa:( Entisestä nelosesta pumpun purin ja sehän ei ehjänä auennut, onneks oli sillon toinen toimiva pumppu varuilla:)
 

oudie

- Autoton tätä nykyä -
Liittynyt
15 Marraskuu 2010
Sijainti
Kemi/Keminmaa
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Niin ja jos ei joku osannut rivien välistä tulkita niin vika oli 99% varmuudella siinä että se pumppu oli tosiaan sisäpuolelta ja pinnoiltakin niin hapettunut ettei se jaksanut tuottaa painetta enää tuolla liruliru atf:llä kun se hapettuma ja paska oli tehnyt jo välystä sinne pumpun tasopintoihin...

Tosin, sitä hapettumaa oli niin vähän ettei ekalla purkukerralla sitä tullut edes ajatelleeksi ja luultiin että pelkkä tiivisteiden uusiminen ja huolellinen puhistus olis riittänyt koska itse pumpun rattaat ja kanavat oli kuin uudet...

Niinkuin kaveri tuossa tokasi niin olis tosiaan viisainta siirtää koko pumppuyksikköhässäkkä takakonttiin niin ei olis niin alttiina kaikelle kosteudelle ja paskalle!
 

Mani

VW GOLF V Variant 1.9TDI
Liittynyt
26 Helmikuu 2010
Sijainti
Kirkkonummi
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Omalla yksilölläni oli ajettu itä-suomessa pääosin 103tkm eikä kertakaan kiukutellu toi pumppu ( kop kop laten puolesta )
Kai se suola tekee hupinsa. No toisaalta jos 1v vanhasta 15tkm ajetusta evo x hajoo pumppu niin aika lottoomistahan toi on.
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Ite kans otin viime viikolla pumpun irti ja osiin. Se keskimmäinen osa oli vaikein naputella pois hapettumisen takia... pumppu odottelee takasin laittoa eikä silmämääräisesti mitään kulumista sisuskaluissa havainnu. Hioin kans hapettumat pois ja täytyy vaan toivoo et auttais samalla tavalla.
Itellä sytyttää aina lämpimällä kelillä radalla. Pääsee sen 3-5 kierrosta niin valot syttyy. Normiajossa ei mitään.

_smaller.jpg

_smaller.jpg

_smaller.jpg

_smaller.jpg
 

CusCo

Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

oudie sanoi
Paineanturin toiminnan testaus ja pumppu takaisin alle. Uudet öljyt sisälle ja ilmaus käyttämällä auton akkua ja johonpätkiä joilla laitta pumppu päälle ja yksitellen jokainen solenoidi auki ja huolellinen ilmaus niin että joka paikka on öljyssä

Saakos nuo solenoidit jotenkin aukastua akulla ja johdoilla? helpottaa tosiaan jos ei tarvi ilmausta varten nostaa koko autoa ilmaan ja suorittaa sitä manuaalisesti

PS. Evoscanniakaan ei ole:)
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

PS. Hommatkaa se Evoscan! Helpottaa piirun verran.
Nimimerkki: viikko sitten kytkimen vaihto ja kulman ilmaus oli 5 min homma ja painetta riittää! :driver
 

Keheetit

Member
Liittynyt
27 Toukokuu 2010
Sijainti
Kouvola
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Manq sanoi
Saakos nuo solenoidit jotenkin aukastua akulla ja johdoilla? helpottaa tosiaan jos ei tarvi ilmausta varten nostaa koko autoa ilmaan ja suorittaa sitä manuaalisesti

PS. Evoscanniakaan ei ole:)
Jos tarttet evoscannia etkä omaa viiti hommata ni voisin kyl lainata sulle konetta hetkeks ;D
 

CusCo

Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Keheetit sanoi
Jos tarttet evoscannia etkä omaa viiti hommata ni voisin kyl lainata sulle konetta hetkeks ;D

:peukku Hyvä että jollain löytyy ohjelma täälläpäin! Otan yhteyttä kun tulee ajankohtaseks tuo homma:)
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Harri K sanoi
PS. Hommatkaa se Evoscan! Helpottaa piirun verran.
Nimimerkki: viikko sitten kytkimen vaihto ja kulman ilmaus oli 5 min homma ja painetta riittää! :driver

Mikäs versio käytössä?
 

oudie

- Autoton tätä nykyä -
Liittynyt
15 Marraskuu 2010
Sijainti
Kemi/Keminmaa
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Maxxximus sanoi
Ite kans otin viime viikolla pumpun irti ja osiin. Se keskimmäinen osa oli vaikein naputella pois hapettumisen takia... pumppu odottelee takasin laittoa eikä silmämääräisesti mitään kulumista sisuskaluissa havainnu. Hioin kans hapettumat pois ja täytyy vaan toivoo et auttais samalla tavalla.
Itellä sytyttää aina lämpimällä kelillä radalla. Pääsee sen 3-5 kierrosta niin valot syttyy. Normiajossa ei mitään.

http://maxxximus.kuvat.fi/kuvat/Muuta+kamaa/IMG_2965.JPG/_smaller.jpg
http://maxxximus.kuvat.fi/kuvat/Muuta+kamaa/IMG_2968.JPG/_smaller.jpg
http://maxxximus.kuvat.fi/kuvat/Muuta+kamaa/IMG_2970.JPG/_smaller.jpg
http://maxxximus.kuvat.fi/kuvat/Muuta+kamaa/IMG_2974.JPG/_smaller.jpg

Juu ei sitä tuosta meikän pumpustakaan silmämääräisesti mitään näkyny, jopa puhtaammalla ja kiiltävämmällä metallilla oli osat kuin tuossa sun pumpussa, muttako ne välykset on ihan sadasosamillejä mitä siellä on niin ei siellä kummosia tarvi olla välissä.

Varo sitten kirimästä noita pumpun pultteja liikaa kun kasaat! 1200 paperillakin sai sen verran "pölyä" irtoamaan pinnasta että välys pieneni sen verran ettei kestänyt enää pultteja vetää "täysillä" kiinni... Ja alumiiniahan ne on ettei kyllä senkään takia...


Manq sanoi
Saakos nuo solenoidit jotenkin aukastua akulla ja johdoilla? helpottaa tosiaan jos ei tarvi ilmausta varten nostaa koko autoa ilmaan ja suorittaa sitä manuaalisesti

PS. Evoscanniakaan ei ole:)

En ymmärrä miten ne solenoidit voi saada aukeamaan "manuaalisesti" että sen sais täysin ilmattua? ???

Juu tosiaan jos ei ole evoscania eikä siihen tarvittavaa johtoa niin ottaa pumpulta liittimet irti, irtonaiselta auton akulta siihen virta ja pienillä johonpätkillä+pienillä liittimillä yksitellen aukoo solenoidit ja ilmausroput. Ja jos pumppu on kunnossa ja tuottaa painetta niin sitä öljyä tosiaankin tulee sieltä melkoreilulla paineella ja kun siihen sekottuu vielä ilmaa niin roiske on melkoista. Ja muistaa olla tarkkana ettei säiliö pääse kuivaksi, muuten on sama ralli taas edessä...
 

CusCo

Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

oudie sanoi
En ymmärrä miten ne solenoidit voi saada aukeamaan "manuaalisesti" että sen sais täysin ilmattua? ???

Juu tosiaan jos ei ole evoscania eikä siihen tarvittavaa johtoa niin ottaa pumpulta liittimet irti, irtonaiselta auton akulta siihen virta ja pienillä johonpätkillä+pienillä liittimillä yksitellen aukoo solenoidit ja ilmausroput. Ja jos pumppu on kunnossa ja tuottaa painetta niin sitä öljyä tosiaankin tulee sieltä melkoreilulla paineella ja kun siihen sekottuu vielä ilmaa niin roiske on melkoista. Ja muistaa olla tarkkana ettei säiliö pääse kuivaksi, muuten on sama ralli taas edessä...

Evo4 AYC ilmasin nostamalla kaikki 4 pyörää ilmaan, auto käyntii vaihe tupaa, kaveri käänteli rattia oikeelle ja vasemmalle ja pumppas kaasua aina ku ratti on linkussa. öljyä ryki kunnolla ja hyvin sai ilmattua:)
Eikö sama keino pitäis onnistua myös tässä uudemmassa ACD lukossa?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Manq sanoi
Evo4 AYC ilmasin nostamalla kaikki 4 pyörää ilmaan, auto käyntii vaihe tupaa, kaveri käänteli rattia oikeelle ja vasemmalle ja pumppas kaasua aina ku ratti on linkussa. öljyä ryki kunnolla ja hyvin sai ilmattua:)
Eikö sama keino pitäis onnistua myös tässä uudemmassa ACD lukossa?
Onnistuu mut 4vaihde silmässä pitää olla eikä tarvi kaasua pumppailla.
 

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Joo eli valot syttyy kojetauluun.Pitänee käydä luetuttamassa koodit mutta arvuuttelen tässä että voisiko vika olla releessä.Jäi taas muutamapäivä sitten pumppu päälle vaikka sammutin auton.Peltipystyyn ja napautin relettä niin sammui.Releessä oli taas roiskeita kontaktipintojen juuressa että olisiko hitsannut kiinni?Nyt putsasin sitä mutta eipä auta eli autoon virratpäälle ja kaasupohjaan niin mun mielestä en kuule että pumppu pyörisi ja noin 15-20 sekunttia myöhemmin syttyy valot vaikka auto ei ole edes käynnissä.Tosin että eilen kun valot syttyi ekaa kertaa päälle niin siinä oli hetkeä aiemmin ollut jotain outoa kun valot katosi hetkeksi ja lataus jännite tippui noin 6volttiin.Johtoja käynyt nyt läpi ja kaikki muu näyttäisi olevan ok.Laturille menevät johdot tosin on vieläkin tsekkaamatta kun ei sinne näe ilman että auton nostaisi ylös ja repisi pohjapanssarin pois.
 

Hs

Member
Liittynyt
30 Elokuu 2006
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Moro.
Mistäs hitosta sais tuommosen levyn tohon ayc pumppuun ku on päässyt hapettuun niin pirun pahasti että ei onnistu hioa???
http://maxxximus.kuvat.fi/kuvat/Muuta+kamaa/IMG_2965.JPG/_smaller.jpg Tuommonen levy..... Pumppu kerää painetta tasan nolla baaria ;D Tämä on niin tätä :seina
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Hitto olis kyl hyvä jos joku sais tehtyä noita levyjä rosterista, varmaan olis kysyntää.
 

Hs

Member
Liittynyt
30 Elokuu 2006
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Pitääpäs antaa kaverille matkaan jos ne sais sen tehtaalla tekastua.... Vielä rosterista
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Onneks en jättäny siihen vaan otin vielä pumpun auki ja sain sen levyn vielä irti ehjänä, oli kyllä kovassa ja voimaa kun ei uskalla liikaa käyttää (onneks sitä ei olekkaan), ei ollu kameraa mukana mut kyllä ne suurimmat hapettumat oli siellä. Jouduin tekemään samanlaisen aukon kun tuolla videossa, täytyy vaan keksiä jotain millä peittäis tuon kolon kun laittaa uudestaan läjään. Samalla otin annitrolilla ne kannatin/ suojalevyt puhtaiks ja vetäsin uutta pintaa... ai että tulee priimaa ;D pilkunnussija

Jos jollain on "käyttökelvottomia" pumppuja lojumassa jemmassa niin otan kyllä vastaan. :peukku
 

Hs

Member
Liittynyt
30 Elokuu 2006
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

noniin nyt on uus pumppu tilauksessa..... mutta kestääkö tuota evoa ajaa ilman tuota pumppua? Siis noin 50metriä? (letkut tulpattuna)
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

hs sanoi
noniin nyt on uus pumppu tilauksessa..... mutta kestääkö tuota evoa ajaa ilman tuota pumppua? Siis noin 50metriä? (letkut tulpattuna)
Eikö työntää voi? :)
 

Late

Member
Liittynyt
8 Elokuu 2009
Sijainti
Turku
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

hs sanoi
noniin nyt on uus pumppu tilauksessa..... mutta kestääkö tuota evoa ajaa ilman tuota pumppua? Siis noin 50metriä? (letkut tulpattuna)

Mitä sun vanhalle pumpulle kävi? Voisin olla kiinnostunu..
 

Hs

Member
Liittynyt
30 Elokuu 2006
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Harri K sanoi
Eikö työntää voi? :)

noo pitää työntää 8)





Late sanoi
Mitä sun vanhalle pumpulle kävi? Voisin olla kiinnostunu..


siitä hapettu tuo levy mikä tossa kuvassa näkyy. http://maxxximus.kuvat.fi/kuvat/Muuta+kamaa/IMG_2965.JPG/_smaller.jpg
Mutta en myy sitä kuiten vielä. pitää yrittää jos alkais pelaamaan uudella levyllä...
 

CusCo

Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Alotin pitkään suunnitellun ACD projektin pumpun irrotuksella. Pumppu lähti aika nätisti irti autosta mutta siihe se hyvä tuuri jäikin :)

Ajattelin että otan ekana nää kolme solenoidia irti koska jos niiden pesiin on päässy vettä / hapettumaa ni siinä vaiheessa ois hyvin pitkälti pumpulle game over...
Onneks pesät näytti olevan ok, mutta kuitenki yks solendoidi meni poikki...

Kellään tietoa mistä näitä sais ???





Poikki menneen solenoidin pesään menevä osa on lyhyempi ja kapeampi kuin ne kaksi muuta, ja siinä on 2 sähköliitäntää, kun muissa on 1...
 

Liitetiedostot

  • Valokuva0509.jpg
    Valokuva0509.jpg
    104.3 KB · Lukukerrat 704
  • Valokuva0507.jpg
    Valokuva0507.jpg
    109.9 KB · Lukukerrat 627

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Tollanen samanlainen on muistaakseni kaikissa 4-9 pumpuissa.Tuo taitaa ohjata et kummalle puolelle paine menee AYC:ssä, sen vieressä AYC painesolenoidi ja sit on ACD:lle viiminen. Sit kun saat pumpun keskiosan irti niin merkkaa et miten päin se kesiosa on siihen runkoon nähden, sen näemmä voi saada 180 astetta väärinpäin. Nimimerkki 4 kertaa pumpun alas ottanu ja ihmetellu et mit fit. Itseasiassa sain oman toimimaan vasta tunti sitten niin että kaikki pelaa niinku pitää. Mulla oli menny toi paineakku paskaks, todennäkösesti silloin kun oli rele jumittanu ja pyörittäny pumppua niin kauan et akusta loppu virta.
 

CusCo

Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Maxxximus sanoi
Tollanen samanlainen on muistaakseni kaikissa 4-9 pumpuissa.Tuo taitaa ohjata et kummalle puolelle paine menee AYC:ssä, sen vieressä AYC painesolenoidi ja sit on ACD:lle viiminen. Sit kun saat pumpun keskiosan irti niin merkkaa et miten päin se kesiosa on siihen runkoon nähden, sen näemmä voi saada 180 astetta väärinpäin. Nimimerkki 4 kertaa pumpun alas ottanu ja ihmetellu et mit fit. Itseasiassa sain oman toimimaan vasta tunti sitten niin että kaikki pelaa niinku pitää. Mulla oli menny toi paineakku paskaks, todennäkösesti silloin kun oli rele jumittanu ja pyörittäny pumppua niin kauan et akusta loppu virta.

Taitaa olla juurikin tuo solenoidi. Melkosta taistelua on ollu tuo purkaminen ja pieni halkeamakin löyty, mutta nyt on pumppu purettuna. saa nähä tuleeko tästä vielä kalua :)
 

CusCo

Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Manq sanoi
Taitaa olla juurikin tuo solenoidi. Melkosta taistelua on ollu tuo purkaminen ja pieni halkeamakin löyty, mutta nyt on pumppu purettuna. saa nähä tuleeko tästä vielä kalua :)

Jos jollain tietoa mistä / keneltä vois kysellä AYC solenoideja niin saa kertoa että sais taas auton tienpäälle :driver
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Manq sanoi
Jos jollain tietoa mistä / keneltä vois kysellä AYC solenoideja niin saa kertoa että sais taas auton tienpäälle :driver
Tarkistin ton multa löytyvän risan pumpun. Molemmat solenoidit poikki tässäkin.
 

Hs

Member
Liittynyt
30 Elokuu 2006
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

eikös noita kyseisiä solenoideja saa timantti tiskiltä tai printsportilta?
 

CusCo

Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

hs sanoi
eikös noita kyseisiä solenoideja saa timantti tiskiltä tai printsportilta?

Paineanturi löytyy printsportilta, solenoideista ei tietoa.. tiskiltä tuskin saa mitään AYC liittyvää paitsi öljyä :)

Mutta nyt toivottavasti löyty oikea solenoidi, forumin kautta... :peukku
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

hs sanoi
eikös noita kyseisiä solenoideja saa timantti tiskiltä tai printsportilta?
Ei saa. Vain koko pumppua maahantuojalta sekä paineanturia PSR:n kautta.
Toki rikkinäisistä pumpuista voi löytyä jostain.
 

CusCo

Member
Liittynyt
1 Tammikuu 2010
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Nyt toimii ACD tässä autossa ekaa kertaa mun aikana, liekkö toiminu entiselläkään ikinä...

koodi 82 selätetty täälläkin, pitkän kaavan kautta :p

E: tuli rakenneltua aika pätevä värkki ton systeemin ilmaamiseen, vähän niinkun oudie:kin oli tehny.
auton akku, johtoja ja abikoliittimia ja katkasija, hyvin saa solenoidit auki ja pumpun pyörimää, helppo ilmata :)
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Osittain OT: Evoscannin 2.9 versio tietääkseni osaa pyöritellä pumppua niin että se oikeasti toimii..
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: ACD-ongelmia ja niiden korjauksia

Yes... huomenna meen ite pumppailee kun vihdoin ja viimein sain ostettua kaapelin ja evoscannin. Eikä menny kun 4 vuotta!
 
Ylös Bottom