Aivan loistava EVO X pätkä

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Aivan loistava EVO X pätkä

Kiinnostas tietää käytetty rc helikopterin malli ja kamera?
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Aivan loistava EVO X pätkä

Hienoa nähtävää, tosta puuttuu vaan traileriääni "This winter, one man, one car, one challenge..."
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Aivan loistava EVO X pätkä

Kyllä vaan hyvä video oli.

Mitä siinä konsolin keskellä olevassa näytössä näkyi ?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Aivan loistava EVO X pätkä

-JP- sanoi
Kyllä vaan hyvä video oli.

Mitä siinä konsolin keskellä olevassa näytössä näkyi ?

Riku on Gems:sin miehiä ollut pitkään jo:
ECU: GEMS engine ECU and GEMS active differential controller
Electronics:GEMS DA1 data-logger and GEMS CD25 multicolor display

ps. alussa näkyvät renkaat on "ihan" loppu. Kisassa ei pystyis enää ajaa huippuaikaa :)
 

emm

New Member
Liittynyt
24 Helmikuu 2011
Vs: Aivan loistava EVO X pätkä

Näyttö on tosiaan Gems CD25 värinäyttö, johon saa näkymään melkein kaiken infon, mitä can-väylässä liikkuu. 16 eri ikkunaa valittavissa potikasta. Tuossa ajonäkymässä näkyy mm. kierrokset, vaihtovalo, ahdot, 2xtrip, keskilukonohjelma, paukkuohjelma jne.
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: Aivan loistava EVO X pätkä

Todella hienoa kuvaa ja erityisesti tuo kopterin käyttö antaa huikeasti lisää mahdollisuuksia. Olisin kovasti kiinnostunut kuulemaan tuosta kopterista ja kamerasta enemmänkin tietoja. Onko palvelu ostettu jostain vai onko peräti omaa kalustoa?
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Aivan loistava EVO X pätkä

Skydiver sanoi
Todella hienoa kuvaa ja erityisesti tuo kopterin käyttö antaa huikeasti lisää mahdollisuuksia. Olisin kovasti kiinnostunut kuulemaan tuosta kopterista ja kamerasta enemmänkin tietoja. Onko palvelu ostettu jostain vai onko peräti omaa kalustoa?

Eihän tuo periaatteessa tarvitse kuin perus kopterin (ei sellasta verkkokaupan kautta saatavaa 10e mallia) ja siihen sitten kamera vain kiinni. Tolleen sen saa helpoiten tehtyä mutta kuva sitten on mitä on. Toinen vaihtoehto on laittaa kameran tilalle langaton kamera jolloin ohjaaja pystyy näkemään mitä kamera kuvaa.

Itseä tämä kopteri langaton kamera yhdistelmä on kiinnostanut jo pitkän aikaa mutta en ole viitsinyt kopteria ostaa ihan vain kokeilua varten. Halpa langaton kamera mulla jo onkin.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Aivan loistava EVO X pätkä

Harri K sanoi
ps. alussa näkyvät renkaat on "ihan" loppu. Kisassa ei pystyis enää ajaa huippuaikaa :)

Harrasteluun vielä ihan toimivat kyllä. Mutta onhan uusissa terävissä piikeissä melkoinen pito, itsellä on kerran ollut pari lähes uudenveroista rengasta ja ei kyllä kauaa kestänyt jäällä kun alkoi jo tuntuvasti huononemaan.
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Aivan loistava EVO X pätkä

Skydiver sanoi
Todella hienoa kuvaa ja erityisesti tuo kopterin käyttö antaa huikeasti lisää mahdollisuuksia. Olisin kovasti kiinnostunut kuulemaan tuosta kopterista ja kamerasta enemmänkin tietoja. Onko palvelu ostettu jostain vai onko peräti omaa kalustoa?

Mä olen jo pitkään himoinnut octokopteria, mutta en oo vielä raaskinu ostaa: http://www.youtube.com/watch?v=ZlPsJ9y9vNM
Tommosen mä itte laittaisin jos kamerakopteriin pitäisi lähteä. Pari kuukautta sitten kattelin saksalaista valmistajaa noille ja sieltä saa täysin valmiita paketteja.. en nyt vaan kuollaksenikaan muista valmistajan nimeä. Hinnat oli alkaen reilusta tonnista.

Katso tämä myös, näissä on aika huikeita ominaisuuksia jo. http://www.youtube.com/watch?v=gvH2f-AewX8&feature=related
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: Aivan loistava EVO X pätkä

vähän offtopicia, mutta kiitokset tiedoista! Tuossa Biimin jälkimmäisessä linkissä alkaisi olla sitä mitä itsellä on mielessä. Tarkoitus on hankkia laitteisto, jolle voidaan antaa tarvittaessa lentoreitti ja -korkeus ns. "sentti gps" tarkkuudella ja siihen kiinnitetään inertialaite, gps-laite ja laadukas kamera. Jatkokehittelyssä olisi löytää laite, joka jaksaisi nostaa myös laserkeilaimen. Tämmöisiä suunnitelmia, niin siksi piti kysellä vähän tarkennuksia... ;)
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Aivan loistava EVO X pätkä

Selailinki eilen jo netistä ja Pasin sivuillekin /blogiin eksyin :peukku
Kamerana vissii Canonin 5DmkII ...
Saman jannun jutun näin frontside ohjelmassa viime keväänä.

Itse innostuin eilen jo ja tilasin iipeistä sähkökopterin mihin ajattelin tommosen minikameran liittää. Pari testivideota löysinki jo youtubestakin.

PS. Joteki mulle tulee tost Tahkon filmistä vain makkaramainos lopusta mieleen. Tosimiehet Suomes vetää maggaraa ja ajaa rallia :peukku :driver ;D
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Aivan loistava EVO X pätkä

Harri K sanoi
Selailinki eilen jo netistä ja Pasin sivuillekin /blogiin eksyin :peukku
Kamerana vissii Canonin 5DmkII ...
Saman jannun jutun näin frontside ohjelmassa viime keväänä.

Itse innostuin eilen jo ja tilasin iipeistä sähkökopterin mihin ajattelin tommosen minikameran liittää. Pari testivideota löysinki jo youtubestakin.

PS. Joteki mulle tulee tost Tahkon filmistä vain makkaramainos lopusta mieleen. Tosimiehet Suomes vetää maggaraa ja ajaa rallia :peukku :driver ;D

Mä muistelisin että niillä olisi ollu tässä talven aikana ammattikopterikuvaaja haussa. Samassa oli kuvaa kopterista ja se ei ollut mikään markettimalli, vaan ihan custom build.

Ja jos oikein muistan niin kameroita oli useita, tuo 5d II oli vissiin yks vaihtoehto mutta oli niillä parempiakin videokameroita.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Aivan loistava EVO X pätkä

juu customi se ihan on
kopterista
http://pasisalminen.com/blog/?s=kopteri
 
Ylös Bottom