Adaptiivinen vakionopeudensäädin

3rkox

New Member
Liittynyt
3 Marraskuu 2021
Tervehdys

Ostin juuri Mitsubishi Outlander PHEV vm2016. Ensimmäinen autoni, jossa myyntivarustelistauksen mukaan on adaptiivinen / mukautuva vakionopeudensäädin. Kysymys on ehkä typeräkin, mutta miten tämän saa aktivoitua vai onko autossa sittenkään kyseistä ominaisuutta?
 

Liitetiedostot

  • Ratti1.jpg
    Ratti1.jpg
    200.4 KB · Lukukerrat 121
1635943387808.png

Jos sun autossa olisi adaptiivinen vakkari niin sen nappi löytyisi sinisellä ympyröimästäni kohdasta.
 
Kiitos nopeasta vastauksesta. Tarvitsee reklamoida asiasta Toinen asia mikä mietityttää on maininta vetoava valinnasta 4WDLOCK / AUTO / 2WD . Voiko siis autoa käyttää myös vain kaksivetoisena. Keskikonsolissa vain tuo lukko nappi
 
PHEV on aina nelivetoinen. 4WD LOCK lukitsee vain vetosuhteen 50/50 etu ja takamoottorin välillä.
 
PHEV on aina nelivetoinen. 4WD LOCK lukitsee vain vetosuhteen 50/50 etu ja takamoottorin välillä.
Paitsi jos ajetaan polttomoottorilla rinnakkaishybridi tilassa silloin pääsääntöisesti menee etuvetoisena, vaan kun lisätehoa tarvii tulee takaveto mukaan lähinnä akkuavusteisena. Näin itse olen tuota seuratessa tulkinnut.
 
Tervehdys

Ostin juuri Mitsubishi Outlander PHEV vm2016. Ensimmäinen autoni, jossa myyntivarustelistauksen mukaan on adaptiivinen / mukautuva vakionopeudensäädin. Kysymys on ehkä typeräkin, mutta miten tämän saa aktivoitua vai onko autossa sittenkään kyseistä ominaisuutta?
Auton myyntiarvo tippuu lujasti, kun ei ole adaptiivista vakkaria, itse vaatisin 2000€ hinnan alennusta kyseiseltä myyjältä,koska antanut virheellisen myynti ilmoituksen, tänä päivänä yksi kysytyimmistä lisävarusteista autossa, enkä kyllä itsekkään tule enää ostamaan autoa, jossa sitä ei ole
 
Paitsi jos ajetaan polttomoottorilla rinnakkaishybridi tilassa silloin pääsääntöisesti menee etuvetoisena, vaan kun lisätehoa tarvii tulee takaveto mukaan lähinnä akkuavusteisena. Näin itse olen tuota seuratessa tulkinnut.
Minäkin luulin ennen näin mutta oikeasti auto käyttää aina myös takamoottoria vaikka näytön animaatiossa näkyisi että voima menee vain etupyörille.

Auton myyntiarvo tippuu lujasti, kun ei ole adaptiivista vakkaria, itse vaatisin 2000€ hinnan alennusta kyseiseltä myyjältä,koska antanut virheellisen myynti ilmoituksen, tänä päivänä yksi kysytyimmistä lisävarusteista autossa, enkä kyllä itsekkään tule enää ostamaan autoa, jossa sitä ei ole
Sama täällä mutta koskee vain käyttöautoja. Harrastepeleissä tuo ei ole mulle edelleenkään välttämätön.
 
Minäkin luulin ennen näin mutta oikeasti auto käyttää aina myös takamoottoria vaikka näytön animaatiossa näkyisi että voima menee vain etupyörille.
Ihan mielenkiinnosta, mistä tämä päätelmä/tieto peräisin?

Ainakin WD:näyttää puhdasta nollaa molemmille sähkömoottoreille, kun mennään tasamaantievauhtia polttiksella ja tyhjällä akulla tai save-moodissa?
 
Ihan mielenkiinnosta, mistä tämä päätelmä/tieto peräisin?

Ainakin WD:näyttää puhdasta nollaa molemmille sähkömoottoreille, kun mennään tasamaantievauhtia polttiksella ja tyhjällä akulla tai save-moodissa?
Nyt kun pitkästä aikaa jouduin polttiksella ajamaan niin katsoin n. 67 kmh nopudella kun vakkarilla ajoin, molemmat sähkömoottorit näytti nollaa mutta takamoottorin lukema vilautteli välillä 1:stä, senverran että ehti näkeen. Liittyykö tuon vakionopudensäätimen toimintaa, ei tuota kyllä taka(neli)vedoksikaan voi sanoa.
 
Takaisin
Ylös Bottom