ajovalot ei toimi

jukkis

New Member
Liittynyt
19 Marraskuu 2007
Pitkät ja lyhkäset valot ei toimi, missä vika? Olen jo tarkastanut polttimot ja sulakkeet.
Kyse on siis Mitsubishi space wagon -93, 1.8i ois kiva saada valot! olen vetänyt parkeista lyhyet valot että pystyn ajamaan edes lyhkäsillä. ???

kiitos jo etu käteen! :)
 
Vs: ajovalot ei toimi

Täytyy tutkia kaikki liitokset läpi osatuli jo käytyäkin lävitse ei oikeinviitsisi ostaa utta valoviikseä koska on meinaa aikaste tyyris mut jos vika löytyis olis hyvä.
 
Vs: ajovalot ei toimi

Onko siellä konehuoneessa sulakerasiassa releitä valoille niinku 85-92 mallien galluissa, jos löytyy niin ainakin vanhemman mallin gallussa oli kaksi relettä valoille, toinen parkeille ja toinen lyhyille ja pitkille valoille... vaihda kahden "mustan mötikän" paikkoja ja jos parkit/takavalot sammuu mutta etuvalot toimii vika on siinä releessä...

-Eki
 
Vs: ajovalot ei toimi

oli sellaiset releet mut ei auttanut vaikka vaihdoin releitten paikkaa kiitos silti oli hyvä tieto vastaisuuden varalle. :)
 
Vs: ajovalot ei toimi

Täsmälleen sama ongelma itelläni. Ja ahistaa, töihin pitäis lähtee 15.00. Hienoa. ELi viiksestä kun kääntää, naksahtaa rele, mut muuta ei tapahdu. Onko sulakkeet missä? Onko -89 GLSi Galantissa muualla releitä ajovaloille kuin sisällä , rattipylvään vasemmalla puolella? Mikä rele tämä naksahtava on? Sepälle ei autoa tänään saa, joten nyt todella tulisi neuvot tarpeen. Paljon kysymyksiä, mutta jos joku pystyis jeesaan, niin arvostaisin kovasti.

-a-
 
Vs: ajovalot ei toimi

kiitos kuitenkin tiedosta. olen jo tutkinut akun ja ilmaputsarin välissä olevat releet mutta vika ei ollut siellä.
 
Vs: ajovalot ei toimi

jos tuntuu ettei muuta vikaa löydy nii kannattaa katsoa sinne kuskin puoleisen sisäloka suojan sisälle, sielä on se johtonippu ja liitin, itsellä oli sieltä hapettunu liitokset nii lakkas parkit toimimasta..
 
Vs: ajovalot ei toimi

Juu. Löytyhän se vika. Vinkki, jos rele naksahtaa, vika ei ole viiksessä, sillä silloin viiksi antaa ohjausvirtaa...
No enivei, siellä rattipylvään alla, muoviverhoilun välissä on ne johtoniput. Valojen maa, eli paksu musta johto oli liittimessä kärähtänyt. sivareilla poikki ja ohitin liittimen. Jo pelaa. Vaan jotenkin meni sekaisin valot, nyt lähtee lyhyet päälle väläyttämällä ensin pitkät päälle, ja siitä vaihtamalla. Manaajan hommia tuon mitsun kanssa pelaaminen. Ei tuollasta autoa täysjärkinen osta, kyl vahva viite masokismiin täytyy olla. Vaan ku ei oo rahaa vaihtaa, niin pakkohan tuolla on ajaa.

Nyt kun sitä rienaa, niin kai se yöllä palaa. ::)
 
Vs: ajovalot ei toimi

NO ei se palanu, viiksi taasen tais mennä rikki. nyt ei toimi enää ko parkit ja pitkät, ja nekin vetämällä koko ajan viiksestä. Hienoa, pitänee ottaa viiksi pois ja tehä _oikeat_ kytkimet kojelautaan.
 
Vs: ajovalot ei toimi

ei ollut vika lokasuojan sisällä johtonipussa.. täytynee varmaan viedä autosähkö -liikkeeseen.
Kiitos kuitenkin kaikille. kun vika selviää voin ilmoitella, jos muillekkin ilmenee vastaava vika. jos jollakin vikaan liittyviä tietoja on niin saa toki ilmoitella. :driver
 
Vs: ajovalot ei toimi

Jeps, sama vika on täälläkin vm90 Pajerossa - samat oireetkin, parkit palaa ja pitkät kun pitää viiksestä päällä- vähän aikaa rämppää viikseä ja ottaa virrat pois niin saattaa ajovalotkin syttyä, kunnes taas sammuvat... joten hyvät vinkit kelpaa kyllä, jos joku on ongelman selvittänyt... #X**!¤$... :)
 
Vs: ajovalot ei toimi

olin jo unohtanut kirjoittaa mikä vika minulla oli kun ei valot toimineet autossa. Lupasin kirjoittaa heti kun saisin tietää mikä olisi vikana.
Valot eivät toimineet sen takia koska johto oli poikki jostain ihmepaikasta mikä ei löytynyt. autosähkön kaveri veti uudet johdot ja releet. hintakin oli ihan kohtuullinen. kiitos kaikille jotka minua auttoivat kyseisessä viassa. muuta en pysty tästä hommasta kertomaan, ehkä jossain toisessa asiassa kun näitä mitsuja on ollut. :driver ;D
 
Vs: ajovalot ei toimi

Itsellä taas Space Wagonissa meni tänään pitkät pois. Eli kun vääntää valot päälle niin lyhyet palaa ja kello himmenee. Mutta kun laittaa pitkät päälle niin ei syty valot eikä pitkien merkkivalo. Lyhyet kyllä sammuu.
 
Vs: ajovalot ei toimi

Tarkista valoviiksen liitin ohjauspylvään alla. Itselläni se suli Galantista sillä seurauksella että pitkät olivat aina päällä ja lyhyitä sai naksuteltua päälle ja pois.
 
Vs: ajovalot ei toimi

I. Nieminen sanoi
Itsellä taas Space Wagonissa meni tänään pitkät pois. Eli kun vääntää valot päälle niin lyhyet palaa ja kello himmenee. Mutta kun laittaa pitkät päälle niin ei syty valot eikä pitkien merkkivalo. Lyhyet kyllä sammuu.

näin oli mulla lancerissa jonka ostin äskettäin.ja kiinnitin huomiota tuohon vikaan koska ajoin pimeellä kotiin.vika oli siinä relepaketissa joka kytkee ajovalot normaalisti virran kytkiessä(eli ajovaloautomatiikassa)sen vaihtamalla rupes pelaa pitkätkin.näin siis 91 mallin lankussa ;D
 
Vs: ajovalot ei toimi

Releitä tarkisteltu ja liittimiä myös. Kaikki näyttävät olevan kunnossa.

Onko havaintoa missä tuo ajovaloautomatiikka sijaitsee SpaceWagonissa?

Muokattu 19.3.2008:
Minulla vika oli yhdessä releessä kuitenkin. Oli liittimet hapettuneet pahasti. Putsaus ja uuden releen laitto, ja nyt taas nähdään pimeälläkin.
 
Takaisin
Ylös Bottom