Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

A

adastra

Guest
Moro!

Ajattelin aloittaa tänne tämän projektipäiväkirjan.
Erona ehkä suureen osaan muista projektipäiväkirjoista mainittakoon, että autoani ei ole räpelletty.. Eikä räpelletä.
Autojen tekniikasta en tiedä juuri mitään, eikä minua juurikaan kiinnosta minkäänlainen "tuunaus".

Omalla Galantillani ajelen kuin vanha mies; ei turhia kiihdytyksiä, ei valoissa kisailua.

Veeärräni on vuosimallia 1997.
mittarissa on 140000km.
Automaattivaihteistokin löytyy.
Olen auton omistanut kesäkuusta 2012. Enkä ole katunut!


Viimesinpänä "projektina" sanottakoon katsastus jonka tein 23.2.2013.
Paineissa menin autoa katsastamaan kun tiesin, että alla on korjauskehotus (toisen ajovalon korkeussäätö).
Turhaahan siinä ressattiin. Vikoja ei löytynyt ja katsastusmies kehui yleisesti Galanttien lujuutta.


Nämä specsit olen jo toisessa aiheessa maininnut, mutta laitetaan nyt tänne kun tämä on oikeampi paikka.
Tässä olisi siis autoni päästömittaukset;

Tyhjäkäynti : HC ppm : 31 , CO % : 0,02 , 02 % : 0,12 , CO2 % : 15,6 , Lambda : 0
> 2000 r/min : HC ppm : 56 , CO % : 0,1 , 02 % : 0,06 , CO" % : 15,5 , Lambda : 0,998


Voisi melkein sanoa, että varsin maltilliset.

Kirjoittelen lisää yhteisistä seikkailuistamme paremmalla aikaa! NÄillä mennään!
 
A

adastra

Guest
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Adalog 8.2.2013

Talvi alkaa Olemaan voiton puolella ja voisin vähän kertoa miltä VR:n omistus talviautona tuntuu;


Syksyllä vähän pelkäilin, että miten auto kestää talven pakkasilla.
Ajattelin, että kun on vähän "eksoottisempi" auto niin sen myötä on pakko tulla myös lukuisia ongelmia kaikissa käytännön asioissa.
Korjattavaa autossa ei 8kk omistamisen jälkeen oikeastaan ole ollut. Kuluvia osia ja öljynvaihtoa.

Ei muutaku lokakuussa laitoin kitkat alle ja talvea kohti! Samoihin aikoihin tuli myös vaihdettu edestä jarrupalat ja mäntää.

Ensimmäisenä jäi mieleen kuinka vaivatonta oli ajaa AWD-autolla. Edes kitkat eivät sitä menoa haitanneet. Ei minkäänlaista sutimista missään tapahtunut. Erittäin positiivinen yllätys oli!

Pelkäsin, että kun kovat pakkaset tulee niin koneen kanssa on ongelmia, mutta eihän se näin mennytkään.
Joulun alla Rovaniemellä oli -30 pakkasta ja 2 tunnin lämmityksen jälkeen pelonsekaisena käynnistelin autoa.
Eihän siinä mitään. Kivasti hurahti käyntiin!
Eikä muuten mennyt kovin montaa minuuttia , että ilmastointi max. lämmöllä lämmitti myös sisustan (ei ole sisäpistoketta).

Pitkää matkaa on tullut ajettua aika paljon jo tälle talvelle. Seinäjoki-Rovaniemi väliä.
Uskomattoman hyvä auto ajaa pitkää matkaa. ei kolise ja kulkee niinkuin kiskoilla. vakaa auto.
Bensankulutus on suurehkoa , mutta rahalla saa aina menovettä lisää.
Oma ajotyylini on rauhallinen ja harvemmin tulee reviteltyä.


Oli Tällä tekstillä toki tarkoituskin;
Omalla kohdallani VR-4 Galantin hankinta meinasi tyssätä siihen, että pelkäsin sen talvitoimivuutta ja yleistä luotettavuutta.
Suuresti olen yllättynyt siitä kuinka luotettava auto se on ja kuinka hyvä sillä on ajaa!
Tekniikka pelaa ja kaikki on hienosti!
Jos joku on hankkimassa samamoista autoa ja pelkää vastaavia asioita niin ehkä minun kokemukset autosta voivat jotenkin auttaa.

Omaa autoani ei ole räpelletty ja ehkä se voi olla osasyy siihen miksi se on luotettava.
En pysty varmasti sanomaan, että viritysmiesten ratagalantit olisi yhtään vähemmän luotettavia. Tällainen mielikuva minulle asiasta vaan on jäänyt.

Hieno meno !

Tässä pari Kesäposea;
34zgizd.jpg

104en80.jpg
 
A

adastra

Guest
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Adalog 27.3.2013

Kevät tulossa niin ajattelin vähän laittaa Galanttia kuntoon.
Katsastuksen korjauskehotuksissa oli mainintaa polttimoista niin laitoinpas niitä kuntoon;

- Toinen takavilkku. Meinasi tuottaa ongelmaa vaihtaminen tällaiselle uusavuttomalle.
- Rekisterikilven valot.
- Toinen ajovalo oli väärin asennettu. 30min sitä sinne ronkin ennenkun löysin oikean asennon.

Sisätiloissa oli muutama polttimo kans palanut joten ne vaihdoin.
Vielä olisi toinen parkkivalo pimeänä, mutta en keksinyt vielä mitenkä se saadaan vaihdettua. Voiko peräti olla, että Pitää koko umpio ottaa irti , että sinne pääsee käsiksi.

Japanin ajalta oli auton ikkunat täynnä kaikenlaisia tarroja. Niitä tuli sitten revittyä irti.

Pikkuhiljaa alkaa olla nämä pikkujutut kaikki laitettuna ja tekniikka pelaa kaikin puolin.
Todennäköisesti alan seuraavana katsomaan josko tilaisin tätä 3M:n hiilariteippiä ja vetäisin nämä kuluneet sivuikkunoiden pilarit kuntoon.

Siitä sitten kuvia myöhemmin.
 
A

adastra

Guest
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Adalog 11.4.2013

Nyt kun on kaikki pikkuviat autosta korjattu niin ajattelin tehdä vähän turhaa työtä.
Näin kesän kunniaksi Pesin hyvin ja vahasin.
Ei nyt sentään ihan turhaa; Myös sisältä tuli siivottua ja kyllä näyttää hyvältä.

Olisi tarkoitus lähteä ajamaan vähän pitempää reissua viikonloppuna (sjoki-rollo) . Huomattavasti mukavempaa lähteä puhtaalla autolla.

Tässä nyt niitä kaivattuja kuvia. Vähän on nokia laatusia ja tärisseitä.
Takapenkitkin on kuin niissä ei olisi koskaan istuttu. jumalauta.

Katsokaa nyt sitä! :D


2qx6zyt.jpg

30kx7gy.jpg

ae33ba.jpg

2vmbo9d.jpg

1goefk.jpg
 
A

adastra

Guest
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Adalog 24.4.2013

Lapin reissu takana. Mittariin tuli 1510km .
Kulutus oli ihan suhteellisen okei. Kolmesti tankkasin täyteen.
Auto toimi vallan mainiosti ja kaikki meni niinkuin pitikin. Venttiilinnostimet alkoi loppumatkasta innostumaan! Nakuttelu oli ihanaa vaihtelua auton normiääntelyyn ;D.

Tilanne näyttää minun kannalta aika pahalta;
Elämäntilanne on nyt sellainen, että tulee ajettua paljon pitkää matkaa. Nyt pikkuhiljaa sen on alkanut jo lompakossa huomata.
Pitää nyt alkaa raakasti miettimään onko järkevää pitää enää Galanttia. Harmi homma sinänsä kun niin loistava auto on!

Voi olla, että joudun myymään auton järkevällä hinnalla vielä jollekulle. :'(
 
A

adastra

Guest
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Adalog 3.5.2013

Pitkän pohdinnan tuloksena olen tullut siihen päätökseen, että ehkä se vähäkulutuksinen auto sopii nyt parhaiten elämäntilanteeseen.
Olen tässä katsellut eri vaihtoehtoja ja nyt päälimmäisenä olisi Mitsubishi Lancer 08-> tod.näk. 1.5l moottorilla.
Toinen vaihtoehto olisi vähäkulutuksinen C- tai E-Sarjan mersu.

Kävin ensimmäistä kertaa elämässäni testaamassa mersua. E-sarjan meseä vuosiluvun taitteesta. Olipas hyvät kyydit!

Pitää nyt katsoa miten tässä käy :p Ei varsinaisesti haluttaisi kyllä galantista luopua.
 
A

adastra

Guest
Vs: Ada's Galant VR-4 - Tarinoita Räpeltämättömän Veeärrän Omistajalta.

Adalog 7.5.2013

No niin. Minun ja Galantin yhteinen matka päättyi sitten tähän. Haikea olo tuli kun auto jäi liikkeen pihaan.
Mutta ei se mitään.Nyt auton kulutus on siedettävämpi.
Saahan niitä Galantteja lisää kaupasta jos vielä halu tulee hankkia.

Tilalle laitoin 2001 vuoden Mercedes Benz E 200CDI.
Ensimmäinen asia minkä huomasin Mesessä oli, että se on uskomaton ajaa.
Ei ole mikään muu auto tullut edes lähelle tätä ajomukavuutta.
Kaupunkikulutus näytti 8,7l joka on ihan jees! viikonloppuna pääsee pitkää matkaa ajamaan.
Siinä vielä kuvatusta!

Tämän topicin voi sitten varmaan lukita kun en enää tätä tule päivittelemään.

14ifz9i.jpg
 
Ylös Bottom